فریبرز عسکری: گرندپری چین تایپه نوید روزهای بهتر را برای تکواندو ایران داشت، قطعا اولتیماتوم روی سجاد مردانی تاثیر گذاشته است

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، فریبرز عسکری، سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: در بحث عملکرد اتفاتی مثبتی در گرندپری چین تایپه رقم خورد و نوید روزهای بهتری را برای ما داشت.

فریبرز عسکری: گرندپری چین تایپه نوید روزهای بهتر را برای تکواندو ایران داشت، قطعا اولتیماتوم روی سجاد مردانی تاثیر گذاشته است

فریبرز عسکری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی وبلاگ فیسبوکی ها، در خصوص عملکرد تکواندوکاران کشورمان در سومین مرحله مسابقات گرندپری گفت: آنالیز عملکرد بچه ها دو بخش دارد. یکی بحث آن کسب مدال است که ما از کسب یک مدال نقره رضایت نداشتیم اما در بحث عملکرد، اتفاقات مثبتی در چین تایپه افتاد و نوید روزهای بهتر را برای ما داشت.

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص عملکرد مهدی خدابخشی گفت: مهدی بازی خوبی را مقابل حریف اردن انجام داد اما دچار بدشانسی شد. در اواخر مسابقه خدابخشی با حریف اردنی، مهدی در حالی که حریف کاملا بریده بود در حال دیکته کردن آمادگی جسمانی خود به او بود، اما متاسفانه تابلو امتیازات خراب شد و 5 دقیقه زمان تعمیر تابلو به حریف اردنی فرصت داد تا خود را بازسازی و احیا کند. عملکرد خدابخشی خیلی بهتر از بازی های آسیایی اندونزی بود و قطعا اگر مقداری روی بحث روانی کار کند به روزهای خوب خود باز خواهد گشت.

وی با اشاره به نقش مصدومیت در شکست هادی پور بیان کرد: آرمین در مقابل حریف کره ای بازی پایاپایی را ارائه می داد اما در یک صحنه به زمن افتاد و کتف او در رفت. البته این مصدومیت او سابقه قبلی دارد و بارها در تمرین نیز این اتفاق برای آرمین افتاده است، اما او در تمرینات چند دقیقه استراحت می نماید تا درد کتفش آرام گردد و مجددا کار خود را شروع می نماید. در مسابقه جا برای این کار نبود و باعث شد تمرکز آرمین به هم بریزد. با همه این شرایط نیز هادی پور با نتیجه نزدیک مغلوب حریف خود شد.

فریبرز عسکری در خصوص کسب مدال نقره توسط میرهاشم حسینی گفت: میرهاشم عملکرد بسیار خوبی داشت و حریفان قدرتمندی را شکست داد. در دیدار نهایی نیز مقابل دائی هون لی خیلی خوب مبارزه کرد. قرار ما بر این بود با بستن بازی در 40 ثانیه انتهای به حریف کره ای فشار وارد کند اما در یک اتفاق در 40 ثانیه انتهای، زمانی که حسینی به حریف فشار وارد کرد، پای لی بالا آمد و بدن میرهاشم به پای او برخورد کرد تا دو امتیاز از دست بدهد و این اختلاف نیز تا انتها حفظ گردد.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که با توجه به مبارزه امیر محمد بخشی مقابل حریف حسینی در دیدار نهایی بازی های آسیایی از عملکرد کدامیک از ملی پوشان مقابل حریف کره ای رضایت بیشتری دارد، گفت: هم امیرمحمد بخشی و هم میرهاشم حسینی به خوبی به نکات فنی گوش کردند و از اسم حریف صاحب نام خود نیز نترسیدند. این برای من مهم بود و قطعا در مسابقات آینده کار برای لی مقابل نمایندگان کشورمان سخت تر خواهد شد. لی یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر جهان است و همه حریفان خود را با اختلاف شکست می دهد اما در دو مبارزه مقابل بخشی و حسینی احساس خطر کرد.

وی در خصوص عملکرد ابوالفضل یعقوبی خاطر نشان کرد: ابوالفضل دچار بدشانسی بزرگی شد. او می توانست مانند گرندپری مسکو صاحب مدال گردد اما در 4 ثانیه انتهای راند طلایی در مقابل حریف برزیلی در حالی که به اجرای فن نریو چاگی پرداخت، حریف برزیلی پای او را گرفت و با هل دادن باعث زمین خوردن ابوالفضل شد. در قوانین جدید باید حریف برزیلی اختیار دریافت می کرد و ابوالفضل به نیمه نهایی صعود می کرد اما متاسفانه داور یک اخطار به ابوالفضل و یک امتیاز به حریف داد تا باعث حذف یعقوبی گردد. سیر صعود ابوالفضل نیز همچنان ادامه دارد و او حریف های زیادی برای گفتن دارد.

عسکری در خصوص حذف مجدد سجاد مردانی در نخستین دیدار گفت: سجاد هنوز با شرایط خوب فاصله دارد اما به نسبت گذشته بهتر گردیده بود. ما تنها دو هفته فرصت داشتیم تا استراتژی جدید خود را تمرین کنیم اما با این حال نیز او تا حدودی از پوسته و لاک دفاعی خود خارج شد و مبارزه کرد. اگر این اتفاق بیشتر تکرار گردد سجاد توانمندی خود را نشان خواهد داد. مردانی در تمرینات با مسابقه خیلی تفاوت دارد.

سرمربی تیم ملی در خصوص تاثیر اولتیماتوم خود به مردانی بیان کرد: قطعا اولتیماتوم روی مردانی تاثیر گذاشته بود، چون نحوه تمرین خود را تغییر داد و در مبارزه نیز از لاک دفاعی خارج شد و پا زد. سجاد حساسیت را درک نموده است و قطعا این موضوع نیز به نفع او خواهد بود که به روزهای خوبش بازگردد.

وی در خصوص ترکیب تیم ملی برای حضور در مسابقات گرندپری منچستر گفت: ترکیب تیم ملی در مسابقات گرندپری منچستر 5 بازیکن حاضر در چین تایپه به اضافه فرزان عاشورزاده خواهد بود. سعید رجبی نیز در 32 نفر برتر رنکینگ واقع شده است اما حتی در صورت کسب مدال نیز به جمع 16 بازیکن برتر راه پیدا نمی نماید و فرصت حضور در فینال گرندپری را نخواهد داشت. در حال حاضر حضور فرزان عاشورزاده، آرمین هادی پور، ابوالفضل یعقوبی و سجاد مردانی در فینال گرندپری قطعی گردیده است و میرهاشم حسینی و مهدی خدابخشی نیز در صورت حضور در دیدار نهایی مسابقات منچستر مجوز حضور در مرحله انتهای را کسب خواهند کرد.

عسکری در پاسخ به این سوال که دو مرحله انتهای گرندپری در سال 2018 می تواند به طلسم دو ساله کسب مدال طلا در این مسابقات انتها بدهد، گفت: در حال حاضر تمام کوشش خود را انجام می دهیم اما بچه ها باید علاوه بر مسائل فنی که به خوبی اجرا می نمایند، روح خود را نیز برای کسب مدال طلا بزرگ نمایند. مسابقات گرندی پری واقعا با حضور رقبای بزرگ و کارکشته برگزار می گردد و بچه ها نیز باید با روح بزرگ و آماده پا به این میدان بگذارند و از لحاظ روانی خود را برای این میدان بزرگ آماده نمایند. این اتفاق یواش یواش در حال اجرایی شدن است و ما در حال کوشش برای تسریع این روند هستیم. به آینده خوش بین هستم اما اگر صبر داشته باشیم برای مسابقات جهانی آینده برنامه کاملا مجزا و متفاوت خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "فریبرز عسکری: گرندپری چین تایپه نوید روزهای بهتر را برای تکواندو ایران داشت، قطعا اولتیماتوم روی سجاد مردانی تاثیر گذاشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فریبرز عسکری: گرندپری چین تایپه نوید روزهای بهتر را برای تکواندو ایران داشت، قطعا اولتیماتوم روی سجاد مردانی تاثیر گذاشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید