چند هزار نفر می توانند ایران ، کره جنوبی را از نزدیک دیدن نمایند؟

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، مسئولان بهداشتی کشور پیش بینی نموده اند تا با بهبود فرایند واکسیناسیون، اواخر مهر مجوز بازگشایی استادیوم های روباز تا ظرفیت 15 تا 30 درصد صادر گردد که در این صورت ملاقات ایران و کره جنوبی می تواند اولین پرده از عادی سازی شرایط جامعه باشد.

چند هزار نفر می توانند ایران ، کره جنوبی را از نزدیک دیدن نمایند؟

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، با شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن مردم دنیا در معرض این پاندمی کم سابقه، فوتبال هم تا مدت ها تحت تاثیر این ویروس بود به طوری که تا مدت زمان زیادی مسابقات ورزشی در حباب بهداشتی و بدون حضور تماشاگران برگزار گردید.

حتی در مقطع مختلفی، استادیوم ها برای چند بار به روی تماشاگران باز و مجددا بسته شد اما هر بار چند هزار نفر در هر یک از شهرهای دنیا به استادیوم رفتند و با قرمز شدن شرایط، مجددا درها بسته شد.

حالا چند ماهی می گردد که ویروس در اروپای غربی و همینطور آمریکا فروکش نموده و در بعضی از مسابقات فوتبال آمریکایی در استان های مختلف آمریکا، چیزی در حدود 100 هزار تماشاگر در استادیوم ها حاضر شده اند.

تماشاگران ایرانی در انتظار بازگشایی استادیوم

مدت زمانی که از شیوع ویروس کرونا در ایران گذشت، برای عاشقان ورزش از جمله فوتبال و همینطور سایر سرگرمی ها مانند سینما و تئاتر بسیار سخت و کسالت بار بود و خیلی ها از سرگرمی و برای بعضی از عشق مورد علاقه خود بازماندند و مجبور شدند در خانه بمانند.

با گذشت حدود 20 ماه از این پاندمی در ایران، حالا صحبت هایی درباره بازگشایی استادیوم ها شکل گرفته و بعضی بر این باورند که با این فرایند واکسیانسیون، می توان مجوز حضور 15 تا 30 درصدی تماشاگران را در شهرهای سفید و به شرط تزریق دو دز واکسن صادر کرد.

قبل از این هم در تمام کشورهای پیشرفته، رقمی در همین حدود توانستند برای نخستین بار به استادیوم ها وارد شوند و رفته رفته این اندازه به 60 درصد و حالا در بعضی کشورها به 100 درصد رسیده است.

چندی قبل دکتر زالی، فرمانده ستاد مقابله با ویروس کرونا در تهران گفته بود که پیش بینی می گردد با این فرایند تا اواخر مهر ماه امسال اجازه حضور 15 تا 30 درصدی تماشاگران برای مسابقات لیگ برتر فوتبال در تهران صادر گردد.

با توجه به ظرفیت 78 هزار نفری استادیوم آزادی که پیش از این به طور رسمی اعلام شده است و در بعضی بازی های مهم تا حدود 75 هزار بلیت هم به فروش رفته، اگر به طور میانگین 20 درصد هم وارد استادیوم شوند، چیزی در حدود 15 هزار نفر می توانند به این استادیوم وارد شوند.

همزمانی ملاقات ملاقات ایران و کره با جشن بازگشت طرفداران؟

با این حال قبل از لیگ برتر، بازی تیم ملی ایران با کره جنوبی در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد که فدراسیون فوتبال قول هایی برای پیگیری حضور تماشاگران واکسینه شده (به شرط دریافت دو دز) داده بود.

با توجه به اینکه در حال حاضر حدود 14 میلیون نفر از جمعیت کشور به صورت کامل واکسینه شده اند، می توان پیش بینی کرد که این اندازه تا حدود 20 روز آینده به 20 تا 25 میلیون نفر هم افزایش یابد.

در صورت ادامه این فرایند و انجام توافقات لازم، می توان نخستین گام برای بازگشت طرفداران را برای این ملاقات برداشت و تیم ملی در سخت ترین ملاقات خود در دور انتخابی جام دنیای از تماشاگران بهره لازم را ببرد و حداقل 10 تا 15 هزار نفر به این استادیوم بفرایند و از تیم ملی حمایت نمایند.

با توجه به کوشش های فدراسیون فوتبال و فرایند واکسیانسیون، مسئولان می توانند نخستین گام خود برای عادی سازی شرایط را برای این ملاقات بردارند و حداقل برای نخستین بار از شیوع این ویروس در ایران، مجوز حضور کنترل شده تماشاگران واکسینه شده را صادر نمایند.

ملاقات ایران و کره جنوبی بیستم مهر برگزار می گردد و تاثیر بسیاری زیادی در فرایند صعود و حتی صدرنشینی هر یک از دو تیم پرافتخار گروه A انتخابی جام دنیای دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "چند هزار نفر می توانند ایران ، کره جنوبی را از نزدیک دیدن نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند هزار نفر می توانند ایران ، کره جنوبی را از نزدیک دیدن نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید