خواهر خواندگی بجنورد با یکی از شهرهای قرقیزستان

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی شامگاه شنبه در جلسه گفتگوی دولت با بخش خصوصی با ارائه طرح خواهر خواندگی شهرستان بجنورد با یکی از شهرهای قرقیزستان اظهار کرد: سفیر قرقیزستان به منظور گسترش روابط خارجی طی روزهای آینده به استان های خراسان شمالی، رضوی، گلستان و مازندران سفر خواهد نمود.

خواهر خواندگی بجنورد با یکی از شهرهای قرقیزستان

احمد شنوایی با بیان اینکه طی این سفر قرار بود که سفیر فقط با استانداران ملاقات داشته باشد، اضافه کرد: با درخواست ما سفیر موافقت کرد تا علاوه بر استاندار با اتاق بازرگانی و بخش های تجاری و بازرگانی نشست هایی داشته باشد.

به گفته وی از مسئولان انتظار می رود تا با حضور در این نشست ها و در نظر دریافت اولویت های توسعه ای استان پیشنهاداتی برای افزایش روابط خارجی به منظور سرعت بخشی به پیشرفت استان ارائه دهند.

البته وی به این نکته نیز اشاره نمود که سفیر قرقیزستان هم در این بازدیدها نیازها و درخواست های مدنظر کشورش را مطرح خواهد نمود به همین منظور باید کوشش کرد تا بهره لازم را ازفرصت پیش امده برد.

عباس نقیب معاون شهرداری بجنورد در ادامه این جلسه به ساز و کار فرآیند خواهر خواندگی بجنورد اشاره نمود و گفت: برای طرح این مسأله در ابتدا بایدهماهنگی های لازم با وزارت کشور انجام گردد، بنابراین بهتر بود پیش از اعلام سفر سفیر این موضوع اطلاع رسانی می شد تا مقدمات لازم فراهم می شد.

لازم به ذکر است پیش از این هم طرح خواهرخواندگی بجنورد یا یکی از شهرهای ترکیه مطرح گردیده بودکه بی پایان باقی ماند.

ارزش گذاری کالاهای وارداتی و صادراتی خارج از استان

جواد جعفری، مدیرکل گمرک خراسان شمالی در ادامه این جلسه با بیان اینکه ارزش گذاری کالاهای وارداتی و صادراتی خارج از استان انجام می گردد و ما دستی در ماجرا نداریم، گفت: چنانچه تولیدگان نسبت به ارزش گمرک اعتراض دارند باید با ارائه دلایل و مستندات نسبت به اعتراض اقدام نمایند.

تعطیلی واحدهای تولیدی به علت بدهی

بخش دیگر از دستورات این جلسه مشکل بدهی تولیدنمایندگان به سازمان تأمین اجتماعی است که در این باره محمد علی عباس زاده مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: به تولیدنمایندگان برای پرداخت بدهی18 ماه زمان داده می گردد اما چنانچه پس ازمدت معین گردیده قادر به پرداخت بدهی نبودند حساب هایشان مسدود می گردد.

لازم به ذکر است در این جلسه از گفتگوی دولت و بخش خصوصی بدون حضور استاندار تشکیل شد، مجید پورعیسی معاون منابع انسانی استانداری از نبود برخی از اعضای جلسه ابراز ناراحتی کرد و گفت: باید مقرر گردد اعضایی که سه جلسه غیبت داشته اند از جلسه حذف شوند، تعدد مسئولان در جلسه مشکل بزرگی نیست همانطور که با سه یار و یاور در دنیا گسترش داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "خواهر خواندگی بجنورد با یکی از شهرهای قرقیزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواهر خواندگی بجنورد با یکی از شهرهای قرقیزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید