از مزایای سفر با نوزاد شیرخوار بیشتر بدانید

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، برخلاف تصور بیشتر مردم که فکر می نمایند پس از تولد فرزندشان باید دست از سفر بکشند، سفر با نوزاد شیرخوار مزایای خاص خود را دارد که اطلاع از آن ها می تواند خانواده های زیادی را ترغیب به سفر کند.

از مزایای سفر با نوزاد شیرخوار بیشتر بدانید

ایلن ترنر (Elen Turner)، وقت خود را در دو کشور نپال و نیوزیلند سپری می نماید و عاشق نوشتن درباره این کشورهای زیبا و مجذوب نماینده است که آن ها را وطن خود می داند. او راجع به همه چیز می نویسد از سفر با بچه ها تا کوهنوردی. در این مقاله از وبلاگ فیسبوکی ها به تجربیات ایلن ترنر از سفرهایی که با دختر نوزادش داشته است، اشاره خواهیم کرد.

دخترم تازه دو ساله شده است و تا به امروز به پنج کشور از جمله نپال و نیوزیلند سفر نموده است. به عنوان مادری که عاشق سفر است، از اینکه دخترم را هم مثل خودم عاشق سفر بار بیاورم، هیجان داشتم؛ در عین حال نیز نگران بودم که سفر با یک نوزاد برایم سخت باشد. دیگران را دیده بودم که دائم این کار را می کردند، اما نمی دانستم که سفر با فرزند نوزاد تا چه مقدار لذت بخش است. با اطمینان می توانم بگویم که وقتی فرزندم هنوز یک ساله نشده بود، سفر برایم به مراتب آسان تر بود. در آخرین سفر بین المللی ای که به جزیره راروتونگا داشتم، دخترم 22 ماهه بود و من و همسرم احساس کردیم که باز هم به یک مسافرت دیگر احتیاج داریم. وقتی او خیلی کوچک بود، اصلاً حس نمی کردیم که در حال سفر با یک نوزاد هستیم. البته این بدان معنا نیست الان که او بزرگ تر شده است، دیگر قصد سفر نداریم، فقط باید سبک زندگی و انتظارات مان را برای مدت کوتاهی با این شرایط تطبیق دهیم.

با اینکه هر خانواده ای شرایط خاص خود را دارد، اما بسیاری از خانواده های عاشق سفر می دانند که سفر با نوزاد آن قدر هم ترسناک نیست. در واقع از بعضی جهات شاید بهتر باشد که وقتی نوزاد کمی بزرگ تر شد، اقدام به سفر کرد. با ما همراه باشید تا به شما می گوییم که چرا باید در زمان خردسالی فرزندتان به سفر بروید.

بچه ها خردسال، قابل حمل هستند

تا زمانی که دخترم حدوداً یک ساله شد، تقریباً همه جا همراه ما بود و برای حمل او از آغوشی نوزاد استفاده می کردیم. در چند ماه اول تولد فرزندم، ساکن بانکوک و کاتماندو بودیم و مطمئناً در خیابان ها شلوغ شهرهای آسیایی استفاده از کالسکه مناسب نبود. با اینکه آن موقع فکر می کردم این موضوع کار مرا سخت خواهد نمود، اما اکنون چنین نظری ندارم. وقتی یک کالسکه بزرگ برای حرکت دادن به این طرف و آن طرف جلوی راه تان نباشد، به همان مقدار زمان تنهایی، می توانید در خیابان تردد کنید. با اینکه فرزندم تازه به راه افتاده است، اما در سفرهای طولانی هنوز هم از نشستن در کوله پشتی کوهنوردی لذت می برد، هرچند که برای کوله های سبک شبیه به آغوشی، خیلی بزرگ شده است.

بچه ها خردسال، خیلی می خوابند

هر زمان که ما دخترم را در آغوشی می گذاشتیم، او خوابش می برد. به این ترتیب می توانستیم در شهر دور بزنیم و در رستورانی بنشینیم و غذایی بخوریم، بدون اینکه دخترم حتی چشمش را باز کند. در طول سفرهایی که با کشتی یا هواپیما به کشورهای دیگر انجام می دهید، خوابیدن نوزدان بسیار آسان تر می گردد و به احتمال قوی، بخش زیادی از پرواز را خواهد خوابید. زمانی که پروازی طولانی از نپال به نیوزیلند داشتیم، این موضوع خیلی به نفعم شد، چون هم دخترم خوابید و هم خودم.

بچه ها خردسال تحرکی ندارند

دخترم هنوز به مرحله چهار دست و پا رفتن، راه رفتن یا حتی غلت زدن نرسیده بود و به همین علت اصلاً نگران نبودم که از پله های بدون حفاظ پایین بیفتد یا محافظ پریز را بردارد. هرچند قضیه برای بچه ها نوپا کاملاً فرق می نماید؛ در واقع نگهداری از آن ها حتی در خانه چالش برانگیز است، چه برسد به سفر؛ به خصوص که باید مطمئن شوید پله ها و پریز برق، محافظ داشته باشند.

بلیط هواپیما برای بچه ها خردسال رایگان است

بسیاری از ایرلاین ها برای بچه ها زیر دو سال هیچ هزینه ای دریافت نمی نمایند و بعضی دیگر فقط مبلغ ناچیزی برای بلیط هواپیما یا مالیات می گیرند. با این حال هیچ جایگاه ای به آن ها تعلق نمی گیرد و شما باید نوزادتان را روی پای خودتان نگهداری کنید یا در گهواره نوزاد بگذارید تا خواب راحت تری داشته باشد. با وجودی که این موضوع فوق العاده عالی به نظر می رسد، اما چالش های خود را دارد. گهواره نوزاد هواپیماها محدود هستند و اگر نوزاد زیادی در پرواز وجود داشته باشد، این گهواره ها به آن هایی تعلق می گیرد که زودتر به بخش چک این رسیده اند. بعضی ایرلاین ها هم طبق سیاست های خود، گهواره نوزاد را فقط به بچه ها خردسال تر می دهند. در یکی از پروازهای هواپیمایی مالزی، ما از ردیفی که گهواره نوزاد داشت، عبور کردیم و دیدیم این ردیف را به زوجی داده اند که اصلاً نوزاد نداشتند. کادر پرواز، کارکنان فرودگاه را مقصر می دانستند و از پذیرش مسئولیت شانه خالی کردند.

در هر صورت اگر از نظر بودجه محدودیت دارید، سفر هوایی با نوزادی که هنوز به دو سالگی نرسیده، واقعاً مالی است. پروازهای داخلی و کوتاه معمولاً راحت تر هستند، چراکه اگر جایگاه دارای گهواره نوزاد به شما نرسد، مجبور نخواهید بود که نوزادتان را برای مدتی طولانی بغل کنید. گاهی اوقات هم شانس با شما یار است و جایگاه کناری شما خالی می ماند. البته باید بدانید که در پروازهای بین المللی باید حدوداً 10 درصد از کرایه به علاوه مالیات را برای نوزادتان بپردازید، هرچند که این موضوع هم بین ایرلاین ها فرق دارد.

البته سفر هوایی تنها راه مسافرت رایگان برای نوزادتان نیست. وقتی دخترم 11 ماه بود، سفری یک روزه با قطار در نیوزیلند داشتیم و از آنجا که او هنوز راه نمی رفت، زمانی ایده آل برای چنین سفری به حساب می آمد. سفر ریلی با یک نوزاد به این معنا است که او نمی تواند در راهروی قطار راه برود یا بدود و در عین حال فضای کافی برای ما وجود داشت. به دخترم جایگاه ای تعلق نگرفت، هرچند که کل جایگاه ها پر نشد و توانستم از یکی از آن ها استفاده کنم.

نگرانی کمتری برای آماده کردن غذای کودک وجود دارد

با اینکه شیردادن به نوزاد به وسیله مادر نگرانی های خاص خود را دارد، اما متوجه شدم سفر با نوزاد شیرخوار بسیار آسان تر است، به خصوص وقتی که موضوع آماده کردن غذای کودک مطرح می گردد. تا قبل از 6ماهگی، دخترم هیچ چیزی به غیر از شیر خودم را نمی خورد، به این ترتیب، غذای او همواره آماده بود. پس از 6ماهگی، علاوه بر شیر باید به او مکمل و غذای سفت هم می دادیم، هرچند که هنوز هم از شیر خودم تغذیه می کرد. در نتیجه وقتی به سفر می رفتیم، دیگر احتیاجی نبود به تغذیه دخترم و آماده کردن غذا برای او فکر کنم.

به راحتی می توان کودک خردسال را سرگرم کرد

اگرچه پارک های موضوعی، شهربازی و سایر جاذبه های مربوط به بچه ها می تواند هم برای بچه ها و هم والدین سرگرم نماینده باشد، اما وقتی با یک نوزاد سفر می کنید، اصلاً احتیاجی نیست به این مکان ها سر بزنید و در عوض می توانید به فعالیت های موردعلاقه خودتان مشغول شوید. نوزادی که در آغوشی قرار گرفته است، اهمیتی نمی دهد که شما از یک گالری هنری تماشا می کنید یا در حال خوردن یک ناهار طولانی هستید. اما حالا که دخترم دو سالش است، فکر بازدید از یک گالری هنری هم فشار خونم را بالا می برد!

شما سزاوار سفر هستید

پدرومادر بودن، سختی های خود را دارد؛ اما مجبور نیستید صبر کنید تا نوزادتان کمی بزرگ تر گردد و بعد به فکر سفر بیفتید. شما احتمالاً به خاطر اضافه شدن یک عضو نو به خانواده تان باید خود را با تغییرات چالش برانگیزی وفق دهید و اگر مسافرت باعث خوشحالی تان می گردد، چراکه نه؟ شما حق دارید که به فکر خودتان نیز باشید. علاوه بر این اگر شما یا همسرتان پس از به دنیاآمدن نوزادتان، مرخصی زایمان داشته باشید، برترین زمان برای مسافرت به شمار میرود؛ چراکه اگر صبر کنید تا نوزادتان بزرگ تر گردد، آن موقع مجبور می شوید چند روز را مرخصی بگیرید. از این فرصت برای تحکیم پیوندهای خانوادگی بهره ببرید.

برترین مقاصدی که برای سفر با نوزدان مناسب است

زمانی که دخترم هنوز یک ساله نشده بود، بیشتر سفرهایم شامل استراحت در ساحل یا کنار استخر، قدم زدن در شهرهای مجذوب نماینده و آرام یا سایر فعالیت های عاری از استرس مانند قایق سواری روی رودخانه و تماشای دلفین ها می شد. اگرچه زمانی که نوزادتان بزرگ تر می گردد نیز می توانید از همین تفریحات لذت ببرید، اما همان طور که همه والدین می دانند وقتی کودک آغاز به راه رفتن می نماید، آن ها بیشتر وقت شان را باید به مراقبت از او بپردازند و حواس شان به طور کامل به دلفین ها نخواهد بود.

طبق تجربه من، مقاصد شهری و تفرجگاه های ساحلی، برترین مکان ها برای سفر با نوزادان است، هرچند که مقاصد روستایی را پیشنهاد نمی دهم. با اینکه شاید تعجب آور به نظر برسد، اما منطق حکم می نماید که در سفر با یک کودک از مراکز درمانی و فروشگاه ها خیلی فاصله نگیرید. زمانی که دخترم کوچک تر بود، سلامتی او هیچ مسئله ای نداشت، اما وقتی به منطقه ها روستایی نپال سفر می کردیم، از این می ترسیدم که ناگهان اتفاق بدی بیفتد. به همین علت وقتی در شهرها اقامت می کردیم، در صورتی که نوزادمان به چیزی احتیاج داشت، به راحتی به آن دسترسی داشتیم.

نکته پایانی

کاملاً قابل درک است که والدین بخواهند پس از تولد فرزندشان صبر نمایند که او به مقدار کافی بزرگ گردد تا خاطرات سفر را به فکر بسپارد. با اینکه نوزاد شما هیچ خاطره ای از سفر را به یاد نخواهد آورد، اما این بدان معنا نیست که تجربه سفر بر رشد او تأثیری نخواهد داشت. علاوه بر این، می توانید سال ها بعد، عکس های زیبای سفر را به فرزندتان نشان دهید و داستان این سفرها را برایش تعریف کنید، ضمن اینکه تجربه های سفر به بخشی از داستان زندگی او تبدیل خواهد شد. از قلم نیاندازید که به خاطر تولد فرزندتان نباید فرایند زندگی شما متوقف گردد.

منبع: کجارو / thepointsguy.com

به "از مزایای سفر با نوزاد شیرخوار بیشتر بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مزایای سفر با نوزاد شیرخوار بیشتر بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید