تغییر مقررات واتس اپ از امروز؟!

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، واتس اپ منکر این مسئله است و می گوید میخواهد با مقررات جدید زمینه ارتباط بهتر و تبادل داده ها با فیس بوک را فراهم کند. این به روزرسانی قرار بود هشتم فوریه (20 بهمن) انجام گردد که به خاطر اعتراض کاربران مدتی معوق ماند و تا حدودی تعدیل شد.

تغییر مقررات واتس اپ از امروز؟!

مقررات استفاده از اپلیکیشن واتس اپ روز شنبه 25 اردیبهشت (15 مه) به روز رسانی می گردد و کاربرانی که با این اقدام همراهی ننمایند امکان استفاده از خدمات این پیغام رسان را تا حد زیادی از دست می دهند.

به باور کارشناسان با این به روزرسانی، مقررات مربوط به حفاظت از داده های شخصی کاربران تغییر می نماید و اطلاعات بیشتری درباره آن ها در اختیار فیس بوک، شرکت مادر این پیغام رسان قرار می گیرد.

واتس اپ منکر این مسئله است و می گوید میخواهد با مقررات جدید زمینه ارتباط بهتر و تبادل داده ها با فیس بوک را فراهم کند. این به روزرسانی قرار بود هشتم فوریه (20 بهمن) انجام گردد که به خاطر اعتراض کاربران مدتی معوق ماند و تا حدودی تعدیل شد.

شبکه خبری ntv در گزارشی به آنالیز اعمال مقررات جدید، اهداف احتمالی این کار و پیغامد آن برای کاربران پرداخته است.

واتس اپ برخلاف اعلام قبلی خود می گوید کاربرانی که مقررات جدید را تائید ننمایند می توانند برای مدتی همچنان بدون محدودیت از تمام خدمات این پیغام رسان استفاده نمایند.

با این همه قرار است چند هفته بعد دامنه امکانات و خدمات واتس اپ برای کاربران به صورت مرحله ای محدود گردد و در ابتدا کاربران امکان دسترسی به آرشیو مصاحبه های خود را نخواهند داشت.

کاربران در عین حال همچنان امکان استفاده از ارتباط های صوتی و تصویری را خواهند داشت و می توانند به پیغام های دریافتی پاسخ دهند. چند هفته بعد، واتس اپ جلوی تماس تلفنی و ارسال پیغام به تلفن هوشمند کاربران را می گیرد و به طور منظم موافقت با به روزرسانی مقررات را به آن ها یادآوری می نماید.

واتس اپ در سایت اینترنتی خود به زبان های مختلف از جمله به فارسی درباره مقررات جدید توضیحاتی داده و در عین حال گفته عدم تائید مقررات جدید باعث حذف حساب کاربری کسی نخواهد شد. در توضیحات این پیغام رسان آمده است: شما تا زمانی که این به روزرسانی ها را قبول نکنید، با محدودیت عملکرد واتس اپ روبرو می شوید. این اتفاق برای همه کاربران به طور همزمان رخ نمی دهد.

در ادامه به کاربران یادآوری شده است: بعد از چند هفته با عملکرد محدود، دیگر نمی توانید تماس های ورودی یا اعلان ها را دریافت کنید و واتس اپ دیگر پیغام ها و تماس ها را به گوشیتان نمی فرستد.

واتس اپ بار ها تاکید نموده هدف از این به روز رسانی انتقال داده ها و اطلاعات بیشتری از کاربران به فیس بوک نیست. این کار در کشور های عضو اتحادیه اروپا منع قانونی دارد. مقررات عمومی حفاظت از داده ها در اتحادیه اروپا (GDPR) اجازه اجرای تغییرات مورد نظر واتس اپ برای کاربران ساکن کشور های عضو اتحادیه را نمی دهد.

با این همه از سال 2016 در خارج از اتحادیه اروپا بخشی از داده های کاربران واتس اپ برای تبلیغات یا بهینه سازی بعضی برنامه ها در اختیار شرکت فیس بوک قرار می گیرد.

واتس اپ در عین حال تائید نموده که ساختار تبادل پیغام با شرکت ها با انجام این کار با دوستان و بستگان متفاوت است. این پیغام رسان می گوید وقتی شما با شرکتی به وسیله تلفن، ایمیل یا واتس اپ تماس می گیرید این شرکت می تواند از اطلاعات این تماس برای اهداف تبلیغاتی و بازاریابی هم استفاده کند که این می تواند شامل تبلیغات در فیس بوک هم باشد.

از ابتدای سال جدید میلادی که واتس اپ برنامه به روزرسانی مقررات جدید خود را بیان کرد انتقاد ها نیز شروع شد و شمار زیادی از کاربران به پیغام رسان های دیگر نظیر تلگرام و سیگنال کوچ کردند.

به گزارش ntv در این فاصله، یوهانس کاسپار، مسئول حفاظت از داده ها در ایالت هامبورگ هم علیه مقررات جدید واتس اپ فعال شده، اما امکان اقدام او محدود است، چون شرکت فیسبوک در ایرلند ثبت شده است. بنابر این گزارش آژانس حفاظت از داده های هامبورگ دستورالعملی وضع نموده که مطابق آن شرکت فیسبوک اجازه ندارد از داده های واتس اپ برای اهداف خود استفاده کند.

کاسپار هشدار می دهد که مقررات جدید واتس اپ می تواند راه تبادل داده ها با دیگر زیرمجموعه های شرکت فیسبوک را باز کند. واتس اپ این اتهام را رد می نماید و می گوید دستورالعمل آژانس هامبورگ بر مبنای برداشت اساسا نادرست از هدف و پیغامد به روزرسانی مقررات صادر شده است.

فیس بوک به عنوان عظیم ترین شبکه آنلاین دنیا در سال 2014 پیغام رسان واتس اپ را به مبلغ حدود 22 میلیارد دلار خرید. شرکت فیس بوک با این کار یک رقیب بالقوه را از بازار حذف کرد، اما تا کنون نتوانسته متناسب به سرمایه گذاری، از امکانات واتس اپ سود ببرد.

کوشش های فیس بوک برای کسب سود به وسیله تبلیغات در واتس اپ به نتیجه دلخواه نرسیده است. برنامه جدید، سود بردن به وسیله شرکت هایی است که برای ارتباط با مشتریان خود از واتس اپ استفاده می نمایند.

جمع آوری داده های شخصی کاربران برای استفاده از آن به منظور بازاریابی و تبلیغ که می تواند درآمد هنگفتی نصیب فیس بوک کند، مستلزم به روزرسانی مقررات حفاظت از داده های شخصی کاربران واتس اپ و پافشاری برای پیشبرد این برنامه به همین علت است.

منبع: دویچه وله

منبع: فرادید

به "تغییر مقررات واتس اپ از امروز؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر مقررات واتس اپ از امروز؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید