سلامتی و پزشکی

6 نکته طلایی تنظیم خواب بعد از تعطیلات

یکی از مسائل رایجی که بیشتر افراد بعد از تعطیلات با آن روبرو می شوند، این است که الگو خواب آن ها به هم می ریزد؛ بخصوص در دید و بازدیدها، مهمانی ها و سفر رفتن در ایام عید باعث می گردد بیشتر ما تا نصف شب بیدار باشیم و سبک زندگی مان تغییر کند. همین موضوع باعث...

13 فروردین 1403

جاذبه های گردشگری گیونگ سانگ بوک دو

گیونگ سانگ بوک دو شهر عبور و مرور بازارهای سنتی و جدیدترین مدها است. گیونگ سانگ بوک دو به علت حفظ بیشترین سنت های فرهنگی کره و فرهنگ های کنفوسیوسی مشهور شده است.

7 آبان 1402

8 پیچ گوشتی شارژی و برقی پرفروش در خبرنگاران (پاییز 1402)

در زمان تعمیرات، جابه جایی وسایل یا باز و بسته کردن اتصالات لوازمی مثل تخت خواب حتما با مشکل باز کردن پیچ های سفت یا بستن پیچ ها به شکلی مناسب روبه رو شده اید. پیچ گوشتی دستی می تواند برای انجام کارهای ساده به شما یاری کند اما وقتی کار کمی حرفه ای تر می...

7 مهر 1402

اولین تصویر تاریخ از یک سیاه چاله اصلاح شد، عکس

ایسنا نوشت: اولین تصویر از یک سیاه چاله که ابرسیاه چاله موجود در مرکز کهکشان مسیه 87 است، با یک الگوریتم تازه هوش مصنوعی اصلاح شد.

25 فروردین 1402

هوش مصنوعی از روی صدایتان می فهمد سرما خورده اید!

دیجیاتو نوشت: محققان در مطالعه ای توانسته اند با استفاده از هوش مصنوعی از پشت تلفن تشخیص دهند که چه کسانی سرما خورده اند.

22 فروردین 1402

این رژیم غذایی خاص سلول های سرطانی را نابود می نماید!

سیستئین در غلات کامل، گوشت گاو، تخم مرغ و مرغ و طیور، فراوان است. در حالی که غذا های سرشار از متیونین شامل آجیل، ماهی و بعلاوه گوشت گاو، تخم مرغ و ماکیان است.

20 فروردین 1402

بهترین زمان مصرف سرکه سیب برای کاهش وزن

سرکه سیب دارای چندین آنتی اکسیدان است که سلامت بدن را تأمین می کند. این مایع ترش مزه دارای اسیداستیک است که به جذب مواد معدنی در بدن کمک می کند. همچنین اسیداستیک باعث کاهش اشتها، افزایش متابولیسم بدن و دفع آب اضافه بدن می شود.

2 فروردین 1402

بیدار شدن ویروس زامبی در سیبری پس از 48 هزار سال

خاک منجمد حدود یک پنجم نیمکره شمالی را پوشش می دهد و به عنوان نوعی کپسول زمان عمل می نماید؛ جایی که در دل آن علاوه بر ویروس های باستانی بقایای تعدادی از حیوانات منقرض شده، نظیر دو توله شیر غار و یک کرگدن پشمالوی تازه کشف شده، حفظ شده است.

22 اسفند 1401

ساده ترین و سریع ترین روش گرفتن نفخ حبوبات

حبوبات دارای مقادیر بالای فیبر غذایی هستند و احتمال ابتلا به بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت و انواع سرطان را کاهش می دهند.

27 بهمن 1401

بهترین زمان سفر به کرمان چه فصلی است؟

بهترین زمان سفر به کرمان چه فصلی است؟ شهر کرمان مرکز، بزرگ ترین و توسعه یافته ترین شهر استان کرمان و مهم ترین شهر در جنوب شرقی ایران است. این شهر به دلیل تاریخ طولانی و میراث فرهنگی و طبیعی بسیارش مشهور است. کرمان در طول تاریخ خود چندین بار مرکز سلسله...

18 بهمن 1401

12 علامت که می گوید شما دیابت دارید

طبق آمار، 415 میلیون نفر از جمعیت جهان با بیماری دیابت دست و پنجه نرم می کنند و این در حالی است که 46٪ از این افراد از بیماری خود بی خبرند. تخمین زده می شود تعداد مبتلایان به دیابت تا سال 2040 میلادی به 642 میلیون نفر افزایش یابد.

14 بهمن 1401

بیمارستان شریعت رضوی منطقه9 تعطیل شد ، مردم فقط برای خدمات اورژانسی مراجعه نمایند

بیمارستان شهید شریعت رضوی واقع در منطقه9 از نظر ایمنی در لیست ساختمان های پرخطر قرار گرفته و به منظور حفظ و ارتقای ایمنی جان شهروندان، فعلا بخش های تخصصی آن تعطیل و فقط بخش اورژانس خدمات رسانی می نماید.

30 دی 1401

افزایش قیمت 5 قلم داروی مهم با مجوز وزارت بهداشت

سازمان غذا و دارو با پیشنهاد شرکت های تولیدکننده دارو مبنی بر افزایش قیمت 5 قلم دارو موافقت کرد.

21 آذر 1401

3 کاری که در آستانه خشمگین شدن و از کوره در رفتن می توانید برای پرهیز از آن انجام بدهید

گونه های شما آغاز به سرخ شدن می نمایند، ضربان قلب تان بالا می رود، یا احساس می کنید که چیزی روی سینه تان سنگینی می نماید. ممکن است خبری باعث شده باشد که خون شما به جوش بیاید، یااز دست کندی و اختلال اینترنت در وسط یک روز کاری پر استرس، به خشم آمده باشید،...

8 آذر 1401

همه استادیوم های جام جهانی 2022 قطر

کمتر از یک ماه دیگر تا شروع جام جهانی 2022 به جای مانده است، جام جهانی ای که برای اولین بار در خاور میانه و در کشور قطر برگزار می شود. در کل، کشور قطر هشت استادیوم را برای برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی 2022 مهیا کرده است که در ادامه به معرفی همه آن ها می پردازیم....

13 آبان 1401

این افراد باید از خوردن انار خودداری نمایند!

مبتلایان به فشار خون بالا از خوردن انار به علت افت ناگهانی فشار به طور جدی باید دوری نمایند، بعلاوه از خوردن انار تا دو هفته قبل از عمل جراحی باید بپرهیزید.

24 مهر 1401

امدادرسانی هلال احمر به 360 حادثه دیده در 3 روز گذشته

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به 360 نفر در حوادث و سوانح 72 ساعت گذشته خبر داد.

23 مهر 1401

برداشت گردو در روستای عیش آباد به وقت پاییز

برداشت گردو از باغ های روستای عیش آباد شهرستان مرند آغاز شده است.

10 مهر 1401

با کمترین هزینه اتاق خواب خود را نو کنید

لازم نیست همواره در پی هزینه های زیاد بروید یا تمامی وسایل و مبلمان خود را از اول تهیه کنید، برخی وقت ها با همان چیزهایی که در اختیار داریم، می توانیم تنوع را ایجاد کنیم و لذت ببریم.

29 شهریور 1401

اینفوگرافیک، عوامل آسیب زننده به کبد

غذایی که می خوریم، چیز هایی که می نوشیم، عاداتی که دنبال می کنیم، همگی بر سلامت کبد تأثیر می گذارند

7 شهریور 1401
تعداد: (320)