بهترین بازی های 2020 نینتندو سوییچ

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، می توان سال 2020 را برای کنسول هیبریدی نینتندو از دو دیدگاه آنالیز کرد. از طرفی، مثل سال های گذشته، در 2020 روی نینتندو سوییچ شاهد تعدادی بازی عظیم ساخته خود نینتندو نبودیم. از طرف دیگر، نینتندو یک بازی برای سوییچ عرضه کرد که موفقیتش را می توان از تمام بازی های همه پلتفرم ها، جدا کرد. اغراق نکرده ایم اگر بگوییم 2020 سال انیمال کراسینگ بود، ولی هواداران نینتندو سوییچ به غیر از این بازی، در 2020 اساسا به هر نوع بازی دیگری هم دسترسی داشتند.

بهترین بازی های 2020 نینتندو سوییچ

برخلاف پلتفرم های دیگر، مثل ایکس باکس و کامپیوتر، که بازی هایشان اساسا با یکدیگر مشترک هستند و در خاتمه سال که می خواهیم لیستی تهیه کنیم، به بازی های مشابه زیادی برخورد می کنیم، نینتندو سوییچ کاملا جدا از رقبا عمل می نماید. بازی هایی که برای نینتندو سوییچ ساخته و عرضه می شود، صد البته به خاطر طبیعت متفاوت این کنسول و سخت افزار ضعیف تر آن، جداگانه از دیگر پلتفرم ها ساخته می شود. صد البته که این موضوع مانع از عرضه بازی هایی هم چون قسمت جدید دووم روی نینتندو سوییچ نشده است و حتی تجربه های کنسولی عظیم هم با تغییرات گرافیکی، روی سوییچ پیدا می شوند.

حتی با در نظر دریافت این موضوع، باز هم نینتندو سوییچ را با بازی های مخصوص خودش می شناسیم. در غیاب بازی های عظیم نینتندو، به غیر از انیمال کراسینگ، بازی های دیگر کمپانی ها در 2020 روی سوییچ خوش درخشیدند. مایکروسافت در 2020 یک بازی مستقل بسیار خوب ساخت و آن را نه تنها روی کامپیوتر و ایکس باکس، بلکه روی سوییچ هم عرضه کرد؛ طوری که بازی اوری روی نینتندو سوییچ هم به یکی از بهترین های سال این پلتفرم تبدیل شده است.

بازی Hades هم که از پرافتخارترین ساخته های سال جاری است، به غیر از نینتندو سوییچ روی هیچ کنسول دیگری عرضه نشده؛ در نتیجه توانسته است به خوبی در صدر لیست مان که بر اساس میانگین نمرات متاکریتیک تنظیم شده، قرار بگیرد.

سخت افزار متفاوت نینتندو سوییچ، این کنسول را به پلتفرمی مناسب برای عرضه بازسازی بازی های قدیمی تبدیل نموده است. در 2020 هم جریان عرضه دوباره بازی های قدیمی روی سوییچ، به قوت ادامه پیدا کرد. عرضه بازی های قدیمی روی کنسول هیبریدی سوییچ به بازی نماینده ها اجازه می هد تا تجربه های مورد علاقه خود را در هر مکان و زمانی، با خود داشته باشند.

بازسازی دو قسمت نخست مجموعه No More Heroes و هم چنین بهترین بازی مسابقه ای تاریخ یعنی برن آوت پارادایز روی نینتندو سوییچ جمعیت زیادی از هواداران را سال جاری مسرور کردند و از طرفی دیگر، عرضه بازسازی کاترین که نسخه ای بسیار عظیمتر و گسترده تر از بازی اصلی بود، امکان تکرار چالش های مختلف این بازی کلاسیک و سخت را روی سوییچ راحت تر کرد. نینتندو هم خود سه شماره قدیمی از ماریو را دوباره عرضه و در قالب یک بسته، به صورت محدود روی سوییچ عرضه کرد.

به خاطر بحران جهانی سال جاری، شاهد قحطی کنسول بودیم و حتی با در نظر دریافت این موضوع که سوییچ هیچ جا برای خرید پیدا نمی شد و اینکه کنسول های نسل جدید وارد بازار شدند، باز هم نینتندو سوییچ پرفروش ترین کنسول و انیمال کراسینگ، پرفروش ترین بازی سال بود؛ آن هم بدون حتی یک قسمت زلدا یا ماریو جدید.

شنیده ایم که سال آینده قرار است بالاخره از قسمت بعدی مجموعه بازی های زلدا، احتمالا از ماریو اودیسه بعدی و بالاخره از بایونتا 3 صحبت شود؛ دیگر مجموعه های نینتندو مثل متروید و فایر امبلم به جای خود. در نتیجه 2021 بسیار پرباری را برای نینتندو و کنسول سوییچ پیش بینی می کنیم.

در ادامه می توانید لیست کامل بهترین بازی های نینتندو سوییچ در سال 2020 را ببینید.

20. The Wonderful 101 Remastered

19. Immortals: Fenyx Rising

18. Burnout Paradise Remastered

17. Hyrule Warriors: Age of Calamity

16. Paper Mario: The Origami King

15. Kingdom Hearts: Melody of Memory

14. Catherine: Full Body

13. Indivisible

12. Fuser

11. Doom Eternal

10. Tokyo Mirage Sessions #FE Encore

9. Super Mario 3D All Stars

8. CrossCode

7. Devil May Cry 3: Special Edition

6. No More Heroes / No More Heroes 2

5. Streets of Rage 4

4. Xenoblade Chronicles: Definitive Edition

3. Animal Crossing: New Horizons

2. Ori and the Will of the Wisps

1. Hades

  1. The Wonderful 101 Remastered

تهیه نماینده: Platinum Games - سازنده: Platinum Games

میانگین نمرات: 72

استودیوی مستقل پلاتینیوم گیمز رابطه بسیار خوبی با نینتندو دارد؛ نینتندویی که دلیل اصلی بقای مجموعه بازی های بایونتا بوده است. در راستای همین رابطه خوب، پلاتینیوم گیمز در سال 2014 یک بازی انحصاری برای کنسول قبلی نینتندو فراوری و عرضه کرد؛ یک اکشن عظیم دیگر در سبک معمول و معروف بازی های پلاتینیوم گیمز. با این حال، کنسول قبلی نینتندو یعنی Wii U نهایتا به یکی از عظیمترین شکست های تاریخ ویدیوگیم تبدیل شد و بازی 101 شگفت انگیز هم که روی این کنسول باقی مانده بود، بالاخره و به لطف یک بازسازی، به پلتفرم های مدرن آمده است.

101 شگفت انگیز را شخص هیدکی کامیا طراحی و کارگردانی نموده است؛ کسی که به خاطر کارگردانی رزیدنت اویل 2 و خلق مجموعه بازی های دویل می کرای و بایونتا معروف است. در نتیجه، می توانید انتظار گیم پلی اکشن بسیار دقیق و صد البته سخت را از 101 شگفت انگیز داشته باشید. مشکل اصلی 101 شگفت انگیز هم که مانع از عظیم و معروف شدن بازی شده، دقیقا همان سختی یادگیری مکانیک های بازی است؛ وگرنه بازی چیزی کم از دیگر ساخته های کامیا ندارد و بعضا حتی از بقیه آن ها عظیمتر است.

از نظر فرایند، در The Wonderful 101 با یک بازی اکشن محض، کاملا مبتنی بر اجرای چند ضرب ها (کمبو) و حرکات سخت مختلف روبرو می شویم. بازی تعداد زیادی شخصیت، یا شاید بهتر است بگویم 100 شخصیت مختلف دارد که کنترل همه آن ها را در مبارزات به دست می گیریم. غولآخرهای بسیار عظیم، مبارزات تند و سریع و سخت، حرکات زیاد و صحنه های سینمایی عالی به همراه موسیقی پرانرژی، 101 شگفت انگیز را به یکی از بهترین اکشن های تاریخ تبدیل نموده اند، ولی باز هم تکرار می کنیم که ممکن است ده ساعتی طول بکشد تا بازی را یاد بگیرید و در این مدت زمان، اعصاب تان خرد می شود.

  1. Immortals: Fenyx Rising

تهیه نماینده: Ubisoft - سازنده: Ubisoft

میانگین نمرات: 76

شاید نینتندو سوییچ، بدترین پلتفرم برای تجربه Immortals: Fenyx Rising باشد، چون بازی عینا با الهام از قسمت اخیر مجموعه بازی های زلدا ساخته شده و صاحبان سوییچ، گزینه بهتری یعنی زلدا: نفس وحش را مقابل خود دارند. با این حال، حتی با در نظر دریافت این موضوع که بخش قابل توجهی از Immortals: Fenyx Rising شبیه به زلداست، ولی باز هم شباهت های بازی با دیگر ساخته های یوبی سافت کم نیست.

در Immortals: Fenyx Rising هم مانند دیگر ساخته های یوبی سافت، نقشه ای عظیم مقابل تان قرار می گیرد. در نگاه اول، نقشه بسیار شبیه به زلدا: نفس وحش است و تصور می کنید که قرار است به گشت و گذار و اکتشاف در آن بپردازید، ولی در واقعیت، این نقشه پر از نشانه های مختلف است تا یکی پس از دیگری سراغ شان بروید تا هر بخش نقشه فتح و بازی تمام شود.

خوشبختانه، گیم پلی اصلی بازی بسیار سرگرم نماینده است و خالی کردن نقشه از آیتم ها و نشانه ها و کمپ ها، به لطف مبارزات خوب و سیستم پیشرفت و کسب مهارت ها و چیزهایی و شبیه به آن، خسته نماینده و تکراری نمی شود. به غیر از مبارزات اصلی و جمع آوری منابع، کوشش شده است تا بخش های معمایی مختلف و متعددی هم در بازی قرار داده شود که بی شباهت به معابد معمایی زلدا نیستند. این بخش ها هم تنوع خوبی در بازی ایجاد نموده اند. محتوای زیاد و متنوعی در Immortals: Fenyx Rising قرار داده شده و قصه گویی بازی هم آن قدر متفاوت است که توجه تان را جلب کند؛ ولی نهایتا، همان زلدا چند ده برابر بهتر است.

  1. Burnout Paradise Remastered

تهیه نماینده: Electronic Arts - سازنده: Criterion Games

میانگین نمرات: 78

به جرات می گوییم که حتی بعد از این همه سال که از عرضه برن آوت پارادایز گذشته، بازی مسابقه ای بهتر از آن کم پیدا می شود. نسخه سوییچ برن آوت پارادایز هم بدون هیچ مسئله ای و با کیفیتی حتی بالاتر از نسخه اصلی، کامل ترین تجربه بازی را در خود جای داده است. نسخه سوییچ برن آوت پارادایز، نسخه کامل آن است که به همراه تعداد زیادی خودرو و موتور سیکلت و چالش های جدید و مختلف، عرضه می شود. در کنار محتوای بیشتر، بازی هم چنین با سرعت 60 فریم در ثانیه در همه حال اجرا می شود.

مجموعه بازی های برن آوت حول خودروهای واقعی و جاده های معروف و این چیزها نمی شود و تمرکزش تمام و کمال روی سرعت بالا و تصادف های عظیم است. در برن آوت پارادایز هم که آخرین و بهترین شماره مجموعه است، با یک نقشه باز و عظیم روبرو می شویم و در مسابقات مختلفی، خودروها را به یکدیگر می زنیم. مسابقات مختلف برن آوت پارادایز از مسابقه های رو در روی معمولی گرفته تا رکوردهای زمانی تا پرش های بلند را شامل می شوند. هر وقت هم که در مسابقات رقیبی کنارتان بود، یعنی باید کوشش کنید تا او را از جاده خارج و نابود کنید.

همه چیز برن آوت پارادایز روی نینتندو سوییچ باقی مانده است؛ از شهر با کیفیت بازی و نورپردازی بهتر در مقایسه با نسخه اصلی گرفته تا مدل های پرجزییات خودروها که به هنگام تصادف، به شکلی کاملا واقعا نابود می شوند. حس سرعت در برن آوت پارادایز چیزی است که در هیچ بازی مسابقه ای دیگری پیدا نمی کنید. هیجان بازی کردن برن آوت پارادایز، آن هم در همه جا و همه وقت، موضوعی است که به لطف نسخه سوییچ این بازی ممکن شده.

  1. Hyrule Warriors: Age of Calamity

تهیه نماینده: Koei Tecmo - سازنده: Omega Force

میانگین نمرات: 79

استودیوی بازی سازی اومگا فورس را فقط به خاطر یک مجموعه بازی و شماره های فرعی اش می شناسیم: Dynasty Warriors. سری بازی های واریورز بر مبنای یک اصل بنا شده است: این که با یک ضربه، صدها نفر از سپاه چند هزار نفری دشمن را به هوا پرتاب کنید. اگر یک شماره از سری واریورز را دیده باشید، می توانید به راحتی تمام قسمت های فرعی آن را هم تجسم کنید. سازندگان سری واریورز به صورت قراردادی برای دیگر شرکت ها هم بازی می سازند و یکی از پروژه های جدید آن ها، یک بازی در جهانی زلدا است.

بازی Hyrule Warriors: Age of Calamity قصه جدیدترین شماره مجموعه بازی های زلدا را تعریف می نماید. بازی زلدا: نفس وحش که سه سال پیش برای سوییچ عرضه شد، سرزمین هایرول را صد سال پس از جنگی بسیار عظیم به تصویر می کشد. تمام مدت و در جهانی بازی، از شخصیت های مختلف درباره جنگی که صد سال پیش اتفاق افتاده بود و قهرمان ها و اتفاقات مختلف آن می شنویم. بازی Hyrule Warriors: Age of Calamity هم دقیقا ما را به این جنگ می برد.

کاملا با یک بازی در سبک واریورز، اما با استایل گرافیکی زلدا: نفس وحش طرف هستیم. از بین شخصیت های این قسمت زلدا و تعدادی شخصیت جدید، یکی را انتخاب و در مبارزات عظیم بازی شرکت می کنیم. مبارزات بسیار اکشن و پر سر و صدا طراحی شده اند و با مبارزه معمول زلدا که باید در آن حواس تان به همه چیز باشد، کاملا فرق می نمایند. با دشمنان و غولآخرهای مخلتفی در بازی مبارزه می کنیم و در این میان، قصه ای که به ابتدای Zelda: Breath of the Wild منجر می شود را هم می شنویم. گیم پلی عجیب و غریبی در Hyrule Warriors: Age of Calamity گیرمان نمی آید، ولی نمی توانیم این موضوع را هم انکار کنیم که بازی لذت بخش و بسیار زیباست و هواداران زلدا هم مشخصا از آن لذت خواهند برد.

  1. Paper Mario: The Origami King

تهیه نماینده: Nintendo - سازنده: Intelligent Systems

میانگین نمرات: 80

سری بازی های ماریو کاغذی یا پیپر ماریو به عنوان یک نقش آفرینی نوبتی کار خود را آغاز کردند و شماره جدید این مجموعه بازی ها یعنی Paper Mario: The Origami King یک نقش آفرینی نیست. این موضوع صدای هواداران و منتقدان را در آورده است، اما اساسا نه ما، نه شما و نه احتمالا کس دیگری در مملکت ما پیش از این پیپر ماریو بازی ننموده، در نتیجه به سادگی می توانیم از فرایند عالی و شگفت انگیز پیپر ماریو: شاه اوریگامی تعریف کنیم و آن را یکی از سرگرم نماینده ترین بازی های سال جاری نینتندو بنامیم.

اولین چیزی که در پیپر ماریو: شاه اوریگامی جلب توجه می نماید، طراحی بصری عالی بازی است. با اینکه ماریو کاغذی چیز جدیدی نیست، ولی شماره جدید این مجموعه به لطف سخت افزار قوی تر نینتندو سوییچ، از نظر گرافیکی بسیار زیباست. با این حال، همه چیز طراحی های بصری بازی هم به کیفیت گرافیک و جنس اشیای داخل بازی بازنمی شود و چگونگی طراحی شخصیت های کاغذی بازی، ایده هایی مثل تا شدن و این ها، پیپر ماریو: شاه اوریگامی را به یکی از جذاب ترین بازی های سوییچ تبدیل نموده است. البته که بازی را نه به خاطر ظاهرش و بلکه به خاطر گیم پلی دوست داریم.

بازی ساختاری محیط باز دارد، که برای اولین بار در مجموعه استفاده شده است. در نقش ماریوی کاغذی، باید سرزمین قارچ را از تبدیل شدن به اوریگامی نجات دهید و در این راه، به مناطق مختلفی سفر می کنید، شخصیت های مختلفی را می بینید و غولآخرهای متنوعی را شکست می دهید. بازی های قبلی مجموعه، سیستم نوبتی معمول نقش آفرینی های ژاپنی را داشتند ولی در پیپر ماریو: شاه اوریگامی در هر مبارزه باید یک پازل حل کنید. مبارزات لذت بخش هستند و گشت و گذار در جهانی بازی حتی لذت بخش تر. شاه اوریگامی شاید از بهترین بازی های سوییچ نباشد، ولی در غیاب دیگر بازی های نینتندو، بهترین بازی ماریو سال جاری نامیده می شود.

  1. Kingdom Hearts: Melody of Memory

تهیه نماینده: Square Enix - سازنده: Indieszero

میانگین نمرات: 80

شاید قصه مجموعه بازی های کینگدام هارتز به خاتمه رسیده باشد، ولی این موضوع دلیل نمی شود تا اسکوئر انیکس بی خیال این مجموعه عظیم شود. تا عرضه قسمت بعدی کینگدام هارتز که دقیقا نمی دانیم چه قصه جدیدی می خواهد رو کند، می توانیم سرمان را گرم بازی ریتمیک کینگدام هارتز کنیم. بازی Kingdom Hearts: Melody of Memory شاید در ظاهر یک بازی ریتمتیک ساده به نظر برسد که در آن به موسیقی های مختلف مجموعه گوش می دهید، ولی واقعا مکانیک های درست و درمانی دارد و حسابی سرگرم نماینده است.

همانطور که گفتیم کینگدام هارتز: ملودی خاطره یک بازی ریتمیک است؛ یعنی از بین تعداد زیادی آهنگ یکی را انتخاب می کنید و همزمان با پخش آهنگ، نت هایی را روی صفحه می زنید تا امتیاز بگیرید. طراحان بازی، برخلاف دیگر بازی های این سبک، به چند دکمه زنی ساده بسنده ننموده اند و اجرای هر آهنگ به نسبت پیچیده تر است. شخصیت های مختلف مجموعه کینگدام هارتز در بازی حضور دارند و هر کدام هم قابلیت و مهارت متفاوتی به آهنگ می آورند، ولی به پایه و اساس اجرای هر آهنگ حدودا یکی است.

نت ها در بازی شبیه به دشمنان مختلف طراحی شده اند. هر نوع از دشمنان هم نقطعه ضعف خاص خود را دارند. مثلا بعضی را باید با جادو از بین ببرید، بعضی را با ضربه مستقیم و بعضی اوقات هم یا از موانع جاخالی بدهید و یا دفاع کنید. همه این ها با ریتم آهنگ طراحی شده اند و اجرای شان راحت نیست. در واقع Kingdom Hearts: Melody of Memory بازی سختی است؛ حتی قبل از اینکه وارد حالت سخت شوید که چند لایه دیگر هم به پیچیدگی ها اضافه می نماید و از دست دادن یک نت، نیمی از خط جان تان را خالی می نماید. بازی واقعا لذت بخش است؛ مخصوصا وقتی در اجرای یک آهنگ مهارت پیدا می کنید و آن را به خوبی تمام می کنید. مشخصا هم لازم نیست بگوییم که کینگدام هارتز تعدادی از بهترین موسیقی های تاریخ ویدیوگیم را در خود جای داده است و آهنگ هایش به خودی خود کافی هستند، ولی بازی چند صحنه داستانی جدید هم برای هواداران سفت و سخت مجموعه دارد.

  1. Catherine: Full Body

تهیه نماینده: Atlus - سازنده: Studio Zero

میانگین نمرات: 80

توصیف بازی کاترین کار ساده ای نیست؛ همانطور که احتمالا در توصیف بازی دیگر سازندگانش یعنی پرسونا هم باید حسابی از سیستم های مختلفش بگوییم. با این حال، مثل پرسونا می توان کاترین را به دو بازی مختلف تقسیم کرد. از یک سمت بازی شبیه به یک رمان تعاملی است که در آن به تصمیم گیری و شکل گیری جریان داستان مشغول می شوید و از طرف دیگر، کاترین یک بازی معمایی شگفت انگیز است. نکته جالب و عجیب کاترین هم چگونگی ادغام این دو بخش در یکدیگر است.

در کاترین، قصه شخصیتی به نام وینسنت را دنبال می کنید که در یک مثلث عشقی گیر نموده است. در همین حین که رابطه فعلی او با کاترین پابرجاست، وینست با دختر دیگری که اتفاقا نام او هم کاترین است، آشنا می شود. نسخه بازسازی شده بازی که Catherine: Full Body نام دارد، دختر سومی هم به داستان اضافه می نماید که احتمالا می توانید حدس بزنید که نام او هم کاترین است. نیمی از بازی را در نقش وینسنت، در یک کافه می گذرانید. او در این کافه با دوستان خود، یا کاترین ها، صحبت می نماید و موضوعات هم حول ازدواج و آینده افراد و رابطه ها می گذرند. اگر سن تان از سی گذشته باشد، بحث های مختلف کاترین نابودتان می نمایند و به شدت درگیرشان می شوید.

وینسنت، شب ها که بعد از کافه به خانه می آید، کابوس می بیند. این کابوس ها گیم پلی بازی را تشکیل داده اند. در کابوس ها زمان محدودی دارید تا با حل معما، از سکوهایی که مقابل تان است بالا بروید. حتی در کابوس ها هم به شخصیت های مختلفی برخورد می کنید و هر کدام از آن ها هم قصه های خاص خودشان را دارند. بازی حدود بیست خاتمه مختلف دارد که ممکن است با انتخاب اشتباه جمله ای در یک اس ام اس، تغییر نمایند. نسخه سوییچ کاترین، بیشتر به درد تمرین پازل ها و تکرار چالش های بسیار سخت آن می خورد و پیشنهاد می کنیم بیرون از خانه، داستان بازی را دنبال نکنید.

  1. Indivisible

تهیه نماینده: 505 Games - سازنده: Lab Zero Games

میانگین نمرات: 80

سوییچ به مقصد اصلی عرضه بازی های مستقل تبدیل شده است و اینکه بتوان بین این بازی ها، که بیشترشان هم بسیار خوب هستند، خودی نشان داد، به هیچ وجه کار ساده ای نیست. نکته متمایز نماینده بازی Indivisible، ساخته استودیویی که پیش از این فقط در ساخت بازی های مبارزه ای مهارت داشته، انیمیشن های بسیار باکیفیت آن است. بازی ادغامی از سبک های مختلف است و با اینکه از نظر گیم پلی، به خوبی درگیرتان می نماید، ولی نقطه قوتش، در داستان، دیالوگ ها و صد البته همان طراحی های هنری اش است.

ساخته قبلی سازندگان Indivisible یعنی بازی Skullgirls هم به خاطر انیمیشن های عجیب و غریب و پرجزییاتش معروف شده بود. این انیمیشن ها، حتی با کیفیتی بالاتر در Indivisible تکرار شده اند. تعداد زیادی شخصیت اصلی، فرعی، دشمن و هیولا، هر کدام با مجموعه ای از حرکات متعدد، آن قدر به زیبایی و نرمی حرکت می نمایند که بعضا فراموش می کنید با یک بازی مستقل طرف هستید. تعداد فریم انیمیشن ها به شکل غیر قابل انتظاری بالاست. طراحی عالی پس زمینه ها هم به هر چه زیباتر شدن بازی از نظر بصری یاری نموده اند.

بازی Indivisible با طراحی های هنری اش جذب تان می نماید، ولی با گیم پلی متفاوتش پای بازی نگه تان می دارد، چون هر چه بیشتر بازی می کنید، در واقع نمی دانید چه چیزی در انتظارتان است. بازی ادغامی از دو سبک سکوبازی و نقش آفرینی نوبتی است. گشت و گذار در جهانی بازی، شبیه بازی های نقش آفرینی است، در عین اینکه بازی همچنین بعضی اوقات شبیه به یک سکوبازی اکشن دوبعدی هم می ماند؛ آن هم با اتاق های مخفی که باز کردنشان احتیاج به کسب مهارت های مختلف است. داستان بازی هم به شکل غافلگیرنماینده ای خوب از آب درآمده است. بازی Indivisible به عنوان یک ساخته مستقل بسیار خوب عمل می نماید و از همه نظر عالی است، ولی کار عجیب و غریبی هم انجام نمی دهد تا بخواهیم بیش از اندازه آن را ستایش کنیم.

  1. Fuser

تهیه نماینده: NCSoft - سازنده: Harmonix

میانگین نمرات: 80

سازندگان مجموعه بازی های گیتار هیرو و راک بند این بار سراغ سبکی کاملا متفاوت از موسیقی رفته اند. در Fuser نقش یک دی جی را بازی می کنید؛ یک دی جی که باید با استفاده از آهنگ های مختلفی که در اختیار دارد، یک میکس خوب برای مخاطب زنده خود بسازد. قرار نیست Fuser یک نرم افزار موسیقی و میکس باشد و پیش از هر چیز، یک بازی ویدیویی است، ولی یک بازی ویدیویی برای کسانی که به میکس موسیقی علاقه داشته باشند. انتظار نداشته باشید تا مثل دیگر بازی ها، مکانیک ها و سیستم های Fuser را یاد بگیرید و در بازی استاد شوید، بلکه در Fuser خلاقیت و دانش موسیقی، بیشترین اهمیت را دارند.

البته که بازی تمام کوشش خودش را می نماید تا در یک بخش مرحله ای نسبتا طولانی، تمام ابزارهای مورد احتیاج و چگونگی میکس موسیقی را به گیمر آموزش دهد. تعداد زیادی قطعه موسیقی مختلف، که حسابی متنوع هستند و چه آهنگ های قدیمی و چه آهنگ های جدید را در خود جای داده اند، در Fuser قرار داده شده اند. در مراحل مختلف، به تعدادی آهنگ دسترسی دارید و باید بدانید در لحظه، چه آهنگ و چه قطعه ای از آن را وارد کنید، کدام بخشش را لوپ کنید، تا بتوانید از هوش مصنوعی داخل بازی امتیاز بگیرید.

پس از اینکه مراحل بازی را به خاتمه رساندید و تمام آهنگ ها را آنلاک کردید، می توانید به صورت آزادانه قطعه های مختلف را برای خود آماده و آغاز به میکس آهنگ ها مثل یک دی جی کنید. بازی یک حالت آنلاین هم دارد که به افراد اجازه می دهد تا میکس های مختلف خود را به اشتراک بگذارند و به ساخته های خود رای بدهند. بازی Fuser مشخصا برای کسانی ساخته شده است که می خواهند موسیقی میکس نمایند و تجربه آن روی سوییچ، آن هم در فاصله های زمانی کوتاه، می تواند حسابی برای این افراد لذت بخش باشد.

  1. Doom Eternal

تهیه نماینده: Bethesda Softworks - سازنده: id Software

میانگین نمرات: 81

قسمت جدید مجموعه بازی های دووم یکی از زیباترین، از نظر گرافیکی سنگین ترین و از لحاظ فنی، پیچیده ترین بازی هایی است که تا به حال ساخته شده؛ با این حال، می بینیم که Doom Eternal تمام و کمال روی نینتندو سوییچ اجرا شده است. هیچ چیز از محتوای بازی زده نشده و همان گیم پلی، همان مراحل بسیار عظیم و همان دشمنان و غولآخرها، در نسخه سوییچ Doom Eternal سر جای خود باقی مانده اند. با این حال، نسخه سوییچ جدیدترین شماره مجموعه بازی های دووم باز گرافیکی بسیار پایین تر روی سوییچ اجرا می شود و برای مشاهده این موضوع، حتی لازم نیست بازی را با نسخه های کنسولی مقایسه کنید.

گرافیک Doom Eternal روی سوییچ پایین است، ولی آیا این موضوع مانع ارایه تجربه ای بسیار خوب از آن روی کنسول هیبریدی نینتندو شده است؟ برعکس، کاملا معتقدیم تجربه Doom Eternal روی سوییچ بسیار هم خوب از آب درآمده است. اانکه بخواهیم مراحل آرکیدی و امتیازی بازی را پشت سر هم روی سوییچ تجربه کنیم به کنار، قابلیت تجربه بازی با سنسورهای حرکتی دسته سوییچ، حتی لذت بخش تر از تجربه Doom Eternal روی یک ماوس گیمینگ خفن است.

اگر بخواهیم کمی هم از خود بازی بگوییم، می توانیم به شگفتی سازندگان Doom Eternal در ارایه یکی از بهترین اکشن های اول شخص تاریخ ویدیوگیم اشاره کنیم. بازی Doom Eternal شبیه یک بازی مبارزه ای اول شخص است؛ یک بازی که در آن باید چند ضرب های مختلف را یاد بگیرید، بدانید با چه دشمنانی مشغول مبارزه هستید و تاکتیک ها و سلاح های لازم را به مبارزه بیاورید و در عین حال هم آماده مرگ و تکرار مراحل باشید. داستان بانمک بازی و حس و حالی هم که Doom Eternal از قدرت به بازی نماینده می دهد، آن هم پس از یاد دریافت تمام مکانیک های بازی، بهترین عنصر آن است.

  1. Tokyo Mirage Sessions #FE Encore

تهیه نماینده: Nintendo - سازنده: Atlus

میانگین نمرات: 81

پیش از اینکه اسم عجیب و غریب بازی را ببینید و پا به فرار بگذارید، کمی به ما زمان دهید تا با یکی دو جمله، در کوششی کوتاه بازی را به شکلی ساده برای تان توصیف کنیم. در Tokyo Mirage Sessions با یک نقش آفرینی ژاپنی نوبتی حدودا شبیه به پرسونا روبرو می شوید. با این تفاوت که بازی به هیچ وجه جهان و داستان تیره و تاریک بازی های پرسونا را ندارد، حسابی رنگارنگ و شاد است و در عین حال هم یکی دو عنصر مختلف از مجموعه Fire Emblem را در خود جای داده است. اگر این اسم ها به گوش تان نخورده است، بهتر است خواندن را متوقف کنید و به بازی بعدی بروید.

ساخت Tokyo Mirage Sessions در واقع کوشش دو شرکت آتلوس و نینتندو در ادغام مجموعه های شین مگامی تنسه و Fire Emblem بوده است. نتیجه نهایی هم شباهت زیادی با این دو سری بازی ندارد. بازی Tokyo Mirage Sessions نقشه ای دارد که در آن گشت و گذار می کنید، شخصیت های مختلف را می بینید و با آن ها صحبت می کنید، بعد به سیاهچال های مختلف بازی می روید و در آن ها با هیولاها و غولآخرها مبارزه می کنید، در این میان یکی دو آهنگ پاپ ژاپنی می خوانید و… اساسا بازی برای مخاطب غیر ژاپنی عجیب است.

کوشش نینتندو در ترجمه بازی و عرضه آن برای مخاطبی غیر ژاپنی ستودنی است؛ چون نسخه اصلی آن روی کنسول Wii U به هیچ وجه نفروخت و حالا با نسخه سوییچ آن روبرو شده ایم. نکته عجیب این جاست که فقط هواداران سفت و سخت بازی های ژاپنی ممکن است سراغ این بازی بفرایند. کوششی که نینتندو در سانسور این نسخه انگلیسی و طراحی دوباره شخصیت ها و لباس پوشاندن به غولاخرها و رندر کاملا دوباره انیمیشن ها نموده، احتمالا هزینه اش از ترجمه خود بازی بیشتر بوده است. البته که سیستم های اصلی Tokyo Mirage Sessions #FE Encore بسیار خوب و سرگرم نماینده هستند، طوری که منتقدان بازی را پسندیده اند و در لیست بهترین های 2020 سوییچ هم جای گرفته است.

  1. Super Mario 3D All Stars

تهیه نماینده: Nintendo - سازنده: Nintendo

میانگین نمرات: 82

بسته Super Mario 3D All Stars سه شماره از مهم ترین بازی های سه بعدی ماریو را در خود جای داده است؛ بازی هایی که نه تنها عظیمترین بازی های تاریخ ماریو، بلکه هم چنین از بهترین و مهم ترین بازی های تاریخ هستند. سه بازی سوپر ماریو 64، سوپر ماریو سانشاین و سوپر ماریو گلکسی به صورت بازسازی شده در این بسته قرار داده شده اند. با این حال، منظورمان از بازسازی، یک بازسازی عظیم و کامل نیست و در واقع تنها تغییر بازی های این بسته در مقایسه با نسخه اصلی، وضوح تصویر بالاتر است.

سه بازی عظیم ماریو که در این بسته قرار داده شده اند، برای کسانی که آن ها را تجربه ننموده اند، چیز جدیدی ندارد، جز اینکه از پیشرفت هایی که آن ها در زمان خود به صنعت بازی معرفی کردند، می گوید. سوپر ماریو 64 اولین بازی عظیم و شگفت انگیزی بود بود که تمام و کمال در جهانیی سه بعدی اتفاق می افتاد؛ طوری که دوربین سوم شخص سوپر ماریو 64 به عنوان یک بازی سه بعدی، پایه گذار آنچه است که در بیشتر بازی های امروزی می بینیم. از نظر فرایند هم سوپر ماریو 64 بسیار سرگرم نماینده و لذت بخش است، ولی بیشتر برای آن کسی که با بازی خاطرات زیادی داشته باشد.

از طرف دیگر، دو بازی بعدی یعنی سوپر ماریو سانشاین و سوپر ماریو گلکسی، تجربه ای امروزی تر را در مقابل هواداران بازی های سکوبازی قرار می دهند. مشخصا می توان گفت که سوپر ماریو گلکسی چندان قدیمی نشده است و بازی کردنش هنوز هم می تواند برای بسیاری از افراد تجربه ای تازه و جدید باشد. دسته های سوییچ با سنسورهای حرکتی خود به خوبی به هنگام بازی کردن سوپر ماریو گلکسی تجربه نسخه اصلی را تداعی می نمایند. هر سه بازی داخل بسته، از بهترین بازی های تاریخ و کلاس درس گیم دیزاین و طراحی مرحله هستند و به طور کلی می توان گفت که Super Mario 3D All Stars بیشتر به مذاق مشتاقان آشنایی با تاریخ ویدیوگیم خوش خواهد آمد تا گیمرهای جدید.

  1. CrossCode

تهیه نماینده: Deck13 - سازنده: Radical Fish Games

میانگین نمرات: 82

با اینکه یکی دو سال از عرضه کراس کد روی کامپیوتر می گذرد، نسخه سوییچ این بازی سال جاری عرضه شد و توانست روی این کنسول، موفقیتی حتی بیشتر از عرضه اولیه خود کسب کند. بازی مشخصا با تیم بسیار کوچکتری در مقایسه با بازی های مستقل دیگر لیست مان ساخته شده و این موضوع، کاملا با یک نگاه به بازی نمایان است، ولی به سادگی می توان گفت برخلاف ظاهر 16 بیتی بازی، کراس کد از نقش آفرینی های عظیم چیزی کم ندارد.

ایده کراس کد مختص خودش است. شما در واقع داخل بازی، مشغول بازی کردن یک بازی آنلاین هستید. البته بازی کاملا آفلاین است، ولی شخصیت اصلی شما یک شخصیت در یک بازی آنلاین کلان است. بازی نقشه ای عظیم و شهرهای مختلفی دارد که مثلا پر از بازی نماینده های دیگر هستند. می توانید با این بازی نماینده ها در حد چند خطی گفت و گو هم داشته باشید که شبیه به چت های آنلاین نوشته شده اند. این شخصیت ها از شرایط بازی می گویند و درباره تراز دریافت و کوئست های مختلف با هم صحبت می نمایند. کراس کود قصه جالبی تعریف می نماید و جهانی خاص خود را دارد. گیم پلی آن هم مثل ظاهرش، شبیه به بازی های دوره سوپر نینتندو ولی عمیق تر و عظیمتر طراحی شده است.

از نظر فرایند، کراس کد بسیار شبیه به زلدا روی سوپر نینتندو است. در نقشه عظیم بازی و شهرهای مختلف آن به صورت آزادانه گشت و گذار می کنید. در این میان هم با سیاهچال ها، دشمنان و غولآخرهای مختلفی برخورد خواهید کرد و با سیستم مبارزه اکشن بازی، آن ها را از مقابل خواهید برداشت. بازی حرکات مختلفی برای مبارزات دارد و می توان به غیر از ضربات شمشیر و حرکاتی مثل سیستم مبارزه زلدا، از مهارت های دیگری شبیه به جادو هم استفاده کرد. جهانی بازی بسیار عظیم است و کشف سیاهچال های مخفی و غولآخرهای مختلف در آن، ضمن اینکه پیشرفت و آیتم های قوی تر پیدا می کنید، بخش عظیمی از بازی را تشکیل داده است. کراس کد روی سوییچ، با توجه به سبک و سیاق ظاهری قدیمی آن، بسیار روی این کنسول خوب از آب درآمده و تجربه بازی را شبیه به بازی های قدیمی کنسول های دستی نینتندو نموده است.

  1. Devil May Cry 3: Special Edition

تهیه نماینده: Capcom - سازنده: Capcom

میانگین نمرات: 82

دویل می کرای 3 روی نینتندو سوییچ حتی از نسخه اصلی و بهبود یافته این بازی هم کامل تر است؛ طوری که نسخه سوییچ دویل می کرای 3 در حال حاضر به بهترین نسخه این اکشن سوم شخص تبدیل شده. این موضوع هم از چشم منتقدان و بازی نماینده ها پنهان نبوده. دویل می کرای 3 پس از پانزده سال هنوز هم عالی و یکی از بهترین بازی های اکشن تاریخ است و عرضه دوباره آن روی کنسول هیبریدی نینتندو، آن را به یکی از بهترین بازی های سال جاری سوییچ تبدیل نموده است.

بازی های اکشن را به سادگی می توان به پیش از عرضه دویل می کرای 3 و پس از آن تقسیم کرد. عمق بازی در طراحی حرکات و چند ضرب های مختلف و چگونگی متصل کردن آن ها به یکدیگر، تا سال ها بعد از آن دیگر تکرار نشد. دشمنان و غولآخرهایی که مبارزه با آن ها مهارت بالایی را می طلبد، ساختار رزیدنت اویل-طور بازی که از مخاطب می خواهد تا در طول مراحل به حل معماهای مختلف مشغول شود و صحنه های کارگردانی شده شگفت انگیز دویل می کرای 3، آن را به یکی از بهترین بازی های اکشن تبدیل نموده اند. نسخه سوییچ یک قابلیت بسیار عظیم را به بازی می آورد که می تواند همه چیز را تغییر دهد.

در دویل می کرای 4 و 5 با یک کلید می توانیم به سرعت حالت مبارزه دانته را تغییر دهیم، ولی تا پیش از عرضه نسخه سوییچ دویل می کرای 3، فقط قبل از آغاز هر مرحله یا مراجعه به مجسمه های میان مراحل، می توانستید حالت های مبارزه دانته را انتخاب کنیم. در نسخه سوییچ دویل می کرای 3 با فشردن یک کلید و میان اجرای کمبوها، حالت مبارزه و حرکات او را تغییر می دهید. این موضوع همه چیز مبارزات را دگرگون نموده. نسخه سوییچ دویل می کرای 3 هم چنین قابلیت بازی کردن دو نفره را هم دارد و می توان حتی با یک جفت جوی-کان، دویل می کرای 3 را دو نفره بازی کرد.

  1. No More Heroes / No More Heroes 2

تهیه نماینده: Marvelous Entertainment - سازنده: Grasshopper Manufacture

میانگین نمرات: 84

این همه بازسازی مختلف، که صد البته همگی بازی هایی عالی هستند و با نمرات بالای شان در لیست بهترین های 2020 سوییچ جای گرفته اند، بدون شک از کمبود بازی های انحصاری خوب برای این کنسول نینتندو می گوید. با این حال، همانطور که بالاتر گفته ایم، نه تنها بسیاری از افراد این بازی های قدیمی را از دست داده اند، بلکه امکان تجربه آن ها در هر مکان و زمانی روی سوییچ، عرضه دوباره شان را به موضوعی جذاب تبدیل نموده است؛ مخصوصا اگر این بازسازی ها، شامل ساخته هایی مثل سری No More Heroes شوند که تا به حال به کنسول های متعددی راه پیدا ننموده اند.

پیش از عرضه قسمت سوم مجموعه بازی های No More Heroes برای سوییچ، این تصمیم گرفته شده تا دو قسمت اصلی این سری بازی ها با کیفیتی بالاتر روی سوییچ عرضه شود. دو بازی No More Heroes و No More Heroes 2: Desperate Struggle مشخصا برای کنسول Wii ساخته شده بودند و به غیر از نسخه ای ویژه و متفاوت از قسمت اول که روی پلی استیشن 3 عرضه شد، تنها راه تجربه آن ها همان کنسول حرکتی قدیمی نینتندو بود.

هر دو بازی، برای زمان خود بسیار پیشرفته به نظر می رسند. با بازی هایی محیط باز روبرو هستیم که در آن ها در نقشه ای آزاد حرکت و مراحل مختلفی را قبول می کنید. بازی یک اکشن سوم شخص عجیب و خاص است که بیشتر به خاطر شخصیت ها و جهانی خاصی خود، که از ذهن گوییچی سودا، بازی ساز معروف ژاپنی بیرون زده اند، معروف شده. با این حال، سیستم مبارزه سرگرم نماینده و هیجان انگیز بازی های No More Heroes و مبارزات بسیار عالی با غولآخرها را نباید دست کم بگیریم که از بهترین ها در سبک خود است.

  1. Streets of Rage 4

تهیه نماینده: DotEmu - سازنده: DotEmu

میانگین نمرات: 87

پس از 25 سال غیبت، شاهد عرضه قسمت بعدی مجموعه بازی های شورش در شهر هستیم. شورش در شهر 4 نه تنها یادآور خاطرات خوب بازی کردن این سری بازی ها روی سگاست، بلکه از هر نظر این بازی ها را گسترش داده و بهتر نموده است؛ طوری که با بهترین بازی در سبک شورش در شهر روبرو شده ایم. پیش از هر چیز کوشش شده تا شورش در شهر 4 از دیدگاه گیم پلی و حرکات، عینا شبیه به شورش در شهر 2 باشد؛ آن قدر که سازندگان این بازی جدید، انیمیشن های حرکات خود را عینا روی شورش در شهر 2 گذاشته اند تا مطمئن شوند از نظر تعداد فریم، هیچ فرقی با نسخه اصلی نداشته باشد.

این موضوع سبب شده تا حس و حال بازی کردن شورش در شهر 4 دقیقا مثل نسخه اصلی باشد؛ حتی اگر از نظر ظاهری، همان سبک پیکسل آرت قدیمی رعایت نشده و با طراحی های مدرن طرف هستیم. با این حال، طراحی های جدید شورش در شهر 4 بسیار یادآور بازی های اصلی هستند؛ مخصوصا که تمام شخصیت های مجموعه در این شماره حضور دارند و محیط های بازی هم شبیه به شماره های اصلی شورش در شهر طراحی شده.

در کنار مجموعه زیادی از حرکات و سیستم مبارزه ای عمیق که بازی نماینده را تشویق می نماید تا کمبوهای مختلفی را اجرا کند، مبارزات شورش در شهر 4 هم چنین با موسیقی الکترونیکی عالی همراه شده اند. قطعات موسیقی بازی توسط آهنگ ساز اصلی مجموعه شورش در شهر و تعدادی آهنگساز جدید نواخته شده و همگی به خوبی در این مجموعه می نشینند. امکان بازی کردن چند نفره آفلاین و هم چنین آنلاین بسته شورش در شهر 4 را کامل نموده است. پیشنهاد می کنیم شورش در شهر 4 را حتما با یکی دو نفر از دوستان بازی کنید تا لذتی دوچندان از بازی ببرید.

  1. Xenoblade Chronicles: Definitive Edition

تهیه نماینده: Nintendo - سازنده: Monolith Soft

میانگین نمرات: 89

به عنوان یکی از عظیمترین و پیچیده ترین نقش آفرینی های ژاپنی یکی دو دهه اخیر، بازی کردن Xenoblade Chronicles به مذاق هر کسی خوش نخواهد آمد. پیچیدگی که از آن صحبت می کنیم نه فقط در داستان و گیم پلی، بلکه حتی در منو درگیرتان می نماید. با این حال، به لطف نسخه جدیدتر و کامل تر Xenoblade Chronicles که برای سوییچ عرضه شده، کلنجار رفتن با بازی به پایین ترین میزان خود رسیده و می توان بسیار راحت تر از قبل، از جهان و قصه Xenoblade Chronicles لذت برد.

همانطور که احتمالا متوجه شده اید، Xenoblade Chronicles: Definitive Edition هم یک بازسازی دیگر است. با یک بازسازی عظیم طرف نیستیم، ولی در عین حال نامردی نموده ایم اگر به آن همه پیشرفت گرافیکی این نسخه جدید، اعتبار ندهیم. شخصیت های اصلی، بیشتر محیط های بازی و موسیقی های این نسخه جدید کیفیت بسیار بالاتری پیدا نموده اند. با این حال، با یک نگاه هنوز هم می توان فهمید که با یک بازی دوره Wii طرف هستیم؛ طوری که حتی می توانیم روی پلی استیشن 2، نقش آفرینی هایی با گرافیک بالاتر از این نسخه بازسازی شده پیدا کنیم.

مثل بیشتر نقش آفرینی های ژاپنی، آنچه Xenoblade Chronicles را جذاب می نماید، شخصیت ها و داستانش است. پیچش های داستانی متعدد و شخصیت هایی عمیق که هر کدام قصه ای بلند و بالا دارند، عامل اصلی ترغیب شما به ادامه بازی هستند. البته که خود گیم پلی هم بسیار سرگرم نماینده است، ولی می توان گفت که یاد دریافتش زمان می طلبد. به راحتی می توانیم تعدادی نقش آفرینی ژاپنی بهتر را روی سوییچ برای تان معرفی کنیم، ولی این موضوع را هم نمی توانیم انکار کنیم که Xenoblade Chronicles بازی بسیار خوبی است و می توان بیش از صد ساعت سرگرم تان کند.

  1. Animal Crossing: New Horizons

تهیه نماینده: Nintendo - سازنده: Nintendo

میانگین نمرات: 90

عرضه Animal Crossing: New Horizons در بسیاری از کشورها با آغاز قرنطینه ها همراه بود؛ یک بازی مزرعه داری یا بهتر بگوییم شبیه سازی که میانگین زمان بازی کردن افراد در آن معمولا چند صد ساعت است. انیمال کراسینگ بهترین بازی برای گذران قرنطینه، ساخت و ساز و به اشتراک گذاشتن ساخته ها و سفر به شهرها و دیدار دیگر بازی نماینده هاست. احتمالا می توانید تصور کنید که چه اتفاقی رخ داد. بازی در همان روز اول در تمام فروشگاه های جهان تمام شد و همه به خرید دیجیتالی روی آوردند، فروش کنسول سوییچ آن قدر افزایش پیدا کرد که تا ماه ها هیچ کنسولی در بازار نبود و بازی به تنهایی رکورد فروش تمام بازی های 2020 را، مجموعا، شکست. به گفته بسیاری، انیمال کراسینگ ماه های آغازین قرنطینه را یک تنه جمع کرد.

البته که این همه محبوبیت بی دلیل نیست. انیمال کراسینگ به عنوان یک بازی ویدیویی شگفت انگیز است؛ مخصوصا که از یک بازی ساخته خود نینتندو صحبت می کنیم و می توانیم انتظار فرایندی بسیار سرگرم نماینده، جهانیی بانمک و زیبا و سطح عجیب و غریبی اط توجه به جزییات را در آن داشته باشیم. بازی Animal Crossing: New Horizons سیستم ها و مکانیک های متعدد جدیدی را به این سری معرفی کرد و پایه و اساس انیمال کراسینگ را هم برای مخاطبی امروزی، بهبود بخشید؛ طوری که در مقایسه با شماره های قبلی، با رابط کاربری بسیار بهتر و ساده تر، گرافیکی بالاتر و جهانیی عظیمتر روبرو شده ایم.

انیمال کراسینگ، مثل دیگر بازی ها و کنسول های نینتندو، اساسا به مملکت ما راه پیدا ننموده است. ما برای اینکه به سادگی فرایندش را درک کنید، به سادگی آن را با هاروست مون مقایسه می کنیم. انیمال کراسینگ، مخصوصا شماره جدید آن، یک هاروست مون عظیمتر و اجتماعی تر است. در انیمال کراسینگ کمتر مشغول آب دادن گیاهان و بیشتر در حال گشت و گذار در شهر و تعامل با شخصیت های مختلف هستید. فصل های مختلف با فعالیت های خاص خودشان، ساخت و ارتقا خانه و حتی ساختمان های شهر، شخصی سازی همه چیز بازی و کارهای متعدد دیگری که صحبت از آن ها مقاله ای بلند و بالا را می طلبد، همگی Animal Crossing: New Horizons را به یکی از کامل ترین و عظیمترین بازی های سبک خود تبدیل نموده اند.

  1. Ori and the Will of the Wisps

تهیه نماینده: Xbox Game Studios - سازنده: Moon Studios

میانگین نمرات: 93

سال جاری شاهد عرضه بازی های متعددی از سوی استودیوهای مایکروسافت نبودیم، ولی برخلاف پلی استیشن که بازی های خود را فقط روی یک پلتفرم عرضه می نماید، ایکس باکس Ori and the Will of the Wisps را به نینتندو سوییچ هم آورد تا این بازی شگفت انگیز، نه تنها در صدر لیست بهترین بازی های 2020 ایکس باکس و کامپیوتر باشد، بلکه بالاترین رتبه بهترین بازی های سوییچ را هم از آن خود کند. بازی Ori and the Will of the Wisps دنباله ای بر یکی از بهترین سکوبازی اکشن های چند سال اخیر است و جهانیی آماده اکتشاف آیتم ها و محیط های مختلف دارد.

کم و بیش می توانیم ساختار بازی را مترویدوانیا بخوانیم؛ یعنی پیشرفت در Ori and the Will of the Wisps وابسته به پیدا کردن آیتم ها و مهارت های مختلف و گشت و گذار در نقشه عظیم بازی است. با این حال، بازی همواره هم مجبورتان نمی نماید تا برای پیشرفت، به مناطق قبلی برگردید و با مهارت جدیدی که کسب نموده اید، تمام نقشه را زیر و رو کنید؛ طوری که خیلی از اوقات با یک بازی خطی طرف هستیم. ولی بازی به خوبی به افرادی که به کشف نقاط مخفی مشغول می شوند، با مهارت های عالی جدید پاداش می دهد.

گیم پلی و ساختار عالی Ori and the Will of the Wisps به کنار، بازی هم چنین از نظر هنری، مثل قسمت قبل، عالی است. انیمیشن های بسیار خوب، چه برای شخصیت اصلی و چه غولاخرها، و چه دیگر عناصر مختلف محیط، بسیار زیبا هستند. مشخصا هر صحنه بازی متشکل از تعداد زیادی لایه مختلف است که روی هم قرار گرفته اند تا جهانیی عمیق و زیبا را به نمایش بگذارند. موسیقی بیادماندنی قسمت قبل، در Ori and the Will of the Wisps حتی بهتر شده است. بازی از بهترین ساخته های مستقل چند وقت اخیر است و نه تنها روی سوییچ، بلکه روی بیشتر پلتفرم ها پیدا می شود. پیشنهاد می کنیم حتما سراغش بروید.

  1. Hades

تهیه نماینده: Supergiant Games - سازنده: Supergiant Games

میانگین نمرات: 93

اگر بخواهیم جوایز بازی سال نشریات و سایت های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنیم، دو بازی با فاصله ای بسیار نزدیک، کنار هم می نشینند: یکی لست آو اس 2 است و دیگری Hades؛ یک بازی مستقل اکشن که نزدیک به دو سال، به صورت آزمایشی روی کامپیوتر عرضه شده بود. آزمون و خطای سازندگان بازی در این مدت زمان، محتوای جدیدی که به آن اضافه شده و صد البته توانایی بالای استودیوی معروف و محبوب سوپرجاینت، نسخه نهایی Hades را به یکی از بهترین بازی های اکشن سبک روگ لایک تبدیل نموده اند. در حال حاضر Hades روی هیچ کنسول دیگری به غیر از سوییچ عرضه نشده است، چون سازندگانش می دانند که سوییچ بهترین پلتفرم برای تجربه آن است.

سبک روگ لایک، به آن دسته بازی هایی می گویند که وقتی در آن ها کشته می شوید، باید همه چیز را از ابتدا آغاز کنید. این سبک بازی ها مشخصه های خاص خود را دارند. مثلا، هسته اصلی آن ها حتما باید فرایندی بسیار درگیرنماینده و جذاب باشد تا پس از ده ها و صدها بار بازی کردن، تکراری نشود. از طرف دیگر، بازی باید هر بار نقشه ها و دشمنانی جدید، غولاخرهای مختلف و آیتم ها و سلاح هایی متنوع را رو کند تا بازی نماینده با هدف دیدن همه چیز بازی و رسیدن به پایان، پس از مردن بخواهد دوباره بازی را از سر گیرد. ساخت این ها به هیچ وجه ساده نیست، ولی می توانید مطمئنا باشید که Hades بهترین گیم پلی، دشمنان، حرکات مختلف و نقشه ها را در خود دارد.

چیزی که Hades را از دیگر ساخته های هم سبک خود جدا می نماید و با فاصله، بالاتر از آن ها قرار می دهد، چگونگی قصه گویی در چنین بازی ای است. در Hades انگیزه اصلی شما برای پیشرفت، دیدن شخصیت های بیشتر، صحبت با آن ها و پیشرفت داستان است. بازی هم حواسش هست دفعات قبل چقدر پیشرفت نموده بوده و چه چیزهایی را دیده بودید و همه آن ها را در دور جدیدی که قرار است تجربه اش کنید، لحاظ می نماید. مثل همواره هم باید نهایتا از توانایی هنری استودیوی سوپرجاینت گیمز، چه در طراحی های بصری و چه در موسیقی و صداگذاری، تعریف کنیم. بازی های این استودیو، از همان اولین ساخته شان، در عین اینکه فرایندی سرگرم نماینده و عالی داشته اند، همواره حداقل یکی دو ایده کاملا جدید را هم معرفی نموده اند و Hades عظیمترین و بهترین ساخته سوپرجاینت، و از بهترین بازی های 2020 است.

منبع: دیجیکالا مگ

به "بهترین بازی های 2020 نینتندو سوییچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین بازی های 2020 نینتندو سوییچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید