ساخت طولانی ترین پل معلق دنیا به طول 496 متر در خلخال

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، استاندار اردبیل گفت: طولانی ترین پل معلق دنیا به طول 496 متر در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال در حال احداث است که در این زمینه اقدامات در دست اجراست.

ساخت طولانی ترین پل معلق دنیا به طول 496 متر در خلخال

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان اردبیل، نادر فلاحی روز گذشته، 21 تیرماه در بازدید از پل معلق ازناو اظهار کرد: پل معلق خلخال به طول 496 متر به عنوان طولانی ترین پل جهان با ظرفیت تردد 800 نفر در مجموعه جهانگردی ازناو ساخته می گردد.

او اعلام کرد: تجربه احداث پل معلق در مشگین شهر و هیر نشان داده که سوددهی و جذب جهانگرد قابل توجهی داشته و پل معلق ازناو از این دو مورد بهتر خواهد شد.

استاندار اردبیل با اشاره به اقدامات جهانگردی در راستای توسعه شهرستان خلخال ادامه داد: با ایجاد راه های مواصلاتی اصلی و راستا جهانگردی، شهرستان خلخال به قطب جهانگردی استان تبدیل می گردد.

بهنام جو با بیان اینکه با راه های ارتباطی خلخال به استان گیلان و راستا سرچم این شهر از بن بست خارج شده و جهانگردان زیادی را پذیرا خواهد شد، اضافه نمود: این شهرستان در یک موقعیت مناسب و راستا جهانگردی قرار گرفته است و با افزایش اعتبار عمرانی، حذف گردنه های خلخال به اسالم و تکمیل پروژه کلور به درام در دستور کار واقع شده است.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل با بیان اینکه ایجاد هتل چهارستاره در منطقه ازناو به جذب و ماندگاری مسافر یاری می نماید، گفت: با نصب تله سیژ، احداث پیست اسکی، پل معلق و ایجاد زیرساخت های جهانگردی تعداد جهانگردان به این شهرستان به شکل قابل توجهی افزایش می یابد.

او اعلام کرد: در شرایط حاکم اقتصادی و شرایط کرونایی بیشتر طرح ها و پروژه های در حال انجام احتیاج به تسهیلات بانکی دارند و باید در ستاد تسهیل و مصاحبه با بانک های عامل موانع موجود را حل کنیم.

بهنام جو اظهار کرد: مبلغ 30 میلیارد ریال برای زیرساخت و توسعه راه مجموعه ازناو تخصیص می یابد که در سال جهش فراوری باید جهش خوبی در توسعه زیرساخت ها داشته باشیم.

استاندار اردبیل گفت: حاشیه رودخانه قزل اوزون استعداد خوبی برای توسعه کشاورزی و باغی دارد و سازمان جهاد کشاورزی با مطالعه تفصیلی و آنالیز های لازم در احیای حاشیه این رودخانه کوشش خواهند کرد که ایجاد باغ دیم از نوع بادام و گردو در حاشیه جاده اردبیل سرچم می تواند به جاذبه جهانگردی منطقه بیافزاید.

او اضافه نمود: زیرساخت لازمه توسعه شهرستان خلخال است و دولت در این زمینه تمام کوشش خود را برای ایجاد اشتغال پایدار به ویژه در حوزه جهانگردی انجام می دهد.

بهنام جو با تاکید بر اینکه واحدهای دارای مشکل اقتصادی به صورت مکتوب مطالبات خود را به معاون اقتصادی و فرماندار تحویل دهند، گفت: مشکل بیشتر واحدهای فراوریی و گردشکری سرمایه در گردش بوده و برای حل موانع تسهیلات، هماهنگی های لازم انجام می گردد.

پل ازناو رونق صنعت جهانگردی خلخال را فراهم می نماید

نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان اردبیل نیز در این بازدید اظهار کرد: این پل با لحاظ بهترین مدل ها در ساختار، ایمنی و مهندسی در تفرجگاه زیبای ازناو ساخته می گردد.

او اضافه نمود: پل معلق تفرجگاه ازناو خلخال که جزو پل های عظیم در جهان به شمار می رود، پل معلق طویل جهان است که زمینه برای جذب هر چه بیشتر جهانگرداه را فراهم می آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان اردبیل با بیان اینکه پل معلق ازناو بین دو قله کوه ازناو ودر بلندای منطقه زیبا و چشمه پرآب ازناو احداث می گردد، بیان کرد: مطالعات اولیه این پروژه سال گذشته در مرکز استان صورت گرفته و مستلزم مطالعات فاز دوم بود که این مطالعات صورت گرفته تا وارد فاز اجرایی و عملیاتی گردد.

فلاحی گفت: پیش از این دو پل معلق در مشگین شهر و هیر احداث شده و سومین پل در منطقه نمونه جهانگردی ازناو احداث می گردد که عملیات عمرانی این پروژه شروع شده و در حال انجامست.

منبع: میراث آریا

به "ساخت طولانی ترین پل معلق دنیا به طول 496 متر در خلخال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت طولانی ترین پل معلق دنیا به طول 496 متر در خلخال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید