انتقال فعالیت های بنیاد مسکن روستاییان به درگاه سامانه راهبر

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، عضو هیئت مدیره شرکت پست گفت: با توجه به افزایش هزینه های جابه جایی روستاییان برای دریافت خدمات بنیاد مسکن با راه اندازی سامانه راهبر این خدمات و هزینه ها کاهش می یابد.

انتقال فعالیت های بنیاد مسکن روستاییان به درگاه سامانه راهبر

وبلاگ فیسبوکی ها - علیرضا زر گوش گفت: با توجه به افزایش ظرفیت های شرکت پست در بیشتر نقاط کشور برای کاهش تردد متقاضیان در روستا و هزینه های خدمات روستاییان برای انجام اقدامات مسکنی خود، درگاه ارائه خدمات الکترونیک نیابتی بنیاد مسکن به وسیله شرکت ملی پست در بستر سامانه راهبر فراهم شد.

عضو هیئت مدیره شرکت پست هم اکنون با ایجاد درگاه های ICT و دفاتر پست در روستا های کشور تمامی فعالیت های روستاییان در حوزه مسکن به وسیله این دفاتر پست و ICT انجام می گردد.

روستاییان پیش از این برای فعالیت های مسکنی خود از جمله دریافت تسهیلات روستایی، اجرای طرح هادی اصلاح محدوده های معابر و دریافت اسناد روستایی مجبور بودند به مراکز بنیاد مسکن شهر ها مراجعه نمایند که این فرآیند بیش از یک هفته به طول می انجامید که هم اکنون با راه اندازی سامانه و دفاتر پست این فرآیند کوتاه تر می گردد.

فعالیت های روستایی بنیاد مسکن همچنان ادامه دارد

محمد رضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گفت: هیچ کدام از فعالیت و یا اقدامات روستاییان به شورای معاونت و مسکن روستایی دولت منتقل نشده، بلکه تنها در این شورا فعالیت و برنامه ریزی و سیاست گذاری ها با تشکیل جلساتی با حضور ریاست جمهوری صورت می گیرد.

به گفته او؛ 20 میلیون جمعیت در روستاها ساکن هستند که تا به امروز در 40 هزار روستای کشور طرح هادی اجرا شده است.

دولت از میان سه ایده اصلی برای احیای جهاد سازندگی و با هدف توجه به بخش روستایی و ترمیم اقتصاد آسیب دیده آن، در نهایت مصوبه مربوط به شورای عالی جهاد سازندگی، امور عشایر و توسعه روستایی را به تصویب رساند.

عسگری مدیرکل دفتر فنی بنیاد مسکن گفت: پیش از این تمامی فعالیت های بنیاد مسکن در روستا ها به وسیله دفاتر بنیاد انجام می شد، اما هم اکنون با همکاری پست و آموزش نیرو ها این اقدامات به وسیله دفاتر ICT انجام می گردد.

او گفت: بیش از 4200 دفتر ICT و بیش از 682 دفتر پست در روستا ها ایجاد شده که این اقدامات را برای روستاییان انجام می دهند.

بنیاد مسکن در 470 شعبه در شهر های مختلف کشور فعالیت خود را انجام می داد که هم اکنون تعداد آن ها به 5 هزار شعبه در روستاهای کشور رسیده است.

وبلاگ فیسبوکی ها مالی راه و شهرسازی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "انتقال فعالیت های بنیاد مسکن روستاییان به درگاه سامانه راهبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال فعالیت های بنیاد مسکن روستاییان به درگاه سامانه راهبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید