علم و تکنولوژی

6 نکته طلایی تنظیم خواب بعد از تعطیلات

یکی از مسائل رایجی که بیشتر افراد بعد از تعطیلات با آن روبرو می شوند، این است که الگو خواب آن ها به هم می ریزد؛ بخصوص در دید و بازدیدها، مهمانی ها و سفر رفتن در ایام عید باعث می گردد بیشتر ما تا نصف شب بیدار باشیم و سبک زندگی مان تغییر کند. همین موضوع باعث...

13 فروردین 1403

استفاده بدون اجازه از چهره بازیگر زن از طریق هوش مصنوعی

در سال های اخیر بحث های زیادی درمورد استفاده از نسخه دیجیتالی افراد مشهور، بدون رضایت آن ها چه پس از مرگ و چه زمانی که هنوز زنده هستند، وجود داشته است. به عنوان مثال مدت ها پیش زلدا ویلیامز و رابین ویلیامز از اقدامات افرادی که در تلاش برای بازسازی صداها...

20 اسفند 1402

جایگزین نوکیا رخ نشان داد

چند وقتی است که زیاد از خداحافظی نوکیا می شنویم و اچ ام دی برندی است که قرار است جای این غول قدیمی تلفن همراه را در بازار پر کند.

24 بهمن 1402

با سگ نگهبان سامسونگ آشنا شوید، عکس

ایسنا نوشت: ربات نو شرکت سامسونگ موسوم به بالی مانند یک سگ نگهبان در پی کاربر خود می رود و مانند یک دستیار صوتی شخصی سازی شده با او صحبت می نماید.

20 دی 1402

یک لحظه تاریخی، اولین عکس از خورشیدگرفتگی کامل

دیجیاتو نوشت: 28 ژوئیه 1851، اولین عکس از خورشیدگرفتگی کامل به وسیله یک داگرئوتایپیست به نام یوهان جولیوس فردریش برکوفسکی ثبت شد.

7 مرداد 1402

هنر انیمیشن ایران دچار کمبود پژوهش و تألیف باکیفیت است

رضا بهمنی مدرس انیمیشن در گفت وگو با خبرنگاران ؛ در پاسخ به این سوال که چرا کتاب مرجعی در حوزه تصویرگری و انیمیشن نداریم گفت: انیمیشن یکی از معدود حوزه های هنر است که برای معرفی هویت ایرانی به عرصه های جهانی به شدت پیروز بوده است اما متأسفانه در این حوزه...

26 خرداد 1402

روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند

به گزارش خبرنگاران، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز (چهارشنبه 17 خرداد ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: تا خاتمه سال همه روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند. این کار چند هزار میلیارد...

20 خرداد 1402

شیائومی آیفون را شرمسار می نماید!

گجت نیوز نوشت: گفته می گردد شیائومی 13 اولترا - Xiaomi 13 Ultra به لطف یک چیپ تازه، روی شارژ 1 درصد تا 60 دقیقه کار می نماید.

28 فروردین 1402

اولین تصویر تاریخ از یک سیاه چاله اصلاح شد، عکس

ایسنا نوشت: اولین تصویر از یک سیاه چاله که ابرسیاه چاله موجود در مرکز کهکشان مسیه 87 است، با یک الگوریتم تازه هوش مصنوعی اصلاح شد.

25 فروردین 1402

هوش مصنوعی از روی صدایتان می فهمد سرما خورده اید!

دیجیاتو نوشت: محققان در مطالعه ای توانسته اند با استفاده از هوش مصنوعی از پشت تلفن تشخیص دهند که چه کسانی سرما خورده اند.

22 فروردین 1402

8 فیلم علمی، تخیلی سرخوشانه که حال شما را خوب می نمایند

ژانر علمی-تخیلی با بدبینی، سیاهی و فلسفه پیوند خورده است. بیشتر آثار این ژانر درباره خطرات تکنولوژی، قیام هوش مصنوعی، هجوم موجودات فضایی یا نابودی دنیا هشدار می دهند و نگاه چندان مثبتی به آینده ندارند. با وجود این، فیلم سازانی هم بوده اند که مسیر کاملا...

13 فروردین 1402

بیدار شدن ویروس زامبی در سیبری پس از 48 هزار سال

خاک منجمد حدود یک پنجم نیمکره شمالی را پوشش می دهد و به عنوان نوعی کپسول زمان عمل می نماید؛ جایی که در دل آن علاوه بر ویروس های باستانی بقایای تعدادی از حیوانات منقرض شده، نظیر دو توله شیر غار و یک کرگدن پشمالوی تازه کشف شده، حفظ شده است.

22 اسفند 1401

تصاویر نو از برخورد فضاپیمای دارت با سیارک دیمورفوس

این تصاویر نو با پژوهشی به سرپرستی لی و با همکاری 63 عضو دیگر گروه دارت همراه شد. اطلاعات مبتنی بر کار هابل، حداقل سه مرحله از حرکت زباله های دیمورفوس را نشان می دهند. براساس این اطلاعات، ابتدا یک مخروط پرتابی تشکیل شد، سپس زباله ها به مدار سیارک پریدند...

11 اسفند 1401

فیلم ، رازگشایی از نورهای عجیب و غریب آسمان ترکیه در لحظه زلزله !

یکی از پدیده های عجیب که علم هنوز برایش پاسخی دقیق نیافته نورهای عجیب درست لحظاتی پیش از وقوع زلزله است که در سال های اخیر در کاهرامان ماراش ترکیه ، توکیوی ژاپن و مکزیکو سیتی مکزیک در زمین لرزه های بالای 7 درجه دیده شده اند.

22 بهمن 1401

استفاده انحصاری سامسونگ از تراشه اسنپدراگون در گلکسی S24

ظاهراً تا سال 2025 خبری از تراشه پرچمدار نو اگزینوس نخواهد بود.

8 بهمن 1401

اعلام جزییات تازه درباره طرح کالابرگ الکترونیک، قیمت اقلام خوراکی را ببینید

خانوارهایی که یارانه دریافت می نمایند، می توانند برای مشاهده اندازه اعتبار و اقلام کالایی مصوب با تلفن همراه سرپرست خانوار، کد دستوری #28 788 را شماره گیری نمایند و یا مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir از اندازه اعتبار خود آگاه شوند.

4 بهمن 1401

هند برای رقابت در بازار دیجیتال قانون وضع می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت نارندا مودی نخست وزیر هند رابطه چندان خوبی با بسیاری از شرکت های فناور ندارد و قوانین سختگیرانه ای بر شرکت هایی مانند فیس بوک، یوتیوب و توئیتر وضع نموده است.

12 دی 1401

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از طرح هوش مصنوعی سامسونگ تا قطار فوق سریع چین

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین کرده و به صورت خلاصه منتشر می کند.

10 دی 1401

گوگل کروم به روز رسانی شد ، افزونه حسگر اثر انگشت به اندروید و مک افزوده شد

شرکت گوگل از به روز رسانی نو خود برای برنامه محبوب کروم رونمایی نموده است. برنامه ای که می تواند برای کاربران جالب توجه باشد.

7 دی 1401

پیغام آشتی جویانه مدیرعامل غول فناوری چین برای رئیس جمهور آمریکا: ما خواستار برقراری ارتباط هستیم ، دونالد ترامپ یک رئیس جمهور بزرگ است

مدیر عامل هواوی در جدیدترین سخنرانی خود دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده را رئیس جمهور بزرگ نامیده است. به نظر می رسد این اقدام نوعی کوشش برای سرانجام دادن به جنگ ایالات متحده با شرکت هواوی باشد.

5 دی 1401
تعداد: (281)