اتفاقات رختکن استقلال در دربی مهر تایید اظهارات نیومایر بود؟

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، اتفاقات رختکن استقلال در 89 دربی پایتخت به نوعی مهر تایید بر اظهارات مارکوس نیومایر هافبک آلمانی پیشین استقلال است.

اتفاقات رختکن استقلال در دربی مهر تایید اظهارات نیومایر بود؟

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ فیسبوکی ها، شکست در دربی برای هر تیمی تبعات دارد و این تبعات ممکن است به مانند زنجیر به هم وصل باشند. این بار نوبت استقلال است که درباره شکست این تیم مقابل پرسپولیس و حواشی به وجود آمده در رختکن این تیم صحبت های زیادی مطرح گردد.

همه به طور کلی در جریان اتفاقات رختکن استقلال هستند، جایی که آیاندا پاتوسی هافبک آفریقای جنوبی و ایسما گونکالوس بازیکن گینه ای استقلال در رختکن از این که پنالتی را فرشید اسماعیلی زده ابراز ناراحتی کردند. این دو اعتقاد داشتند پنالتی زن تیم معین بوده و نباید به یکباره فرد دیگری پشت توپ قرار می گرفت. فرشید اسماعیلی و فرشید باقری در اقدامی عجیب به این دو بازیکن واکنش نشان می دهند به طوری که فضای رختکن استقلال تحت تاثیر این اتفاق قرار می گیرد و از سوی دیگر فرهاد مجیدی مربی استقلال نیز به یکی از عوامل تیم پزشکی به دلیل دخالت در ارنج تیم و پیشنهادی که داده بود تذکر می دهد. استقلال با این اتفاقات رختکن در نیمه دوم وارد زمین شد و برخلاف نیمه اول که جریان بازی به سود این تیم بود موقعیت هایی هم خلق می کرد، اما در نیمه دوم برنامه ای برای رسیدن به گل تساوی نداشت.

در اینجا یادآوری دو نکته اهمیت دارد، این که چرا وینفر شفر به عنوان نفر اصلی کادر فنی استقلال نتوانسته جلوی اتفاقات رختکن را بگیرد، اگرچه پس از شکست استقلال در دربی، شفر خواهان کنارگذاشتن باقری از تمرینات و جریمه نقدی برای اسماعیلی شده است، اما اگر واقعا این دو بازیکن بی انضباطی نموده بودند چرا در بین دو نیمه آنها را تعویض نکرد؟! باقری که به علت مصدومیت در نیمه دوم جای خود را به داریوش شجاعیان داد و اسماعیلی نیز با محسن کریمی تعویض شد.

در طول این فصل بارها عنوان شده بود که بعضی از بازیکنان خودسرانه تصمیماتی می گیرند و حتی به بازیکنان خارجی به نوعی تشر زده و آنها را مورد انتقاد قرار می دهند. برای تایید این اتفاق، باید به صحبت های چند ماه پیش مارکوس نیومایر هافبک آلمانی و پیشین استقلال اشاره نمود، او در گفت وگویی مدعی شده بود که بعضی از بازیکنان استقلال رفتار خوبی با او نداشتند. نیومایر پس از جدایی از استقلال گفته بود که پس از خاتمه نیمه اول بازی استقلال مقابل السد قطر در تهران، بعضی از بازیکنان به او حمله ور شده و از سرمربی تیم خواستند که او را تعویض کند. او مدعی شد که پس از این که از ترکیب استقلال خارج شد تیم 3 گل دریافت کرد!

اگر وینفر شفر در همان روز جلوی بازیکن سالاری را می گرفت، شاید مشابه این اتفاق حداقل در دربی تکرار نمی شد، چطور بازیکن به خودش اجازه می دهد که جلوی چشمان سرمربی به بازیکن خارجی استقلال توهین کند؟ این توهین ها به حدی بود که مدیر برنامه یکی از بازیکنان خارجی استقلال مدعی بود که از سوی بازیکنان استقلال توهین نژادپرستی شده است.

نکته بعدی نقش امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال در جریانات تیم است، او که به خوبی می دانست که چه اتفاقاتی در باشگاه و درون تیم رخ می دهد، واکنش به موقعی نشان نداد تا عواقب آن را در دربی ببینیم. بازیکن به خودش اجازه می دهد که به هم بازی خود واکنش نشان دهد و یا در قبل از دربی نسبت به نداشتن زمین و همچنین مسائل دیگر از ادبیات نامناسب استفاده کند. بارها در طول فصل شاهد بعضی اختلافات، باندبازی بازیکنان و دیگر مسائل جاری تیم در استقلال بودیم، اما فتحی سعی می کرد که مماشات نموده تا به گفته خودش خودش استقلال کمتر دچار حاشیه گردد، اما نتیجه آن برعکس بود و استقلال در روزی که احتیاج به حداقل تساوی برابر پرسپولیس داشت، شکست را پذیرا شد.

نکته بعدی که باید اشاره نمود نقش اصغر حاجیلو سرپرست تیم فوتبال استقلال است، او بارها از شرایط موجود در استقلال گلایه نموده و حتی بیماری اش را بهانه کرد تا از استقلال جدا گردد، اما با درخواست مدیران استقلال او مجبور شد به کارش ادامه دهد. حاجیلو که به دلیل اظهاراتش درباره حضور استقلال در ترکیه با انتقاد بازیکنان روبرو شده بود، نتوانست نقشی در بین بازیکنان داشته باشد و مانع یکسری از اتفاقات گردد.

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، اگرچه استقلال بازی مهمی را برای رسیدن به قهرمانی از دست داد و شانس این تیم کم شد، اما اگر مسئولان استقلال راهکاری نیندیشند و تصمیمات درستی نگیرند، این تیم نه تنها در ادامه راه به مشکل خواهد خورد، بلکه ممکن است از گروهش در لیگ قهرمانان آسیا بالا نیاید و نتایج بدتری بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اتفاقات رختکن استقلال در دربی مهر تایید اظهارات نیومایر بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاقات رختکن استقلال در دربی مهر تایید اظهارات نیومایر بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید