رونق بازار برقی ها در بهشت دوچرخه سواران ، 22 میلیون دوچرخه برای 17 میلیون هلندی

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، از یک میلیارد و 200 میلیون یورو هزینه هلندی ها برای خریدن دوچرخه در سال 2018، بیش از 820 میلیون یوروی آن به جیب سازندگان دوچرخه های برقی رفت.

رونق بازار برقی ها در بهشت دوچرخه سواران ، 22 میلیون دوچرخه برای 17 میلیون هلندی

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها به نقل از گاردین، هلند کشور شماره یک و بهشت دوچرخه سوارهاست و با اینکه فقط 17 میلیون نفر جمعیت دارد، 22.5 میلیون دستگاه دوچرخه در خیابان های آن رفت و آمد می نمایند. سال گذشته میلادی بیش از یک میلیون دستگاه دوچرخه در هلند فروخته شد که نسبت به سال 2017 حدود شش درصد بیشتر بود.

نکته مهم در این میان، علاقه شهروندان هلندی به خریدن دوچرخه های برقی است که گران تر از دوچرخه های معمولی هستند. سال گذشته از درآمد 1.2 میلیارد یورویی شرکت های دوچرخه سازی، سهم برقی ها 823 میلیون یورو و حدود دو برابر معمولی ها بود. ضمن اینکه برای نخستین بار در تاریخ هلند هزینه خریدن دوچرخه از مرز یک میلیارد یورو فراتر رفت و این اولین بار بود که ارزش فروش دوچرخه های برقی از معمولی ها پیشی گرفت.

فروش 409 هزار و 400 دستگاه دوچرخه برقی به معنی افزایش 40 درصدی استقبال مردم از این دوچرخه ها نسبت به سال 2017 است و با توجه به گران تر بودن برقی ها، میانگین ارزش هر دوچرخه با 200 یورو افزایش به 1207 یورو رسید. میانگین قیمت دوچرخه در سال 2011 فقط 734 یورو بود. از سوی دیگر، ارزش هر دستگاه دوچرخه برقی در هلند بیش از دو هزار یورو و ارزش دوچرخه های عادی حدود هزار یورو است.

وقتی نوبت به دوچرخه و دوچرخه سواری می رسد، شهروندان هلندی به کیفیت بیش از قیمت و هزینه اهمیت می دهند. در بازار این شرکت دوچرخه های برقی 700 تا 900 یورویی فراوری جنوب شرق آسیا هم هست اما آنها معمولا سراغ دوچرخه های باکیفیت تر می روند و حدود دو هزار یورو برای خریدن آن هزینه می نمایند. گفته می گردد آب و هوای خوب تابستان سال جاری از جمله دلایل گرایش بیشتر مردم به دوچرخه و رونق بازار این وسیله بوده است.

پیش تر استفاده از دوچرخه های برقی بیشتر میان سالمندان رایج بود اما انتظار می رود بین 10 تا 15 سال آینده استفاده از این گونه دوچرخه بین همه مردم فراگیر گردد. 60 درصد جمعیت شاغل هلند در 15 کیلومتری محل کار خود زندگی می نمایند؛ فاصله ای بسیار مناسب برای رفتن و آمدن با دوچرخه. در آینده نزدیک هر دوچرخه به یک موتور برقی تجهیز می گردد تا کار دوچرخه سواران راحت تر از گذشته گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "رونق بازار برقی ها در بهشت دوچرخه سواران ، 22 میلیون دوچرخه برای 17 میلیون هلندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق بازار برقی ها در بهشت دوچرخه سواران ، 22 میلیون دوچرخه برای 17 میلیون هلندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید