سوغات نقاط مختلف استان مرکزی نیازمند برندسازی است

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها به نقل از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سید حسن حسینی گفت: سرمایه گذاری در بخش سوغات استان مرکزی از سه وجه دارای اهمیت است که نخست بهره وری اقتصادی، سپس اشتغالزایی و در نهایت انتقال فرهنگ بومی است.

سوغات نقاط مختلف استان مرکزی نیازمند برندسازی است

وی اضافه نمود: استان مرکزی در مسیر شاهراه های مواصلاتی کشور است که این موضوع می تواند سبب جذب گردشگر در سطح استان گردد، از این رو عرضه رهاورد (سوغات) هر شهر می تواند یک بازار اقتصادی پایدار را در این استان ایجاد کند. همچنین هر گردشگر با خرید سوغات نوعی هویت و فرهنگ آن منطقه را به شهر خود انتقال می دهد و در حقیقت به مبلغ زبانی تبدیل می گردد.

حسینی اعلام کرد: در همین رابطه یک سیاستگذاری صحیح می تواند در امر اشتغال زایی و مدیریت منابع انسانی بسیار مفید واقع گردد، چرا که سوغات از یک سو جنبه تبلیغ و از سوی دیگر جنبه اشتغال زایی و بهره وری اقتصادی دارد.

وی در ادامه گفت: فتیر اراک، باسلق اراک، گوشفیل اراک، شیره هزاوه، انگور هزاوه، عسل خمین، جوزغند نراق، انار، طالبی، پسته زرندیه، حلوا ارده محلات و... می تواند رهاوردی مناسب برای گردشگران استان باشد.

حسینی مطرح کرد: برندسازی لازمه رونق و فروش مطلوب سوغات است. در این مسیر بسته بندی مناسب، فراوری با کیفیت، تبلیغات و فرهنگ سازی چهار عامل اصلی است که می تواند به این حوزه رونق ببخشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سوغات نقاط مختلف استان مرکزی نیازمند برندسازی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغات نقاط مختلف استان مرکزی نیازمند برندسازی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید