استفاده انحصاری سامسونگ از تراشه اسنپدراگون در گلکسی S24

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، ظاهراً تا سال 2025 خبری از تراشه پرچمدار نو اگزینوس نخواهد بود.

استفاده انحصاری سامسونگ از تراشه اسنپدراگون در گلکسی S24

درحالی که هنوز سری گلکسی S23 معرفی نشده است، شاهد انتشار شایعات درباره نسل بعدی آن ها هستیم. سامسونگ امسال برای پرچمدار های خود فقط از تراشه های کوالکام استفاده می نماید و ظاهراً این روند برای سال آینده میلادی و سری گلکسی S24 هم ادامه داشته باشد.

به گفته یکی از منابع دنیای فناوری، استفاده از پلتفرم موبایل اسنپدراگون برای گلکسی، محدود به امسال میلادی نیست و سال 2024 هم شاهد استفاده از چیپست کوالکام در پرچمدار های سامسونگ خواهیم بود.

سامسونگ در سری گلکسی S23 از چیپست SM8550-AC استفاده می نماید که نسخه ای از اسنپدراگون 8 نسل 2 معمولی با شماره مدل SM8550-AB محسوب می گردد. این تراشه در مقایسه با نسخه استاندارد، CPU و GPU با فرکانس بالاتری دارد. کوالکام در گذشته چندین بار نسخه AC تراشه های خود را عرضه نموده است، اما ظاهراً امسال تنها سامسونگ از آن ها استفاده می نماید.

درحال حاضر به طور دقیق نمی دانیم که سایر تولیدنمایندگان گوشی های اندرویدی هم به نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون 8 نسل 2 دست پیدا می نمایند یا خیر. البته احتمالاً کوالکام در ادامه امسال میلادی از نسخه پلاس این تراشه رونمایی می نماید و آن را در اختیار تمام شرکت ها قرار می دهد.

سامسونگ طبق شایعات روی تراشه ای قدرتمند کار می نماید که انتظار داریم مدیر بخش موبایل این کمپانی در رویداد آنپکد 12 بهمن ماه اطلاعاتی درباره آن منتشر کند. بااین حال ظاهراً سال آینده میلادی با چنین تراشه ای روبه رو نخواهیم شد.

در گذشته شایعات به عرضه نسل نو تراشه پرچمدار اگزینوس در سال 2025 اشاره نموده بودند و با توجه به شایعه اخیر، این احتمال قوت بیشتری می گیرد. بااین حال همچنان باید تا رویداد هفته آینده صبر کنیم و ببینیم سامسونگ درباره چیپ های آینده اش چه اطلاعاتی منتشر می نماید. البته انتظار داریم کره ای ها درباره همکاری شان با کوالکام نیز صحبت نمایند.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "استفاده انحصاری سامسونگ از تراشه اسنپدراگون در گلکسی S24" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده انحصاری سامسونگ از تراشه اسنپدراگون در گلکسی S24"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید