صندوق توسعه ملی پروژه های بزرگ در هرمزگان را مورد حمایت قرار دهد

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، فریدون همتی عصر سه شنبه در نشست با رئیس صندوق توسعه ملی با اشاره به رویکرد تامین آب شرب بندرعباس از طریق آب شیرین کن ها، مطرح کرد: در این راستا ضمن راه اندازی آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی، از ظرفیت آب شیرین کن مشترک استان های هرمزگان، کرمان و یزد نیز برای تامین پایدار آب شرب بندرعباس استفاده خواهد شد.

صندوق توسعه ملی پروژه های بزرگ در هرمزگان را مورد حمایت قرار دهد

وی ادامه داد: بر این اساس به طور جدی پیگیر تکمیل این آب شیرین کن ها در هرمزگان هستیم و سرعت کار باید افزایش یابد و موانع آنها مرتفع گردد.

استاندار هرمزگان به برنامه ریزی جهت اجرای شش پروژه بزرگ در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان اشاره نمود و اضافه کرد: این پروژه ها شامل چهار پتروشیمی، یک نیروگاه و یک آب شیرین کن است و علاوه بر آن یک بندر با ظرفیت تخلیه و بارگیری 40 میلیون تن نیز در پارسیان در حال احداث است.

همتی توضیح داد: راه اندازی یک پالایشگاه 350 هزار بشکه ای نفت سنگین در جاسک و یک پالایشگاه جدید 100 هزار بشکه ای در جزیره لاوان نیز از دیگر پروژه های مهم در دست اجرا در هرمزگان محسوب می گردد.

وی گفت: اجرای این پروژه های بزرگ در هرمزگان می تواند روحیه نشاط و امید در کشور ایجاد کند و توانمندی های داخلی را به منصه ظهور برساند.

استاندار هرمزگان اعلام کرد: استان هرمزگان از ظرفیت های بسیاری برای اجرای کارهای بزرگ ملی برخوردار است و از صندوق توسعه ملی می خواهیم تا با پرداخت تسهیلات این پروژه های بزرگ در هرمزگان را مورد حمایت قرار دهد.

رئیس صندوق توسعه ملی نیز در این نشست با بیان اینکه در اجرای آب شیرین کن بزرگ و ملی مشترک سه استان هرمزگان، کرمان و یزد در بندرعباس، وحدت رویه مناسبی میان دستگاه های دولتی و بخش خصوصی دیده می گردد، گفت: این پروژه پیشرفت های خوبی داشته و می تواند بخش زیادی از مسائل مربوط به تامین آب در این مناطق را برطرف کند.

مرتضی شهید زاده اضافه کرد: این پروژه از طرح های اقتصاد مقاومتی است که اجرای آن اشتغال خوبی را ایجاد نموده و با تکمیل آن می توان دیگر طرح های توسعه ای که اشتغال وسیعی نیز به همراه خواهد داشت را اجرا نمود.

وی گفت: صندوق توسعه ملی با تمام توان یاری لازم را به اجرای پروژه های بزرگ و اثرگذار در سطح ملی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "صندوق توسعه ملی پروژه های بزرگ در هرمزگان را مورد حمایت قرار دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق توسعه ملی پروژه های بزرگ در هرمزگان را مورد حمایت قرار دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید