آب انبار اسماعیل اشکذر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر از ثبت آب انبار اسماعیل اشکذر در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

آب انبار اسماعیل اشکذر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد

به گزارشوبلاگ فیسبوکی ها به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، محمود ادیبان مسئول میراث فرهنگی شهرستان اشکذر در این خصوص اظهار کرد: برای حفظ و حراست آثار تاریخی، مراتب ثبت یکی دیگر از آب انبارهای شهرستان، اثر فرهنگی تاریخیآب انبار اسماعیل متعلق به دوره قاجار در محله توده شهرستان اشکذر انجام شد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر افزود: شهرستان اشکذر دارای آثار تاریخی- فرهنگی زیادی است که تاکنون 72 اثر تاریخی غیرمنقول این شهرستان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و شماره ثبتی چندین اثر تاریخی که اخیراَ ثبت شدند نیز پس از طی تشریفات قانونی لازم اعلام خواهد شد.

ادیبان در ادامه گفت: چندین پرونده ثبتی آثار تاریخی منقول و غیر منقول شهرستان نیز تهیه و در حال پیگیری برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور است.

او در سرانجام یادآور شد: در اوایل سال جاری نیز مساجد تاریخی معصومه ابراهیم آباد به شماره ثبتی 32057 و تک مناره عزآباد به شماره ثبتی 32055 در این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیدند.

منبع: میراث آریا

به "آب انبار اسماعیل اشکذر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب انبار اسماعیل اشکذر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید