تعطیلات کریسمس در 16 تا از کشورهای مختلف جهان

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، تعطیلات کریسمس در کشورهای مختلف دنیا از مجذوب کننده ترین و زیباترین روزها در تقویم کشورهای مسیحی و کشورهایی است که سال نو میلادی را به عنوان آغاز سال تازه جشن می گیرند. اما مراسم کریسمس در کشورهای مختلف دنیا طی چند روز برگزار می گردد؟ تعطیلات کریسمس در آلمان چند روز است؟ آیا چیزی در خصوص تعطیلات کریسمس در ترکیه می دانید؟ کدام کشور کریسمس را در تابستان جشن می گیرد؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله خبرنگاران می توانید با تعطیلات سال نو میلادی در کشورهای مختلف بیشتر آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص تعطیلات کریسمس پاسخ خواهیم داد.

تعطیلات کریسمس در 16 تا از کشورهای مختلف جهان

تعطیلات کریسمس در کشورهای مختلف

کریسمس درواقع روز تولد حضرت عیسی مسیح است. هر چند که در خصوص تاریخ تولد حضرت عیسی مسیح اطلاعات کمی وجود دارد، اما مسیحیان کاتولیک روز 25 دسامبر را به عنوان تولد حضرت مسیح جشن می گیرند. مسیحیان ارتدکس نیز روز 7 ژانویه را به عنوان این روز جشن می گیرند.

روز کریسمس در بسیاری از کشورها تعطیل است. این روز در کشورهایی مثل استرالیا، کانادا، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا تعطیل است. در این روز همه ادارات دولتی، مؤسسات آموزشی، دفاتر پستی و بسیاری از مشاغل دیگر تعطیل هستند. در بعضی از کشورها همچون هلند نیز چیزی به عنوان تعطیلی برای کارمندان وجود ندارد و مردم معمولاً این روز را بعد از ساعات کاری خود جشن می گیرند.

چه کشورهایی کریسمس را جشن می گیرند؟

با نزدیک شدن به زمان تعطیلات کریسمس احتمالاً این سوال در فکر خیلی از افراد ایجاد می گردد که کریسمس در چه کشورهایی است و تاریخ شروع تعطیلات کریسمس کی است؟ باید بدانید که کریسمس جشن مسیحیان است و در روز تولد حضرت عیسی مسیح جشن گرفته می گردد. در بعضی کشورها شروع تعطیلات کریسمس از روز تولد حضرت مسیح شروع می گردد و تا تعطیلات سال نو میلادی ادامه دارد.

اطلاع از آخرین مطالب مجذوب کننده و پرطرفدار

معمولاً تاریخ شروع تعطیلات ژانویه در کشورهای مختلف فرق دارد و در هر کشور طبق قوانین اجرا می گردد. همانطور که گفته شد معمولاً مدت زمان تعطیلات کریسمس در کشورهای مختلف فرق دارد. اما از آنجایی که تعطیلی کریسمس فاصله نزدیکی با تعطیلات سال نو میلادی دارند، از همین رو در بسیاری از کشورها تعطیلات کریسمس چند روزه است و تا سرانجام سال نو میلادی ادامه پیدا می نماید.

1- تعطیلات رسمی سال نو میلادی در استرالیا چه زمانی است؟

در استرالیا روز کریسمس در 25 دسامبر است. در این روز حتی افرادی که مسیحی نیستند، جشن می گیرند و در مراسم مجذوب کننده کریسمس شرکت می کنند. جالب است بدانید که در استرالیا برخلاف سایر کشورها، جشن کریسمس در وسط تابستان برگزار می گردد. در واقع این موضوع به علت قرار گرفتن استرالیا در نیمکره جنوبی زمین اتفاق می افتد.

از همین رو زمانی که همه جا زمستان است، استرالیا در تابستان به سر می برد. در استرالیا روزهای 25 و 26 دسامبر تعطیل رسمی هستند و از همین رو مردم به پارک ها و مراکز تفریحی می فرایند و این روز را در کنار اعضای خانواده و دوستان جشن می گیرند.

2- تعطیلات جشن کریسمس در کانادا چگونه است؟

کریسمس در کانادا همچون تعطیلات کریسمس در کشورهای مختلف در 25 دسامبر جشن گرفته می گردد. در این روز همه مدارس و بیشتر مشاغل تعطیل هستند. این روز در سال 2021 در روز شنبه است و از همین رو بعضی از کارمندانی که در اداره های خاص و اورژانسی فعالیت دارند، سر کار می فرایند.

در این روز حتی بسیاری از سازمان ها و بسیاری از لوازم حمل و نقل عمومی تعطیل هستند و خدمات محدودی ارائه می دهند. مردم کانادا در این روز به هم هدیه می دهند و در مراسم ویژه کلیسا شرکت می کنند. مسیحیان ارتودکس در کانادا تولد حضرت مسیح را در 7 ژانویه جشن می گیرند.

3- تعطیلات کریسمس در آلمان چند روز است؟

در آلمان معمولاً مردم کریسمس را از روز 24 تا 26 دسامبر جشن می گیرند. اما تنها روز 25 دسامبر به عنوان شب کریسمس تعطیل است. در این روزها بیشتر مشاغل و کسب و کارها تعطیل هستند. معمولاً سیستم حمل و نقل عمومی، مکان های گردشگری و بعضی فروشگاه ها در این ایام باز هستند و به مردم و گردشگران خدمات رسانی می کنند. مردم آلمان معمولاً روز کریسمس را با خانواده و دوستان خود سپری می کنند و آن را به برترین شکل ممکن با به جا آوردن آداب و رسوم کریسمس جشن می گیرند.

4- تعطیلات کریسمس در انگلیس چگونه است؟

در کشور انگلیس تعطیلات کریسمس از روز 25 دسامبر شروع می گردد. در این روز همچون تعطیلات کریسمس در کشورهای مختلف دنیا همه مشاغل و کسب و کارها تعطیل هستند و مردم با دور هم جمع شدن و خوردن غذاهای خاص شب کریسمس را جشن می گیرند.

5- تعطیلات کریسمس در آمریکا چند روز است؟

اطلاعات عمومی کشورهای مختلف می تواند به ما یاری کند تا برای سفر به سایر کشورها زمان مناسب تری را انتخاب کنید و یا با مورد شیوه زندگی و تعطیلات رسمی کشورها آشنا شوید. کریسمس در نقاط مختلف دنیا در روزهای مشابهی برگزار می گردد. تعطیلات کریسمس در امریکا برای مدارس به مدت 2 هفته است و معمولاً بخش های اداری دانشگاه ها نیز برای 10 روز تعطیل هستند.

بیشتر دانشگاه ها برای سال نو به مدت 40 روز تعطیل هستند. تعطیلات رسمی سال نو در آمریکا همچون جشن کریسمس در نقاط مختلف دنیا در روز 25 دسامبر یعنی میلاد حضرت مسیح برگزار می گردد.

در تقویم رسمی این کشور تنها روزهای 25 دسامبر، 1 ژانویه و 2 ژانویه تعطیل هستند. مردم آمریکا در این روز خانه های خود را با درخت کریسمس و اکسسوری های خاص کریسمسی تزئین می کنند و سراسر شهرها با چراغ هایی رنگی و زیبا مزین می گردد. هدیه دادن و دور هم جمع شدن و خوردن شیرینی آدمک زنجبیلی از رسوم کریسمس در آمریکا محسوب می گردد.

6- تعطیلات کریسمس در اسپانیا چند روز است؟

هر چند که مراسم کریسمس در کشورهای مختلف دنیا به طور متفاوتی برگزار می گردد، اما روز کریسمس معمولاً در بیشتر کشورها در 25 دسامبر یعنی تولد حضرت مسیح برگزار می گردد. در اسپانیا نیز 25 دسامبر یک روز تعطیل است. مردم اسپانیا کریسمس را از 25 دسامبر تا 6 ژانویه جشن می گیرند.

7- تعطیلات رسمی سال نو میلادی در فرانسه چگونه است؟

تعطیلات سال نو در فرانسه از روز 25 دسامبر شروع می گردد. این روز در سراسر کشور تعطیل است و بیشتر کسب و کارها و حتی مراکز پست و بانک ها نیز تعطیل هستند. در خصوص تعطیلات رسمی سال نو میلادی و کریسمس در فرانسه نیز باید بدانید که حتی سیستم حمل و نقل عمومی در این روزها برنامه مشخصی دارد و معمولا بعضی ایستگاه های قطار و اتوبان های اصلی باز هستند.

در این روز افرادی که دوست دارند در مراسم کریسمس کلیسا شرکت کنند می توانند به کلیسا بفرایند. اما سایر بازتماشامایندگان و جهانگرد ها نمی توانند از کلیسا تماشا کنند. اما سوال اینجاست که در فرانسه تعطیلات کریسمس چند روز است؟ تعطیلات کریسمس در فرانسه از 18 یا 19 دسامبر شروع می گردد و معمولاً تا 3 ژانویه ادامه دارد.

8- تعطیلات کریسمس در روسیه چند روز است؟

در زمان اتحاد جماهیر شوروی، کریسمس در روسیه روز مهمی تلقی نمی شد. جالب است بدانید که پس از انقلاب در سال 1917 جشن گرفتن در روز کریسمس ممنوع شد و این موضوع تا سال 1935 در این کشور ادامه داشت. در این زمان مردم روسیه به صورت پنهانی و در خفا این روز را به همراه اعضای خانواده جشن می گرفتند.

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 جشن کریسمس دوباره در روسیه رواج پیدا کرد. کریسمس در روسیه در 7 ژانویه جشن گرفته می گردد و تنها بعضی از کاتولیک ها آن را در 25 دسامبر جشن می گیرند. تعطیلات رسمی کریسمس در روسیه از 31 دسامبر تا 10 ژانویه ادامه دارد.

9- تعطیلات کریسمس در اتریش چند روز است؟

مراسم کریسمس در اتریش شباهت زیادی به حال و هوای کریسمس در آلمان دارد، اما به هر حال آداب رسوم مردم اتریش با آلمانی ها فرق دارد و از همین رو این مردم اتریش کریسمس را به شیوه خودشان جشن می گیرند. در بیشتر شهرهای اتریش از اواخر نوامبر یا اویل دسامبر بازارهای کریسمس راه اندازی می شوند و مردم برای خرید انواع تزئینات و شیرینی های عید به خیابان ها می فرایند. در اتریش تعطیلات کریسمس 25 و 26 دسامبر است و روز 1 ژانویه نیز به علت شروع سال نو میلادی تعطیل است.

10- تعطیلات کریسمس در هلند چند روز است؟

5 دسامبر در هلند روز شگفت انگیزی برای بچه ها هلندی محسوب می گردد. در این بابانوئل برای بچه ها هدیه های کریسمس می آورد و از همین رو شب 5 دسامبر همه بچه ها در هلند منتظر کادوهای خود هستند. روز کریسمس در هلند مثل جشن کریسمس در کشورهای دنیا در 25 دسامبر برگزار می گردد.

این روز در هلند تعطیل است و خانواده ها فرصتی پیدا می کنند تا خانه را تزئین کنند و دور هم جمع شوند. بسیاری از مردم هلند در روز کریسمس در مراسم ویژه کلیسا شرکت می کنند. جالب است بدانید که در هلند کارمندان هیچ روزی به عنوان تعطیلی و مرخصی ندارند و از همین رو خیلی از مدارس، اداره ها، مشاغل و فروشگاه ها باز هستند.

11- تعطیلات کریسمس در رومانی چگونه است؟

روز 25 و 26 دسامبر در رومانی تعطیل است و همه مدارس و بیشتر مشاغل در این روز تعطیل هستند. مردم در این روز تولد حضرت مسیح را جشن می گیرند و با تزئین درخت کریسمس، آواز خواندن و هدیه دادن این شب را برای خودشان و اعضای خانواده به یاد ماندنی تر می سازند.

12- تعطیلات کریسمس در ترکیه چند روز است؟

کریسمس در ترکیه همچون کشورهای اروپایی جشن گرفته نمی گردد. این روز یعنی 25 دسامبر اصلاً در تقویم ترکیه به عنوان تعطیل رسمی ثبت نشده است و درست مثل بقیه روزها یک روز کاملاً معمولی است. بد نیست بدانید از سال 1926 ترکیه تقویم خود را به تقویم میلادی تبدیل کرد و 31 دسامبر به شب آخر سال در ترکیه تبدیل شد. در سال 1935 با تصویب مجلس، روز اول ژانویه، به عنوان اولین روز سال نو، تعطیل رسمی اعلام شد.

از آنجایی که تنها 0/2 درصد از جمعیت ترکیه مسیحی هستند و بیشتر آن ها مهاجر هستند، این روز معمولاً در کلیساهای فراوان ترکیه جشن گرفته می گردد. در بسیاری از شهرها در شب کریسمس می توانید خیابان های چراغانی شده و درخت های کریسمس بزرگی را مشاهده کنید که حال و هوای کریسمس را در ترکیه زنده می کنند. شام شب کریسمس در ترکیه هم بوقلمون شکم پر است.

13- تعطیلات کریسمس در ایتالیا

در کشور ایتالیا نیز همچون فرانسه، تعطیلات کریسمس و سال نو از 25 دسامبر شروع می گردد. بسیاری از مردم ایتالیا از شب قبل از کریسمس در 24 دسامبر خودشان را برای جشن آماده می کنند. تعطیلات کریسمس معمولاً در ایتالیا تا 6 ژانویه ادامه دارد. در زمان تعطیلات کریسمس بیشتر مراکز دولتی، اداره ها، بانک ها و مدارس و مؤسسات آموزشی تعطیل هستند.

در طول تعطیلات کلیه لوازم حمل و نقل عمومی نظیر تاکسی و قطار در دسترس هستند و مردم و مسافران می توانند به راحتی از آن ها استفاده کنند. با نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس نمایش های متعدد و تزئینات مجذوب کنندهی در خیابان های ایتالیا برگزار می گردد. تمام شهرهای ایتالیا پر از درخت کریسمس می گردد و ریسه های رنگی در کوچه و خیابان های شهر به چشم می خورد. مردم با تماشای این تزئینات و پرسه در مراکز خرید و بازارهای کریسمسی خود را برای جشن های پیش رو آماده می کنند.

14- تعطیلات کریسمس در نروژ

همانطور که می دانید کریسمس در کشورهای مختلف دنیا جشن گرفته می گردد، اما این که تعطیلی کریسمس چند روز است معمولاً به قوانین هر کشور بستگی دارد. در نروژ نیز همچون خیلی از کشورها شروع تعطیلات کریسمس از 25 دسامبر است و تا 26 دسامبر ادامه دارد.

در طول مدت زمان تعطیلات کریسمس معمولاً همه کسب و کارها تعطیل هستند و همه افراد در مدت زمان تعطیلات کریسمس در کنار خانواده جمع می شوند و از غذاهای مخصوص شب کریسمس میل می کنند. در روز 26 دسامبر یعنی دومین روز تعطیلی کریسمس نیز معمولاً دوست و آشنا به جمع های خانوادگی اضافه می شوند و یک شب به یاد ماندنی را در کنار هم رقم می زنند.

در نروژ معمولاً زمان تعطیلات کریسمس 25 و 26 دسامبر است، اما در 31 دسامبر هم کارمندان به صورت نیمه وقت به سر کار می فرایند و خود را برای تعطیلات سال نو میلادی در اول ژانویه آماده می کنند. از تعطیلات ژانویه در نروژ نیز می تواند به 6 و 13 ژانویه اشاره نمود.

15- تعطیلات کریسمس در فیلیپین

تعطیلی کریسمس در فیلیپین برخلاف خیلی از کشورها بسیار طولانی است. درواقع مدت زمان تعطیلات کریسمس آن قدر زیاد است که به عنوان طولانی ترین تعطیلات کریسمس در دنیا شناخته می گردد. اما در فیلیپین تعطیلات رسمی کریسمس چند روز است؟ معمولاً زمان تعطیلات کریسمس در فیلیپین از 1 سپتامبر تا 25 دسامبر شروع می گردد و تا هفته سوم و چهارم ژانویه به سرانجام می رسد.

تعطیلات کریسمس در فیلیپین در بعضی شهرها تا 5 ماه ادامه دارد. از چند روز قبل از کریسمس تا روز کریسمس مردم خود را برای شرکت در جشن ها آماده می کنند. جشن کریسمس برای فیلیپینی ها اهمیت زیادی دارد چرا که باور دارند که با شرکت در مراسم کریسمس تا سال آینده به آرزوهای خود می رسند. طی این تعطیلات معمولاً نمایش ها، جشن ها و مراسم بی نظیری برگزار می گردد که از شروع تعطیلات کریسمس تا روز کریسمس ادامه پیدا می نماید.

16- تعطیلات کریسمس در دانمارک

در هر کشوری شروع تعطیلات کریسمس می تواند متفاوت باشد. اما در دانمارک تعطیلی کریسمس چند روز است؟ در دانمارک زمان تعطیلات کریسمس مثل خیلی از کشورهای مسیحی دیگر 25 دسامبر است. اگر 25 دسامبر، سرانجام تعطیلات هفته باشد، یک روز نزدیک به آن هم به عنوان تعطیلی کریسمس در نظر گرفته می گردد.

مردم این کشور در کریسمس جشنی برگزار می کنند که به آن جشن یول گفته می گردد. در این جشن مردم یک چوب بزرگ را آتش می زنند و با خواندن شعر، پایکوبی و شادی کریسمس را جشن می گیرند. این جشن معمولاً تاریخ مشخصی ندارد و ممکن است با توجه به چرخه ماه از اواخر دسامبر تا اوایل ژانویه برگزار گردد.

سخن سرانجامی

تعطیلات کریسمس چند روز است؟ کریسمس در چه کشورهایی است و تعطیلات کریسمس از چندم شروع میشه، این ها سوالاتی هستند که احتمالا با نزدیک شدن به کریسمس در فکر خیلی از ما ایجاد می شوند. تعطیلات کریسمس در کشورهای مختلف و در فرقه های متفاوت مسیحیت با کمی تغییر برگزار می گردد. این که تعطیلات کریسمس چند روزه است معمولا به فرقه های مسیحیت و قوانین هر کشور بستگی دارد.

در بیشتر کشورها مسیحیان کاتولیک روز 25 دسامبر را به عنوان روز کریسمس جشن می گیرند. هر چند فرهنگ کریسمس در کشورهای مختلف دنیا با هم فرق دارد، اما در بیشتر کشورها روز کریسمس معمولاً همه جا تعطیل است و مردم با هدیه دادن، دور هم جمع شدن و لذت بردن از غذاهای خوشمزه و مخصوص این ایام خاطره ای خوش برای خود رقم می زنند.

سوالات متداول

تعطیلات کریسمس در آلمان چند روز است؟

مردم آلمان معمولاً کریسمس را از روز 24 تا 26 دسامبر جشن می گیرند، اما مدت تعطیلات کریسمس تنها یک روز است و روز 25 دسامبر در آلمان تعطیل است.

کدام کشور کریسمس را در تابستان جشن می گیرد؟

شروع تعطیلات کریسمس در استرالیا مثل همه دنیا در 25 دسامبر است، اما مردم استرالیا به علت قرار گرفتن در نیمکره جنوبی کریسمس را در تابستان جشن می گیرد.

تعطیلات کریسمس در هلند چند روز است؟

کریسمس در هلند مثل جشن کریسمس در سایر کشورهای دنیا در 25 دسامبر برگزار می گردد، اما کارمندان ادارات تعطیل نیستند.

در استرالیا تعطیلات کریسمس از چه تاریخی شروع می گردد؟

اگر می خواهید بدانید که در استرالیا تعطیلات کریسمس چند روز است، باید بگوییم که در این کشور تاریخ تعطیلات کریسمس از روزهای 25 و 26 دسامبر است و در این روزها کلیه کارمندان و کارکنان دولت تعطیل هستند.

در اتریش تعطیلات رسمی کریسمس چند روز است؟

در اتریش تاریخ شروع تعطیلات کریسمس از 25 تا 26 دسامبر است و روز 1 ژانویه نیز به علت شروع سال نو میلادی تعطیل است.

منابع: ،

نوشته های مرتبط

3 مقصد بکر و زیبا برای مسافرت تابستان در مرداد و شهریور

16 رسم سلام و احوالپرسی در کشورهای مختلف دنیا

عجیب ترین آداب و رسوم شب یلدا در کشورهای مختلف دنیا

ترسناک ترین هتل های دنیا و هم اتاق شدن با ارواح سرگردان

منبع: افق کوروش

به "تعطیلات کریسمس در 16 تا از کشورهای مختلف جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلات کریسمس در 16 تا از کشورهای مختلف جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید