بانوان مانع حضور تماشاگران در استادیوم های لیگ برتر؟

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، خبرنگاران ورزشی: با وجود اظهار نظرات فراوان در مورد حضور تماشاگران در استادیوم ها، هنوز تکلیف این ماجرا روشن نیست

بانوان مانع حضور تماشاگران در استادیوم های لیگ برتر؟

لیگ برتر فوتبال ایران در سال های اخیر با 16 تیم برگزار می گردد. تیم فوتبال پرسپولیس در فصل بیست و یکم لیگ برتر قهرمان لیگ شد. تا انتها هفته نهم لیگ برتر گل گهر سیرجان به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان صدرنشین است. یکی از موضوعات مهم در فصل بیست و یکم لیگ برتر حضور طرفداران در ورزشگاه ها است.باید دید از چه زمانی با حضور بانوان در مسابقات لیگ برتر موافقت می گردد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ فیسبوکی ها، با اینکه گفته می شد از 15 آذر ماه امسال، بازی های لیگ برتر رسما با حضور دیدنگر خواهد بود اما در نهایت بازی های هفته نهم هم بدون حضور دیدنگر برگزار گردید! حالا برخی از برآورد ها حاکی از آن است که تا انتها بازی های دور رفت لیگ برتر بدون حضور دیدنگر برگزار گردد. با این اوصاف شاید از دور برگشت با حضور دیدنگر برگزار گردد.

پیش تر وزیر بهداشت گفته بود بهمن ماه واکسیناسیون عمومی به انتها می رسد و دیدنگران می توانند به ورزشگاه ها برگردند. جالب اینکه در روزهای ابتدایی بهمن ماه نه تنها بازی های دور رفت به انتها می رسد بلکه یک هفته از دور برگشت هم به انتها می رسد. به هر صورت قابل پیش بینی است دیدنگران از هفته هفدهم مجوز حضور در ورزشگاه ها را دریافت نمایند.

حسین شریفی سخنگوی فدراسیون فوتبال در تاریخ 19 آذر ماه امسال در خصوص اینکه حضور طرفداران در ورزشگاه ها به کجا رسید، گفت: همین هفته هم در این خصوص جلسه داشتیم. فدراسیون فوتبال آمادگی کامل برای پذیرایی از دیدنگران را دارد و به هیات های استانی هم اعلام کردیم، اما به هرحال فدراسیون به تنهایی مرجع تصمیم گیری در این مورد نیست و منتظریم که ستاد کرونا به اجماع برسد.

این موارد در حالی است که فیفا فدراسیون فوتبال را الزام نموده تا حتی در بازیهای لیگ فزونی بانوان به صورت دیدنگر حضور داشته باشند. با این اوصاف تا زمانی که تکلیف حضور بانوان در ورزشگاه ها معین نگردد تکلیف حضور دیدنگران روشن نخواهد بود.

متن نامه مهم فیفا را در زیر می خوانید:

موضوع: انتها ممنوعیت حضور زنان در مسابقات در ایران

آقای رئیس/ سرپرست موقت

طی ماه های اخیر، سازمان های ما پیشرفت های زیادی را در خصوص انتها دادن به موضوع ورود زنان به ورزشگاه ها در ایران رقم زدند.

در تاریخ 10 اکتبر 2019، ما لحظه ای تاریخ را تجربه کردیم، زمانی که چندین هزار زن توانستند بلیت بخرند و یک بازی مهم فوتبال را در کشور ایران، برای اولین بار بعد از حدود چهار دهه دیدن نمایند.

این گام مهم با کوشش های فوق العاده حرفه ای تیم فدراسیون فوتبال ایران و مقامات مربوطه امکان پذیر شد، اتفاقی که بابت آن تشکر خودمان را از شما و از دولت شما بار دیگر ابراز می کنیم.

در تاریخ 10 دسامبر 2019، هیئتی از فیفا به ایران آمدند تا در خصوص پیداکردن راهی برای بازشدن درِ ورزشگاه ها برای زنان در ایران، بحث و گفتگو نمایند.

راهی که بر مبنای تجربه پیروز 10 اکتبر 2019 تحقق پیدا کند. در آن جلسه تعهدات زیر از سوی معاون وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون فوتبال ایران مورد موافقت نهاده شد:

زنان اجازه خواهند یافت تا در تاریخ 26 مارس 2020 در مسابقه تیم ملی ایران مقابل هنگ کنگ در ورزشگاه آزادی حضور یابند، با افزایش چشمگیر تعداد جایگاه های در دسترس برای زنان در مقایسه با مسابقه 10 اکتبر 2019.

زنان اجازه خواهند یافت تا در همه مسابقات آینده لیگ قهرمانان آسیا که در ایران برگزار می گردد حضور یابند.

زنان اجازه خواهند یافت تا در همه بازی های ملی و بازی های لیگ خلیج فارس از ماه ژوئن 2020 حضور یابند.

موضع قطعی فیفا همچنان این است که فرایند تحول باید طبق توافق صورت گرفته ادامه یابد و من تمایل دارم به شما مجددا بابت حمایت کامل فیفا در اجرای تعهدات توافق شده در جلسه 10 دسامبر 2019 اطمینان دهم. در این زمینه، هیئت اعزامی فیفا گام های آماده سازی اولیه را طی می نماید تا بار دیگر از تیم فدراسیون فوتبال ایران در اجرای پروتکل های اجرائی برای مسابقه بین المللی بعدی حمایت کند.

منبع: رکنا

به "بانوان مانع حضور تماشاگران در استادیوم های لیگ برتر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانوان مانع حضور تماشاگران در استادیوم های لیگ برتر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید