دولت افغانستان و سرنوشت اعضای تسلیم شده گروه تروریستی داعش

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، در حالی که بعضی آمریکا و بعضی از مقامات دولت کابل را به همکاری با داعش متهم می نمایند، پایان پس از ماه ها وزارت دفاع افغانستان گفت که پس از بازپرسی از افراد تسلیم شده داعش درباره سرنوشت آنها تصمیم گیری خواهد شد.

دولت افغانستان و سرنوشت اعضای تسلیم شده گروه تروریستی داعش

به گزارش دفتر منطقه­ ای وبلاگ فیسبوکی ها، فواد امان معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به هشت صبح گفت که اعضای تسلیم شده گروه داعش در حال حاضر تحت بازپرسی امنیت ملی واقع شده است و پس از تکمیل پرونده، درباره سرنوشت آنها تصمیم گیری خواهد شد.

وزارت دفاع افغانستان پس از یک ماه در بیانیه­ هایی از نحوه تسلیم شدن عناصر داعش همراه با خانواده­ های این گروه تروریستی در شهرستان اچین ولایت ننگرهار خبر داده است.

بر اساس این بیانیه ها، تسلیم اعضای داعش درپی افزایش حملات هوایی و عملیات­ های کماندویی نظامیان افغانستان اعلام شده است.

از سوی دیگر، ذبیح­ الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته که عملیات­ هایی برای ریشه کن شدن داعش در ننگرهار و کنر ادامه دارد و در حقیقت تسلیم شدن داعشی­ ها به دولت برای نجات از محاصره طالبان است.

وی همچنین گفت: دولت افغانستان با نجات این فتنه گران، می خواهد که آن ها به عنوان تهدید حفظ نمایند تا اِشغالگران و نیروهای دولتی از موجودیت این پدیده استفاده ابزاری نمایند .

طالبان در واقع دولت افغانستان را متهم می­ کند که درصدد مبارزه با داعش نیست و هرگاه که این گروه دست به عملیات می­ زند و داعشی­ ها تحت محاصره قرار می­ گیرند، دولت با عنوان کردن مسئله تسلیم عناصر داعشی، آنان را از مهلکه نجات می­دهند.

زلمی خلیلزاد نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان نیز روز گذشته در توئیتر خود نوشت که همکاری طالبان در سرکوبی داعش در ولایت ننگرهار تاثیرگذار بوده است.

سال گذشته نیز رسانه­ ها گزارش دادند که داعشی­ هایی که در شهرستان درزاب ولایت جوزجان تحت محاصره طالبان قرار داشتند توسط بالگردهای ارتش افغانستان نجات یافتنده­ و به مکان دیگری منتقل شده­اند.

تا این اواخر از سرنوشت این افراد تسلیم شده داعش اطلاعی در دست نبود و دولت افغانستان نیز در این مورد توضیحی ارائه نمی کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دولت افغانستان و سرنوشت اعضای تسلیم شده گروه تروریستی داعش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت افغانستان و سرنوشت اعضای تسلیم شده گروه تروریستی داعش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید