مطالعه مجدد گور دسته جمعی 9 زن در خلخال

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال از مطالعه مجدد گور دسته جمعی 9 زن در خلخال که در سال های اخیر کشف شده بود، اطلاع داد.

مطالعه مجدد گور دسته جمعی 9 زن در خلخال

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها ، محمد رضا شایقی ظهر امروز در بازدید از محل این گور دسته جمعی توضیح داد: گور دسته جمعی در عملیات عمرانی شهرداری کلور کشف شده است.

وی اضافه نمود: در این گور دسته جمعی جسد 9 زن به فاصله اندک از یکدیگر کشف شده که بر اساس آخرین آنالیز کارشناسان به صورت امانی در این مکان نگه داری می شده تا در ادامه به مکان دیگری انتقال یابد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال ادامه داد: قدمت این گور باستانی در مطالعات اولیه دوره معاصر برآورد شده اما طی مذاکره با شهرداری و شورای شهر کلور ضرورت مطالعه آن مورد تاکید است.

شایقی توضیح داد: مطابق مطالبه مردم و شهرداری و شورای شهر احداث موزه در محل این گور دسته جمعی پیشنهاد شده تا با بازگشایی و ساخت ویترین در معرض دید عموم قرار گیرد.

وی به ضرورت آنالیز کارشناسی و کاوش باستان شناسی این گور دسته جمعی تاکید نمود و گفت: تمامی طرح های پیشنهادی نیازمند مطالعه دقیق و آنالیز است که در پی انجام کاوش ها می توان طرح مناسبی عملیاتی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مطالعه مجدد گور دسته جمعی 9 زن در خلخال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعه مجدد گور دسته جمعی 9 زن در خلخال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید