پیگیری آسیب به خانه تاریخی سیدان مشهد به وسیله مراجع قضایی

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، مدیر پایگاه میراث فرهنگی ثامن در شهر مشهد گفت: آسیب به خانه تاریخی سیدان به وسیله مراجع قضایی پیگیری می گردد.

پیگیری آسیب به خانه تاریخی سیدان مشهد به وسیله مراجع قضایی

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، وفا ثابتی مدیر پایگاه میراث فرهنگی ثامن، امروز چهارشنبه 25 مهر با بیان این مطلب اضافه کرد: مکاتبات لازم به مراجع قانونی اجرا شده است.

او یادآور شد: بر اساس توضیح وظایف اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در راستای حفظ آثار تاریخی برای مرمت و استحکام بخشی این بنا 500 میلیون ریال اعتبار در سال 96 اختصاص یافته بود که با وجود تخصیص اعتبار، مالک تمایلی برای این مهم نداشت.

ثابتی تصرح کرد: هم چنین در راستای اهمیت این بنا، اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، نسبت به تأمین و تخصیص 1/5 میلیارد ریال، بنابر پیشنهاد مالک، نسبت به تملک اقدامات لازم را در امسال انجام داد که منجر به نتیجه نشد.

او با اشاره به آسیب وارد شده به بنا اظهار کرد: یگان حفاظت برای ساخت و ساز پیرامون بنای تاریخی به مجری پروژه، اخطارهای متعددی ابلاغ و نیز به منظورهماهنگی قانونی و کسب مجوزهای لازم از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان، در دو نوبت از ادامه فعالیت عمرانی این پروژه جلوگیری به عمل آمد.

او توضیح داد: براساس نظر کارشناسی پایگاه میراث فرهنگی ثامن، برای گودبرداری اجرا شده در مجاورت اثر، اصول فنی ایجاد سازه های نگهبان رعایت نشده است و این امر موجب فرو ریختن بخشی از بنا شده است.

ثابتی گفت: نظر به فوریت موضوع و ضرورت پیشگیری از تخریب اثر تاریخی، مراتب را به مراجع قانونی ذی صلاح اعلام کردیم و درخواست توقف فوری برای آنالیز و شناسایی عامل یا عاملان حادثه فوق درخواست شده است.

منبع: میراث آریا

به "پیگیری آسیب به خانه تاریخی سیدان مشهد به وسیله مراجع قضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری آسیب به خانه تاریخی سیدان مشهد به وسیله مراجع قضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید