صدور کارت عضویت انجمن های میراث فرهنگی در خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، حبیب یزدان پناه اظهار کرد: انجمن های میراث فرهنگی استان با هدف آگاهی بخشی و ترغیب مردم به حفظ ارزش های تاریخی و کهن و رعایت قوانین و مقررات ناظر بر آن به منظور پیشگیری از وقوع جرایم میراث فرهنگی شکل گرفته اند.

صدور کارت عضویت انجمن های میراث فرهنگی در خراسان شمالی

یزدان پناه با اشاره به اهداف و ساختار تشکیل انجمن های مردم نهاد، اضافه کرد: قانون گذار استفاده از ظرفیت سمن ها را برای تقویت، نگهداری و حفظ آثار ملی پیش بینی نموده که از این ظرفیت قانونی باید به نحو شایسته ای استفاده گردد.

وی گفت: تهیه و اجرای برنامه هایی به منظور جلب مشارکت عمومی و جذب مساعدت های اقتصادی و معنوی مردم در تمام مراحل شناسایی، ثبت، حفاظت، معرفی، پژوهش، آموزش میراث فرهنگی و همچنین همکاری با مراجع ذیصلاح برای برخورد با متخلفان در حوزه فعالیت سمن ها قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شاقتصادی بیان کرد: عضوگیری طبق اساسنامه انجمن میراث فرهنگی در سطح استان انجام و پس از استعلام های لازم کارت عضویت این نیروهای داوطلبانه و علاقمند به میراث فرهنگی استان صادر می گردد.

یزدان پناه گفت: با هدف گسترش فعالیت انجمن های میراث فرهنگی، این انجمن ها در بخش و دهستان ها نیز تشکیل شده و گستره فعالیت آ نها تمام مناطق دارای آثار باستانی استان خواهد بود.

وی توضیح داد: در مرحله نخست، برای تعدادی از اعضاء انجمن میراث فرهنگی روستاهای شهرستان گرمه کارت عضویت صادر و در ادامه برای سایر اعضای شهرستان ها این کارت صادر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "صدور کارت عضویت انجمن های میراث فرهنگی در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور کارت عضویت انجمن های میراث فرهنگی در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید