صدور مجوز تمرینات برای کشتی گیران بی هدف!

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، کشتی ایران ماههاست به دلیل شیوع ویروس کرونا به حالت تعطیل درآمده و هنوز مشخص نیست، شرایط کنونی تا چه زمان بر فضای این رشته المپیکی و پرافتخار ادامه خواهد داشت.

صدور مجوز تمرینات برای کشتی گیران بی هدف!

هر چند به تازگی ستاد مقابله با کرونا در ورزش، مجوز برپایی اردوی تیم ملی را برای کشتی صادر کرد و بارقه ای از امید در بین اهالی این رشته را بوجود آورده، اما این مجوز به تنهایی نتوانست ابهامات متولیان کشتی کشورمان در خصوص رویدادهای آینده را برطرف سازد.

اتحادیه جهانی چندی پیش گفت رقابتهای جهانی 2020 صربستان به احتمال فراوان در پایان آذرماه برگزار خواهد شد و این در حالی بود که هنوز اما و اگرهایی در خصوص قطعیت زمان برگزاری این مسابقات وجود دارد.

طبق اعلام هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی، مقرر شد زمان قطعی مسابقات جهانی حدود دو ماه قبل از زمان تعیین شده و با توجه به فروکش کردن موج شیوع کرونا در جهان قطعی و نهایی شود. بدین ترتیب باز هم معلوم نیست رقابتهای جهانی در سال جاری میلادی برگزار شود یا خیر.

به همین دلیل فدراسیون کشتی ایران هم در بلاتکلیفی اجرای برنامه های اصلی و جدی خود برای تجهیز کشتی گیران تیم ملی قرار گرفته است. فدراسیون هنوز تکلیف خود را نمی داند که با وجود صدور مجوز، آیا می تواند اردوی ملی پوشان را برگزار کند و یا باید همچنان منتظر اعلام زمان قطعی مسابقات جهانی باشد.

از سوئی دیگر سرمربیان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی هم دغدغه های خود را برای برپایی اردوهای آماده سازی دارند. به عنوان مثال محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، نگاه مثبتی در خصوص احتمال برگزاری رقابتهای جهانی در سالجاری میلادی ندارد و معتقد است: باید کشتی گیران برای تمرین نیاز به هدف دارند. هدفی که به دلیل شیوع کرونا و بلاتکلیفی اتحادیه جهانی در اتخاذ تصمیمات قطعی، هنوز تعیین نیست. در نتیجه نمی توان انتظار چندانی از بازده اردوهای آینده داشت. آن هم اردوهایی که باید طبق پروتکل های بهداشتی با محدودیت های خاصی برپا شوند و طبیعتا تعداد بسیار اندکی از کشتی گیران را در خود جای دهد.

با توجه به این شرایط، نمی توان از فدراسیون کشتی هم توقع چندانی داشت، چراکه متولیان این رشته هنوز در انتظار تصمیمات اتحادیه جهانی هستند تا بتوانند برنامه های خود را هدفمند و زمانبندی شده، استارت بزنند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "صدور مجوز تمرینات برای کشتی گیران بی هدف!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور مجوز تمرینات برای کشتی گیران بی هدف!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید