سه بهله جوجه طرلان در آذربایجان شرقی شناسایی شد

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، سه بهله جوجه نابالغ پرنده شکاری طرلان به وسیله کارشناس حیاط وحش حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی شناسایی و حلقه گذاری شدند.

سه بهله جوجه طرلان در آذربایجان شرقی شناسایی شد

به گزارش خبرنگار از ،بهزادیان کارشناس مسئول حیات وحش در یکی از منطقه ها حفاظت شده استان آذربایجان شرقی پیروز به شناسایی و حلقه گذاری جوجه های پرنده شکاری طرلان شد، این کارشناس پس از رویت جوجه طرلان ها و حلقه گذاری آنها، عملیات بیومتری این جوجه های 15 روزه را هم انجام داد و به لانه بازگرداند.

حلقه گذاری پرندگان، متداولترین و رایج ترین شیوه شناخت شرایط و معین جهت مهاجرت پرندگان است. در این شیوه پرندگان زنده گیری و حلقه های فلزی یا پلاستیکی خاص هر گونه، با شماره و سریال معین به یکی از پا ها و یا بال پرنده وصل و مجددا پرنده در طبیعت رهاسازی می گردد. پس از آن منتظر می مانند تا پرنده حلقه گذاری شده در نقطه ای دیگر از ایران یا دنیا، زنده گیری شده و یا لاشه اش (شکار شده یا در طبیعت مرده) اختیار پرنده شناسان و کارشناسان محیط زیست قرار گیرد. اعلام شماره پلاک، مکان و تاریخ صید پرنده برای پرنده شناسان اهمیت زیادی داردو اطلاعاتی از فصل و جهت مهاجرت، طول عمر، رفتار پرنده و ... را در اختیار کارشناسان قرار می دهد.

طرلان بزرگترین پرنده از خانواده قرقی هاست که ارزش اکولوژی بسیار بالایی در طبیعت داردو این پرنده دارای دو جمعیت بومی و مهاجر در ایران است، طرلان با داشتن دمی بسیار بلند، بال های کوتاه گرد و پهن و ایرودینامیک خاص، دارای پرواز و استارت بسیار سریع درشکار، قدرت مانور دادن و چرخش های بسیار سریع با زاویه زیاد در بین درختان و بوته هاست.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سه بهله جوجه طرلان در آذربایجان شرقی شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه بهله جوجه طرلان در آذربایجان شرقی شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید