نظارت بر قیمت و عرضه 15 کالا

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، وزیر صمت گفت: بعضی از قیمت گذاری ها مخصوصا در اقلام اساسی باید به اقتضای استان ها به وسیله ستاد تنظیم بازار استان انجام گردد.

نظارت بر قیمت و عرضه 15 کالا

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها؛ سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت در ارتباط اینترنتی با خبر 21 گفت: امروز جلسه تنظیم بازار با حضور رئیس جمهور تشکیل شد که در این جلسه گزارشی از عملکرد ستاد تنظیم بازار ارائه شد.

فاطمی امین گفت: در این جلسه عنوان شد که قیمت بعضی از کالا ها اقتضای محلی دارد و به طور مثال نرخ نان، مرغ و تخم مرغ در شهر های مختلف کشور مختلف است و باید با سازوکاری این نرخ ها بر اساس استان ها معین شوند. این روش منجر به توزیع عادلانه اقلام در کشور می گردد.

وزیر صمت گفت: ساز و کار قیمت گذاری و قیمت ها در ستاد تنظیم بازار که ستاد کشوری آنالیز می گردد و البته همین نهاد در استان ها نیز به صورت متناظر وجود دارد و سیستم بازار مدیریت می گردد. قیمت گذاری ها باید به استان واگذار و از ستاد تنظیم بازار مرکزی رصد گردد. به طور مثال قیمت نان را به استانداری ها و ستاد تنظیم بازار های استان واگذار نموده ایم.

این عضو کابینه سیزدهم ادامه داد: خوشبختانه در ماه های گذشته با تمرکز به 15 قلم کالای اساسی عموم مردم، در بازار هایی نظیر مرغ و تخم مرغ به ثباتی رسیدیم، بعلاوه در قیمت گذاری بعضی از اقلام مثل سیمان و فولاد هم شاهد ثبات بودیم.

فاطمی امین گفت: دولت در ماه های اخیر در پی ایجاد امنیت در موارد با اهمیت در زندگی مردم بوده است به طور مثال این تمرکز در بازار 15 قلم کالا از جمله مواد غذایی، لوازم خانگی، شوینده ها و ... بود.

به گفته وزیر صمت؛ در جلسه امروز با رئیس جمهور بر لزوم اتصال کامل سامانه جامع تجارت تاکید شد. موضوع دیگری که اهمیت قابل توجهی در صحبت های رئیس جمهور داشت فروش به وسیله درگاه های اینترنتی بود. بعلاوه اخیرا اقلامی را ملزم به ثبت قیمت کارخانه روی کالا نموده اند که عرضه کالا ها گمتر با سوداگری ها همراه گردد.

منبع: فرارو

به "نظارت بر قیمت و عرضه 15 کالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت بر قیمت و عرضه 15 کالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید