سلطه یک فیلم ترسناک بر گیشه سینمای دنیا

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، فیلم راهبه با فروش آغازین 131 میلیون دلاری، پرفروش ترین فیلم اکران گردیده در یک هفته اخیر سینمای دنیا نام گرفت.

سلطه یک فیلم ترسناک بر گیشه سینمای دنیا

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها به نقل از هالیوودریپورتر، فیلم راهبه جدیدترین فیلم از مجموعه فیلم های ترسناک احضار در اولین هفته نمایش در 3876 سالن سینمای آمریکا به فروش چشمگیر 53.5 میلیون دلار دست یافت و در رتبه دوم بالاترین فروش آغازین تاریخ سینمای آمریکا در ماه سپتامبر نهاده شد.

این فیلم به کارگردانی کوین هاردی که پنجمین فیلم از مجموعه فیلم های ترسناک احضار محسوب می گردد در گیشه بین الملل نیز عملکرد موفقی داشت و در سالن های سینمای 60 کشور دنیا فروش 77.5 میلیون دلار را رقم زد تا فروش دنیای راهبه در نخستین هفته اکران به 131 میلیون دلار برسد.

فیلم نامه راهبه نوشته گری دوبرمن و بر پایه داستانی از دوبرمن و جیمز وان نوگردیده گردیده است و در آن تیسا فارمیگا، دمیان بیچیر، شارلوت هوپ و بانی آرونز ایفای نقش نموده اند.

در میان بازارهای خارجی این فیلم، مکزیک با 10.7 میلیون دلار بهترین عملکرد را به نام خود ثبت کرد و پس از آن برزیل با 6.8 میلیون دلار، اندونزی با 7.7 میلیون دلار ، هند و بریتانیا هر کدم با 5.5 میلیون دلار و استرالیا با 2.7 میلیون دلار بیشترین فروش را برای فیلم راهبه در نخستین هفته اکران کسب کردند.

فیلم علمی-تخیلی و هیجانی مگ نیز با ادامه اکران خود در 67 کشور دنیا فروش گیشه بین المللی و دنیای خود را به تریب به بیش از 260 و 492 میلیون دلار ارتقا داد و فیلم خرپول های آسیایی نیز 5.6 میلیون دلار از 23 بازار خارجی و 13.6 میلیون دلار در سینماهای آمریکا فروخت تا فروش دنیای خود را به حدود 165 میلیون دلار ارتقا دهد.

اما فیلم ماموریت غیرممکن: فال اوت نیز 38.6 میلیون دلار از محل سینماهای 65 کشور دنیا به فروش خود اضافه نمود تا مجموع فروش گیشه بین الملل و دنیای آن به ترتیب به بیش از 514 میلیون دلار و 726 میلیون دلار برسد. این فیلم پس از 10 روز نمایش در سینماهای چین به فروش 137.7 میلیون دلاری در این کشور دست یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سلطه یک فیلم ترسناک بر گیشه سینمای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطه یک فیلم ترسناک بر گیشه سینمای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید