اعتبارات ملی و خیرین به یاری ساخت بیمارستان ساوه بیایند

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، خبرنگاران/مرکزی رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: اختصاص به موقع اعتبارات ملی و مشارکت خیرین، ساخت بیمارستان 250 تختخوابی در حال احداث این شهرستان را تسریع می بخشد.

اعتبارات ملی و خیرین به یاری ساخت بیمارستان ساوه بیایند

دکتر مهدی مصری امروز دوشنبه 17 شهریورماه در جریان بازدید جمعی از وبلاگ فیسبوکی ها از پروژه در حال احداث بیمارستان 25 تختخوابی ساوه اظهار کرد: بیمارستان 250 تختخوابی آموزشی و تخصصی جایگزین بیمارستان شهید مدرس از جمله طرح های ملی است و ردیف بودجه مستقلی برای آن پیش بینی شده است.

وی بیان نمود: احداث این مرکز درمانی در فضایی به وسعت حدود پنج هزار متر مربع در 6 طبقه و در زیربنایی به مساحت 25 هزار متر مربع هدفگذاری شده است. فاز نخست این مرکز درمانی در قالب احداث اسکلت فلزی توسط شرکت مقاوم کار به عنوان پیمانکار فاز اول اجرا خواهد شد و با انجام تشریفات اداری ظرف مدت 36 ماه به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس علوم پزشکی با تاکید بر اینکه بودجه این پروژه در قالب اعتبارات ملی تخصیص می یابد، اظهار کرد: تخصیص به موقع اعتبارات احتیاجمند پیگیری و رایزنی مسئولان استانی، شهرستانی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است. همچنین دانشکده علوم پزشکی ساوه به عنوان بهره بردار این طرح نیز کوشش خود را برای تامین به موقع هزینه و بودجه طرح در موعد مقرر بکار خواهد بست.

وی اضافه کرد: احداث این مرکز درمانی در قالب بیمارستان آموزشی و تخصصی می تواند یک نقشه راه درمان و توزیع عادلانه منابع در حوزه سلامت در زمان معین را دنبال کند تا دوره های آموزشی تخصصی و پزشکی عمومی براساس زیرساخت های فراهم شدن درمانی و بهداشتی ارائه گردد.

مصری در ادامه، تجهیز زیرساخت های درمانی برای برخورداری مردم شهرستان ساوه از خدمات این بیمارستان را یک ضرورت دانست تا این مرکز درمانی در زمان پیش بینی شده افتتاح و مورده بهره برداری قرار گیرد تا بتوان با فعالیت دانشکده های پزشکی و سایر دانشکده های مورد احتیاج براساس برنامه توسعه متوازن آموزشی وزارت بهداشت حرکت کرد.

وی همچنین احداث یک بیمارستان 75 تختخوابی به عنوان مرکز درمانی تخصصی عفونی و نیز یک بیمارستان بالای 100 تختخوابی مرکز بیماران قلبی و جراحی قلبی با توجه به شاخص جمعیتی شهرستان ساوه را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: شاخص جمعیتی شهر ساوه می طلبد تا علاوه بر احداث بیمارستان در حال احداث 250 تختخوابی، یک مرکز درمانی تخصصی 75 تختخوابی راه اندازی گردد که در صورت تایید فنی و مهندسی ساختمان ستادی دانشکده علوم پزشکی برای احداث این مرکز درمانی تخصصی عفونی به نظر می رسد با تامین اعتبارات بتوان تا 22 بهمن امسال آنرا افتتاح کرد.

این مقام مسئول در علوم پزشکی ساوه مبلغ قرارداد با پیمانکار احداث بیمارستان 25 تختخوابی را 349 میلیارد ریال بیان کرد و اضافه کرد: درصورتی که اعتبار مورد احتیاج در برنامه زمان بندی معین شده توسط شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت تامین گردد فاز اول آن حداکثر ظرف 18 ماه آینده به بهره برداری خواهد شد.

وی با تاکید بر مشارکت خیرین در احداث این بیمارستان اظهار کرد: بیمارستان 250 تختخوابی در بخش های داخلی، جراحی، عفونی،CCU و ICU، پاراکلینیک، داروخانه و سایر امکاناتی که مورد احتیاج یک بیمارستان تخصصی و آموزشی است احداث خواهد شد اما چون احداث مرکز جراحی قلب در این بیمارستان پیش بینی نشده است در نظر داریم تا یک بیمارستان بیش از 100 تخته برای مرکز بیماران قلبی احداث گردد.

مصری همچنین به قرارگرفتن ساوه در کریدور شرق به غرب و حجم بالای تردد وسایط نقلیه در این منطقه که آمار بالای تصادفات جاده ای را به همراه دارد، گفت: براین اساس بیمارستان در دست ساخت ساوه با هدف ارائه خدمات درمانی به بیماران تروما و مصدومان حوادث ترافیکی و تصادفی تعریف و در نقشه راه درمان گنجانده شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اعتبارات ملی و خیرین به یاری ساخت بیمارستان ساوه بیایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبارات ملی و خیرین به یاری ساخت بیمارستان ساوه بیایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید