احداث خوابگاه های دانشجویی با پرداخت یارانه بانکی در 6 دانشگاه

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها به نقل از وزارت علوم، مجتبی صدیقی گفت: تامین امکانات رفاهی مناسب برای دانشجویان با هدف احترام به کرامت انسانی دانشجو، افزایش اعتبارات وام دانشجویان و وام ویژه دکتری، کمک به اجرای احداث خوابگاه های دانشجویی با پرداخت یارانه سود بانکی از طریق بخش خصوصی و اعمال سیاست های تشویقی و تنبیهی در بازپرداخت ها از جمله اقدامات انجام گردیده توسط سازمان امور دانشجویان طی یک سال گذشته است.

احداث خوابگاه های دانشجویی با پرداخت یارانه بانکی در 6 دانشگاه

وی با اشاره به تغییرات اجرا شده در وام های دانشجویی اضافه کرد: وام های روزانه دانشجویان 23 درصد، اعتبار هزینه گردیده برای وام های ویژه دکتری دو برابر افزایش و اعتبار وام های شهریه دانشجویان 5 درصد کاهش نسبت به سال مشابه داشته اند.

رئیس سازمان امور دانشجویان درخصوص کمک به اجرای احداث خوابگاه های دانشجویی با پرداخت یارانه بانکی از طریق بخش خصوصی تاکید نمود: در حال حاضر این دستورالعمل به دانشگاه ها ارسال و در 6 دانشگاه نیز عملیاتی گردیده است.

صدیقی اضافه کرد: با مجوز هیات امنا، کمپین بخشودگی برای دانش آموختگان بدهکار دوبار برگزار گردید که با استقبال خوبی روبرو و بخش قابل توجهی از مطالبات وصول شد.

وی برنامه ریزی برای توسعه جذب دانشجوی خارجی به ویژه از کشورهای همسایه و اسلامی، توسعه اعطای فرصت های کوتاه مدت تحقیقاتی دانشجویان دوره دکتری داخل دانشگاه ها و توسعه پذیرش دانشجویان غیرایرانی را از دیگر فعالیت های این سازمان عنوان نمود.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: فرصت های کوتاه مدت تحقیقاتی با 21 درصد افزایش، پذیرش دانشجویان غیرایرانی بورسیه با 14 درصد کاهش و پذیرش دانشجویان غیرایرانی و غیربورسیه نیز با 15 درصد افزایش نسبت به سال مشابه همراه بوده است.

صدیقی بهبود و توسعه سامانه رایانه خدمات الکترونیکی برای تسهیل فرآیندهای اداری و مدیریتی و بهره برداری کامل از سامانه جامع خدمات امور دانشجویان (سجاد) را از دیگر فعالیت های این سازمان عنوان نمود.

وی اعلام نمود: در حال حاضر از 70 فرآیند تعریف گردیده در بخش های مختلف سازمان، 63 فرآیند عملیاتی و یا در حال بهره برداری است.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ارتقا برنامه های سلامت جسمی، روحی، مشاوره ای و اجتماعی دانشجویان با تأکید بر توانمندسازی و پیشگیری، اجرای برنامه دانشگاه عاری از دخانیات در 12 دانشگاه، اجرای بخش هایی از برنامه استاندارد پیشگیری از مصرف مواد در 100 دانشگاه، برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی با بیش از 850 هزار ساعت در مراکز مشاوره و ارائه خدمت به 243 هزار نفر در مراکز بهداشت و درمان از دیگر برنامه های این سازمان بوده است.

صدیقی اجرای طرح مداخله در شکست های عاطفی و مدیریت روابط بین فردی دانشجویان در 32 دانشگاه و توسعه و حمایت از فعالیت های کانون های همیاران سلامت روان در 118 دانشگاه را از دیگر اقدامات انجام گردیده توسط سازمان امور دانشجویان عنوان نمود.

به گفته وی گسترش فعالیت های فوق برنامه دانشجویان برای انجام فعالیت های سالم با هدف افزایش نشاط و امید دانشجویان، حضور در یونیورسیاد دنیای دانشجویان و کسب مقام دهم دنیا بین 144 کشور و کسب 23 نشان (8 طلا، 4 نقره و 11 برنز)، سامانه ای سازی 90 درصد ثبت فعالیت های ورزشی، افزایش 12 درصدی تحت پوشش قرار دریافت دانشجویان در بخش ورزش همگانی و قهرمانی و اضافه شدن 7 هزار متر مربع به فضاهای ورزشی از جمله اقدامات دیگر این سازمان است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "احداث خوابگاه های دانشجویی با پرداخت یارانه بانکی در 6 دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث خوابگاه های دانشجویی با پرداخت یارانه بانکی در 6 دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید