تشکیل 474 پرونده برای باطل شدن پروانه چرای دام

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، سال جاری 474 پرونده برای باطل شدن پروانه چرای دام در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.

تشکیل 474 پرونده برای باطل شدن پروانه چرای دام

به گزارش گروه استان های وبلاگ فیسبوکی ها از شهرکرد، فرامرز مردانی رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، با اشاره به انتها زمان چرای دام در مراتع استان از دامداران و عشایر خواست: هر چه سریعتر نسبت به خروج دام از مراتع استان اقدام نمایند.

او با اشاره به اینکه زمان چرای دام در مراتع از 15 اردیبهشت ماه امسال شروع شد، اضافه نمود: براساس تقویم کوچ زمان خروج دام از مراتع 15 شهریورماه بود که به علت خشکسالی و کمبود علوفه در استان خوزستان و بعلاوه استان چهارمحال و بختیاری زمان کوچ عشایر از استان به منطقه قشلاقی خوزستان به 30 شهریور ماه 1400 تغییر کرد.

بیشتر بخوانید

مردانی با اشاره به ارسال پیامک به دامداران و عشایر در مورد خروج دام از مراتع گفت: مرتعداران، دامداران و عشایری که دام خود را از بعد از ارسال این پیامک از مراتع خارج ننمایند جریمه و در صورت تکرار تخلف، پروانه چرای دام آن ها باطل خواهد شد.

او گفت: امسال 474 پرونده به دلایل مختلف از جمله دام مازاد برای باطل شدن پروانه چرای دام به کمیسیون ماده 42 ارسال شده است.

مردانی گفت: براساس دستورالعمل از سازمان جنگل و مراتع کشور، به ازای هر راس دام دامداران، عشایر و مراتعداران متخلف به 400 هزار تومان جریمه محکوم خواهند شد که این مقدار 20 درصد ارزش هر راس گوسفند می باشد.

او ادامه داد: هم اکنون 17 هزار و 500 پروانه چرای دام در مراتع استان صادر شده است.

ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تشکیل 474 پرونده برای باطل شدن پروانه چرای دام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل 474 پرونده برای باطل شدن پروانه چرای دام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید