14 بنا و بافت تاریخی سال جاری در زنجان بازسازی شد

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی استان زنجان گفت:بااقدامات انجام گرفته طی6ماه اول سال جاری 14بناوبافت تاریخی دراین استان بازسازی شده است.

14 بنا و بافت تاریخی سال جاری در زنجان بازسازی شد

محمدپور معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از بازسازی 14 بنای تاریخی طی6ماه اول سال جاری در زنجان اطلاع داد و گفت: این 14 بنا شامل بناها، آرامگاه ها، بقاع متبرکه، مساجد، بافت ها در استان زنجان است.

او اضافه نمود: 81 اثر تاریخی شامل 29 اثر تاریخی توقیفی و اهدایی در سه ماهه اول سال و 52 اثر تاریخی توقیفی و اهدایی در سه ماهه دوم مورد کارشناسی کارشناسان نهاده شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: 12 ظرف تاریخی شامل 5 ظروف سفالی در سه ماهه اول سال و 6 ظروف سفالی و یک اثر گچ بری در سه ماهه دوم سال بازسازی شد.

او با تأکید بر اینکه فرهنگ احیا و باز زنده سازی بنا های تاریخی بسیار مهم و ارزشمند است، ادامه داد: میراث فرهنگی و بنا های قدیمی تاریخ و میراث ارزشمند ما است که نقش مهمی در توسعه و پیشرفت دارد، ضمن اینکه با بهره برداری صحیح از آن اشتغال نیز رونق می گیرد.

محمدپور گفت: هر یک از آثار تاریخی، بخشی از فرهنگ و تمدن کهن زنجان است، فعالیت های مهمی در بخش های مختلف به ویژه بازسازی و حفظ آثار صورت گرفته است که معرفی به همگان هدف اصلی بعد از بازسازی بنا های تاریخی استان به وسیله کارشناسان زبده است.

وبلاگ فیسبوکی ها زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "14 بنا و بافت تاریخی سال جاری در زنجان بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 بنا و بافت تاریخی سال جاری در زنجان بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید