باید نسبت به محیط زیست تعهد داشته باشیم

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، خبرنگاران/فارس استاندار فارس با تاکید بر اینکه باید نسبت به حفاظت از محیط زیست تعهد داشته باشیم، گفت: باید در طراحی و اجرای پروژه های مختلف از تکنولوژی ها، به منظور کاهش آثار مخرب استفاده کنیم.

باید نسبت به محیط زیست تعهد داشته باشیم

محمدهادی ایمانیه سه شنبه 17 اسفند در آیین کلنگ زنی پروژه های پتروشیمی در فراوری محصولات تازه و افتتاحیه طرح بازیافت پساب صنعتی شرکت پتروشیمی شیراز و بعلاوه انعقاد تفاهم نامه مشارکت در طرح اتصال ریلی این شرکت به شبکه راه آهن سراسری کشور بیان نمود: مجتمع پتروشیمی شیراز یکی از صنایع مهم استان محسوب می گردد.

او اضافه کرد: در موضوع اشتغال، صادرات و بهره گیری از ظرفیت های علمی در توسعه شهرستان و استان این مجموعه نقش آفرینی خود را به عنوان یکی از صنایع برتر فارس داشته است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه باید نسبت به حفاظت از محیط زیست تعهدد داشته باشیم، گفت: همه ما موظف به حفاظت از محیط زیست هستیم که باید در طراحی و اجرای پروژه های مختلف از تکنولوژی ها به منظور کاهش آثار مخرب را در نظر بگیریم.

مسئولیت های اجتماعی و بهره گیری از پساب تصفیه فاضلاب شهری مرودشت براژ مصرف در این مجتمع پتروشیمی از دیگر موضوعاتی بود که ایمانیه به آن اشاره نمود.

جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی نیز در مورد اهمیت توسعه و اشتغال در جامعه و بخش فراوری، مطرح کرد: با ایجاد زیرساخت های لازم که در پتروشیمی مرودشت فراهم شده است، امید می رود در این فرایند افزایش ظرفیت فراوری، آمار اشتغال جوانان افزایش پیدا کند.

او با اشاره به تغییر نگاه مردم شهرستان مرودشت که در همسایگی مجتمع پتروشیمی قرار دارند، گفت: در گذشته مردم فقط آلودگی های زیست محیطی را شاهد بودند اما امروز شاهد آن هستیم که مدیریت مجموعه با بهره گیری از تکنولوژی نیز آلایندگی زیست محیطی را کاهش داده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس هم در رابطه با طرح توسعه این مجموعه و محصولات فراوریی آن، اظهار کرد: این پروژه با سرمایه گذاری ثابت 55 هزار میلیارد ریال و محصولات فراوریی کریستال ملامین و متیل آمین در حالی کلنگ زنی می گردد که با بهره برداری از آن علاوه بر افزایش ظرفیت قابل توجه در بخش فراوری، زمینه اشتغال 200 نفر به صورت مستقیم و 500 نفر غیرمستقیم و در مجموع 700 نفر برای جوانان عمدتا بومی در این شهرستان فراهم خواهد شد.

حمیدرضا ایزدی، با تاکید بر اهمیت به کارگیری ظرفیت فاضلاب تصفیه شده شهری در فرآیند فراوری این کارخانه، بیان نمود: استفاده از پسماند شهری پس از تسویه یکی از برنامه های جدی استان فارس در راستای تامین آب پایدار واحدهای فراوریی بوده که پتروشیمی شیراز با توجه به ظرفیت ها و تعهداتی که نسبت به فراوری و محیط زیست منطقه دارد این مهم را عملیاتی خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "باید نسبت به محیط زیست تعهد داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید نسبت به محیط زیست تعهد داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید