بازوبندی که دمای بدن را تنظیم می نماید

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها به نقل از دیلی میل، محققان بازوبندی ابداع نموده اند که به عنوان ترموستات شخصی کار می نماید و سبب می گردد افرادی که به طور مداوم احساس سرما یا گرما می نمایند راحت تر دمای بدنشان را تنظیم نمایند.

بازوبندی که دمای بدن را تنظیم می نماید

وصله موجود در این بازوبند بیش از 8 ساعت کار می نماید و می تواند دمای پوست فرد را تا 10 درجه سانتیگراد بالا یا پایین ببرد.

در این بازوبند از آلیاژهای ترموالکتریک استفاده شده که با استفاده از الکتریسیته تمایز دمایی ایجاد می نمایند. آلیاژهای مذکور بین ورقه هایی کشسان با قابلیت رسانایی گرما قرار می گیرند و در نهایت به یک پک باتری کوچک متصل می شوند.

این بازوبند تا به حال روی یک فرد آزمایش شده است. در این آزمایش دمای محیط بین 2 تا 36 درجه سانتیگراد تغییر کرد اما دمای بازوبند به طور مداوم 32 درجه باقی ماند.

پروفسور چن رهبر این تحقیق در دانشگاه کالیفرنیا در سن دیه گو می گوید: این نوع دستگاه ها می تواند برای افراد در هر زمان و مکانی دمای مناسب را فراهم کند.

همچنین اگر فرد هنگام استفاده از طیف وسیع تر دمایی با بازوبند احساس بهتری داشته باشد، دیگر احتیاجی نیست دمای محیط را در زمستان یا تابستان تغییر دهد.

به هرحال وصله موجود در بازوبند یک صفحه با قطر 5 سانتی متر از جنس انعطاف پذیر و سبک است. دانشمندان تخمین می زنند حدود 100 نمونه از این وصله ها برای تنظیم دمای نقاط مختلف مانند از جمله گردن ضروری است.

این دستگاه در یک روز گرم حدود 26 وات استفاده می نماید که کمتر از نصف برق مورد احتیاج برای روشن شدن لپ تاپ است. اما هزینه فراوری آن صدها پوند است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بازوبندی که دمای بدن را تنظیم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازوبندی که دمای بدن را تنظیم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید