تکواندو 30 قهرمان نورسیده دارد، باید برای آنها برنامه ریزی داشت

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، مرتضی کریمی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: تیم تکواندو نونهالان دو رویداد مهم قهرمانی آسیا در اردن و قهرمانی دنیا در تاشکند ازبکستان را به فاصله خیلی کم پیش رو داشت. بنابراین پس از برگزاری رقابت های قهرمانی کشور، انتخابی تیم ملی و ارزیابی از نفرات حاضر در اردو تصمیم به انتخاب دو تیم مجزا برای حضور در این رویداد مهم گرفتیم که کل نفرات هر دو تیم با هم متفاوت بود.

تکواندو 30 قهرمان نورسیده دارد، باید برای آنها برنامه ریزی داشت

وی اضافه نمود: این تصمیم یک ریسک بزرگ بود اما خدا را شکر جواب داد. در مسابقات قهرمانی آسیا نتیجه خوبی کسب شد و عنوان قهرمانی را بدست آوردیم، در مسابقات دنیای هم هر چند انتظارات ما بیشتر بود و توقع ما از نفرات برآورده نشد، ولی با توجه به اینکه کار با این رده سنی شرایط و دشواریهای خاص خود را دارد، کسب عنوان نایب قهرمانی هم نتیجه خوبی بود.

سرمربی تیم تکواندو نونهالان ادامه داد: تکواندوکاران ما در مسابقات دنیای مبارزات خوبی را به نمایش گذاشتند و اگر کمی تجربه و اعتماد به نفس داشتند، بدون شک می توانستیم قهرمان شویم. در چند وزن تکواندوکاران ما با وجود ارائه مبارزات در خور تحسین در مراحل مقدماتی، در مراحل بالاتر و نزدیک به فینال از نظر روانی کم می آورند. به عنوان مثال در وزن ششم، نماینده ما رقیب ترکیه ای که تکواندوکار خوبی بود و ترک ها روی طلای او حساب می کردند را با اقتدار شکست داد اما در نیمه نهایی خیلی راحت به نماینده روسیه باخت.

کریمی در خصوص قضاوت داوران هم گفت: در این دوره شاهد قضاوت خوبی از داوران بودیم. غیر از یک وزن ما که با ازبکستان بود و کمیته برگزاری قصد داشت طلا را به او هدیه نمایند و هر چه زدیم به رقیب امتیاز دادند، در سایر اوزان مشکل خاصی نبود.

این کارشناس تکواندو گفت: ما در این دو رویداد مهم نزدیک به 15 قهرمان ارزنده را که آینده درخشانی دارند معرفی کردیم، اگر بخش بانوان که انصافا عملکرد عالی داشتند را هم در نظر بگیریم، درشرایط فعلی 30 قهرمان نو رسیده داریم. اگر برای این نفرات برنامه داشته باشیم، می توانیم چند سال تیم ملی را ابتدا در رده نوجوانان و سپس در رده بزرگسالان بیمه کنیم. با توجه به شرایط حساس سنی، باید از این قهرمانان مراقبت کنیم. این افراد را باید تحت پوشش قرارداد تا بتوانیم حداقل نیمی از آنها را به رده های بالاتر برسانیم.

وی با اشاره به پیشرفت شگرف روس ها در چند سال اخیر گفت: روسیه چند سال پیش برای برگزاری اردو به تهران آمد و چند تیم از ایران را برای مسابقات و اردو به مسکو دعوت کرد. از همان نفرات، چند تکواندوکار الان قهرمان دنیا و المپیک هستند. در همین مسابقات تاشکند تیم روسیه نزدیک به 40 نفر کادر فنی، تدارکات، آنالیزور و حتی مربیانی برای کسب تجربه با خود همراه داشتند. این در حالی است که مسائل مالی خیلی از برنامه های ما را عقیم می گذارد. تیم ملی قرار بود به این رقابتها اعزام نگردد که با کوشش شخص رئیس فدراسیون، تیم اعزام شد و خدا را شکر مزد زحمات و کوشش عزیزان را به خوبی دادیم.

کریمی در سرانجام گفت: بین رده های سنی نوجوانان تا بزرگسالان خلا داریم، باید تیم امید تشکیل شده و برای آن برنامه داشت تا بتوانیم این قهرمانان را در جهت پیشرفت حفظ کنیم. لیگ ما هم فرسایشی است و خیلی یاری نمی کند. در کل باید برنامه داشت و البته مهمتر از آن هزینه های اجرای آن تامین گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تکواندو 30 قهرمان نورسیده دارد، باید برای آنها برنامه ریزی داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکواندو 30 قهرمان نورسیده دارد، باید برای آنها برنامه ریزی داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید