قاضی زاده هاشمی: حوزه گردشگری دقیقاً به فردی رسانه ای مثل مهندس ضرغامی احتیاج دارد

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: گردشگری تبلیغات است و برای این حوزه دقیقا به یک فرد رسانه ای مثل مهندس ضرغامی احتیاج داریم.

قاضی زاده هاشمی: حوزه گردشگری دقیقاً به فردی رسانه ای مثل مهندس ضرغامی احتیاج دارد

میراث آریا: سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، عصر امروز سه شنبه 2 شهریور 1400 در جریان جلسه رای اعتماد به مهندس سید عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به اسم موافق در سخنانی گفت: آقای ضرغامی به معرفی از سوی بنده یا تعریف من احتیاجی ندارد. من از باب ادای احترام در این جلسه می خواهم کلمات کوتاهی درباره وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کمی هم درباره آقای ضرغامی صحبت کنم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: 200 نفر از همکاران من به اسم موافق آقای ضرغامی ثبت نام کردند که این نشان دهنده آشنایی نمایندگان مجلس با سوابق آقای ضرغامی است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: شاید این سوال پیش بیاید که چرا فردی با سابقه کار فرهنگی و رسانه ای برای این وزارتخانه معرفی شده است؟ من با این جمله موافقم اما آن را کامل نمی دانم. اساسا چه کسی گفته که فرهنگ محصور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، در حالی که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می تواند تمدن عظیم ایران را به دنیا معرفی کند.

این نماینده مجلس اضافه نمود: اگر می خواهیم فصل جدیدی از انقلاب اسلامی مان را به دنیا معرفی کنیم، باید فرهنگ و تمدن خود را بیش از پیش به دنیا نشان دهیم. به نظر می رسد که ابزار این معرفی حوزه گردشگری است.

او در ادامه گفت: می توانیم در برابر دشمنانی که می خواهند ما را منزوی نمایند، با استفاده از ابزار گردشگری ظرفیت های عظیم فرهنگی جامعه خود را به دنیا معرفی کنیم. امروز مسئله گردشگری مسئله تبلیغات است و به همین علت دقیقا در این حوزه احتیاج به فردی رسانه ای مانند آقای ضرغامی داریم که با تبلیغات آشنا باشد و بتواند با دنیا سخن بگوید.

نماینده مردم مشهد و کلات در بخش دیگری از صحبت های خود یادآور شد: می خواهند ما را منزوی نمایند، می خواهند دیده نشویم، ابزار تماشا شدن ما چیست؟ این است که مردم دنیا به این سرزمین بیایند و ظرفیت های عظیم فکری و فرهنگی ما را ببینند و این ابزار سفر است که می تواند این کار را انجام دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود اضافه نمود: وقتی تحریم هستیم و اجازه فروش نفت نداریم. جهت گشایش کجاست؟ جز سفر و گردشگری است؟ به همین علت ما یک فرد استراتژیک برای این وزارتخانه می خواهیم. آقای ضرغامی فردی چندوجهی است که نسبت به حوزه دفاعی و مسائل استراتژیک و هم رسانه آشنایی کامل دارد و اهل تعاملات اجتماعی است.

این نماینده مجلس ادامه داد: کسانی که مفهوم امنیت را می شناسند و به روابط بین الملل و سابقه مهندس ضرغامی را در عرصه های مختلف نظام واقف باشند، می دانند که این سوابق برای او این ظرفیت را ایجاد نموده که یک شخصیت چندوجهی باشد که هم موضوع دفاع را بفهمد و هم حوزه مسائل استراتژیک را بداند، رسانه را بشناسد، اهل تعاملات اجتماعی باشد و در دولت های مختلف با وزارتخانه های گوناگون تعامل داشته باشد و پیشران فرهنگ تمدن سازی و اقتصاد کشور باشد.

قاضی زاده هاشمی در خاتمه صحبت های خود اعلام نمود: باید استقبال کنیم از هوشی که در انتخاب چنین شخصیتی به خرج داده شد. در گذشته برای اداره این وزارتخانه صرفا افراد تک بعدی منصوب می شدند و یا افراد سیاسی بودند و این وزارتخانه یک حیاط خلوت برای دولت های گذشته به حساب می آمد.

منبع: توریسم آنلاین

به "قاضی زاده هاشمی: حوزه گردشگری دقیقاً به فردی رسانه ای مثل مهندس ضرغامی احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاضی زاده هاشمی: حوزه گردشگری دقیقاً به فردی رسانه ای مثل مهندس ضرغامی احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید