مرکل: روسیه مسئول فروپاشی INF است!

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها به نقل از اسپوتنیک، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان امروز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین خاطرنشان کرد: در ارتباط با انتها و لغو پیمان منع موشک های هسته ای میان بُرد (INF)، مسکو مقصر است!

مرکل: روسیه مسئول فروپاشی INF است!

صدراعظم آلمان در این خصوص گفت: ناتو یک پاسخ مشترک در ارتباط با انتها این پیمان خواهد یافت. برلین بخشی از ناتو است و در این رابطه به عنوان یک شریک این سازمان رفتار خواهد نمود.

لازم به ذکر است که پیمان مذکور بین اتحاد جماهیر شوروی سابق و ایالات متحده آمریکا در سال 1987 به امضاء رسید و طرفین متعهد شدند در جهت حذف موشک های هسته با برد کوتاه (از 500 تا 1000 کیلومتر) و همچنین موشک های هسته ای میان برد (1000 تا 5500 کیلومتر) اقدام نمایند و در آینده اقدام به فراوری، آزمایش و گسترش موشک های مورد ذکر مبادرت نورزند.

لازم به ذکر است، به دنبال اعلام رسمی خروج واشنگتن از پیمان منع فراوری موشک های هسته ای میان بُرد با مسکو، وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه ای از اقدام مشابه در این خصوص خبر داده بود.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده بود: امروز دوم آگوست سال 2019 میلادی، معاهده میان اتحادیه جماهیر شوروی سابق و ایالات متحده آمریکا در زمینه منع فراوری موشک های هسته ای میان بُرد به دلیل اقدام واشنگتن انتها می یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مرکل: روسیه مسئول فروپاشی INF است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: روسیه مسئول فروپاشی INF است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید