نما های غربی و اروپایی بلای جان ساختمان ها

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، نما های غربی و اروپایی تاب آوری سازه ها را کاهش می دهد.

نما های غربی و اروپایی بلای جان ساختمان ها

علی اصغر غفاری رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک از استفاده از نما های غیراستاندارد و سنگین غربی و اروپایی در بسیاری از ساختمان های شهر اراک و تأثیر آن در کاهش تاب آوری سازه ها انتقاد کرد.

غفاری با اشاره به اینکه آئین نامه نما در اراک ابلاغ شده که با اجرایی شدن آن ساختمان های تازه با نما هایی استاندارد احداث خواهد شد و در ساختمان های قدیمی تر نیز مالکان ملزم هستند تغییر نمای ساختمان خود را زیر نظر مهندس محاسب و با تأیید او انجام دهند.

او اضافه نمود: در زمینه تاب آوری ساختمان های تازه پیگیری های لازم به وسیله مسئولان سازمان نظام مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی اجرا شده است که نشان می دهد عملکرد ناظران در مجموع مطلوب بوده است و در این زمینه با چالش های خاصی روبرو نیستیم.

رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک اعلام کرد: از زمان احداث سازمان نظام مهندسی و تدوین مقررات ملی ساختمان در سال 1374 تا به امروز، بنا های مسکونی و تجاری طبق استاندارد ها احداث شده است و از آنجا که این قوانین مدام ویرایش می گردد، برخی از ساختمان های قدیمی تر که طبق چارچوب ها و قوانین دهه های پیش ساخته شده، نیازمند بهسازی است.

وبلاگ فیسبوکی ها مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نما های غربی و اروپایی بلای جان ساختمان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نما های غربی و اروپایی بلای جان ساختمان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید