ردیابی سلامت صخره های مرجانی به وسیله هوش مصنوعی!

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، صخره های مرجانی راز های متعددی را در خود پنهان نموده اند که ثبت و مطالعه آن ها برای دانشمندان سخت است. کارشناسان برای معین سلامت صخره ها باید تجزیه و تحلیل های دقیقی بر اساس صدا های ضبط شده انجام دهند. زیرا صخره های مرجانی منظره ها صوتی پیچیده ای دارند.

ردیابی سلامت صخره های مرجانی به وسیله هوش مصنوعی!

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، دانشمندان در یک آنالیز نو توانسته اند سلامت صخره های مرجانی را با یادگیری آواز صخره ها ردیابی نمایند. دانشمندان دانشگاه اکستر صدای چندین صخره سالم و فرسوده را به وسیله الگوریتم های کامپیوتری به رایانه آموزش دادند. ماشین تفاوت ها را آنالیز نموده و با تجزیه و تحلیل آن ها، در 92 درصد موارد سلامت صخره ها را به درستی تشخیص داد. این داده ها برای بازسازی صخره ها به وسیله تیم بازسازی مورد استفاده قرار می گیرند.

سیستم هوش مصنوعی نو می تواند تفاوت بین صدای صخره های سالم و ناسالم را تشخیص دهد. محققین صدا های ضبط شده را در پروژه احیای صخره های مرجانی مریخ در اندونزی مورد استفاده قرار دادند. این پروژه صخره هایی که دچار آسیب دیدگی شدید بودند، بازسازی می کرد. این یافته ها در مجله Ecological Indicators منتشر شد. بن ویلیامز نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: صخره های مرجانی در معرض تهدید عوامل مختلفی از جمله تغییرات آب و هوایی قرار دارند. پیگیری سلامت و حفاظت از آن ها بسیار مهم است.

یکی از چالش ها در آنالیز صخره های مرجانی، پنهان یا فعال شدن بسیاری از ارگانیسم های مرجانی در شب می باشد. این موضوع آنالیز های بصری را محدود می نماید. بعلاوه صدای زیاد صخره ها مشخص سلامت صخره ها را با استفاده از صدا های ضبط شده به وسیله انسان ها سخت می نماید. برای حل این مشکل، محققان از یادگیری ماشینی استفاده کردند تا ببینند آیا کامپیوتر می تواند صدای صخره های مرجانی را بخوبی دریافت کند یا خیر. ویلیامز گفت: یافته های ما نشان می دهد که یک کامپیوتر می تواند از الگو هایی استفاده کند که برای گوش انسان غیرقابل تشخیص هستند. این الگو ها می توانند سریعتر و دقیق تر به ما بگویند که صخره ها چگونه کار می نمایند.

دکتر تیم لامونت از دانشگاه لنکستر و یکی از نویسندگان این مطالعه معتقد است که هوش مصنوعی نظارت بر صخره های مرجانی را تا حد زیادی بهبود می بخشد. او می گوید: هوش مصنوعی ممکن است در سرتاسر دنیا برای ردیابی سلامت صخره ها، محافظت و احیای آن ها مورد استفاده قرار گیرد. در بسیاری از شرایط، قرار دادن یک هیدروفون در زیر آب و روی صخره ها سریعتر و کم هزینه تر از حضور دائم یک غواص متخصص صخره برای آنالیز صخره های مرجانی خواهد بود؛ به ویژه در منطقه ها دور افتاده.

منبع: gadgets360

منبع: فرارو

به "ردیابی سلامت صخره های مرجانی به وسیله هوش مصنوعی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردیابی سلامت صخره های مرجانی به وسیله هوش مصنوعی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید