ایجاد 10 هزار قبر جدید در بهشت زهرا، امکان خرید اینترنتی در 13 میدان میوه و تره بار فراهم شد

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، معاون خدمات شهری شهرداری تهران از ایجاد قطعه جدید و قبر چینی به تعداد 10 هزار قبر از زمان شیوع کرونا در پایتخت اطلاع داد.

ایجاد 10 هزار قبر جدید در بهشت زهرا، امکان خرید اینترنتی در 13 میدان میوه و تره بار فراهم شد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری وبلاگ فیسبوکی ها مجتبی یزدانی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در مورد اقدامات صورت گرفته توسط معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در شهر تهران اظهار کرد: از زمان اعلام شیوع کرونا در پایتخت در اواخر بهمن ماه 5 کارگروه تشکیل شد که مسئولیت کارگروه بهداشت محیط و دفع پسماند جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا به حوزه خدمات شهری واگذار شد.

وی اضافه نمود: اعضای این کارگروه متشکل از سازمان مدیریت پسماند، میادین میوه و تره بار، آتش نشانی، بوستان ها، پایانه ها، اتوبوسرانی، بهره برداری مترو، شهروند و تاکسیرانی است که به صورت هفتگی جلساتشان را برگزار می نمایند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در مورد فعالیت سازمان زیباسازی در راستای اطلاع رسانی به شهروندان اشاره نمود و گفت: علاوه بر این برای هر یک از شرکت ها و سازمان ها توضیح وظایف و پروتکل جداگانه ای تهیه و اطلاع رسانی شد.

یزدانی در ادامه به اقدامات شاخص صورت گرفته در حوزه خدمات شهری اشاره و طراحی و ساخت 7 دستگاه خودروی 4 تنی برای انجام ضدعفونی معابر شهری، تهیه تجهیزات ویژه ضدعفونی و برطرف آلودگی شامل 25 دستگاه فوکر و 100 دستگاه گندزدایی محیط را از مهم ترین این اقدامات دانست.

وی در مورد اقدامات پیشگیرانه در مورد ضدعفونی اماکن مختلف شهری نیز گفت: تا به امروز 250 میدان میوه و تره بار در 151 مرحله، پایانه های مسافربری برون شهری 25 مرحله، محوطه داخلی و خارجی بیمارستان ها و درمانگاه ها با هماهنگی ستاد مقابله با کرونای تهران در 563 مرحله، 434 ایستگاه اتوبوس و بی آر تی، اماکن عمومی و شهری 2328 مرحله، پایانه های تاکسیرانی 875 مرحله ضدعفونی شدند.

معاون خدمات شهری ضمن اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری در میادین میوه و تره بار اضافه نمود: در 13 میدان اصلی میوه و تره بار امکان خرید اینترنتی فراهم شد و مجموع این اقدامات سبب افزایش 41.2 درصدی فروش محصولات در فروردین ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل شد.

یزدانی در مورد فعالیت های صورت گرفته در حوزه مدیریت پسماند نیز گفت: با شیوع کرونا عملیات تفکیک از مبدأ و جمع آوری پسماند خشک متوقف شد. جمع آوری روزانه پسماندهای بیمارستانی از 150 بیمارستان براساس پروتکل های بهداشتی از دیگر اقدامات صورت گرفته در سازمان مدیریت پسماند بوده است.

وی در ارتباط با فعالیت های صورت گرفته در سازمان بهشت زهرا نیز بیان کرد: ایجاد قطعه جدید و قبر چینی به تعداد 10 هزار قبر، راه اندازی سوله بحران، خریداری سردخانه 40 فوتی و 2 سردخانه کندویی و همچنین نظارت دائم بر سیستم تصفیه خانه سالن های تطهیر بهشت زهرا توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران، سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت از مهم ترین فعالیت های صورت گرفته در سازمان بهشت زهرا بوده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین به یاری 4 میلیارد تومانی بلاعوض به کارگران سازمان پسماند و سازمان بهشت زهرا با همکاری بنیاد مستضعفان اشاره نمود و اضافه نمود: 4 میلیارد تومان هم به شهرداران مناطق برای یاری به دستفروشان ارسال شده و یاری 5 میلیارد تومان دیگری نیز برای حمایت از دستفروشان نیازمند سطح شهر انجام می گردد که این موضوع در حال اقدام است.

انتهای پیغام/ 4105

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "ایجاد 10 هزار قبر جدید در بهشت زهرا، امکان خرید اینترنتی در 13 میدان میوه و تره بار فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 10 هزار قبر جدید در بهشت زهرا، امکان خرید اینترنتی در 13 میدان میوه و تره بار فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید