حقایق جالب درباره مالدیو که شاید ندانید

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید یکی از زیباترین جزیره هایی که مورد استقبال توریستها قرار گرفته، دین غالب در آن اسلام بوده و در قرون وسطی ارزشان صدف دریا بود. این منطقه دیدنی، مالدیو نام دارد و هواداران بسیاری را برای خود دست و پا نموده است. با ما در مقاله خواندنی حقایق جالب درباره مالدیو همراه شوید تا هرچه بیشتر از نکات جالب درباره مالدیو برایتان بگوییم.

حقایق جالب درباره مالدیو که شاید ندانید

خشم پدر و دستیابی به سلطنت

براساس حقایق جالب درباره مالدیو باید بدانید که به سال 269 قبل از میلاد، پادشاهی در هند از فرزند خود خشمگین شده و او را به Dheeva Maari یا همان مالدیو کنونی تبعید کرد. شاهزاده آدیتییا نیز فرصت را غنیمت شمرده و کشوری که تا قبل از آن در دست هیچ حکومتی نبود و مردمانی صلح جو در آن می زیستند را به استعمار خود در آورد و خود را پادشاه آنجا نامید.

با مالدیو بیشتر آشنا شوید

در مالدیو 1190 جزیره قرار داشته که فقط 200 جزیره قابل سکونت بوده و حدود 80 جزیره تحت تاثیر توریسم هستند. از جمله تفریحات ویژه جزیره مالدیو با توجه به اینکه از 185 کیلومتر آب اقیانوس تشکیل شده است، می توان به غواصی اشاره داشت. این جزیره وسیع که در اقیانوس هند واقع شده و از تنوع زیست دریایی بهره مند است، رکورددار گینس بوده و معمولا مورد علاقه دنیاگرد های بسیار زیادی هست.

یافتن پاسخ در جلسه کابینه دولت، این بار در قعر اقیانوس

همانطور که نکات جالب درباره مالدیو را می خوانید و در تصورات خود بر روی شن و ماسه های ساحل قدم می زنید، جالب است بدانید که در سال 2009، 13 مقام دولتی در مالدیو در قعر دریا حضور پیدا کردند تا جلسه ای از کابینه دولت را برگزار نمایند. قرارگیری جزیره مالدیو در عمقی ترین سطح کره زمین و با توجه به تغییرات آب و هوایی و حداقل ارتفاع صفر و حداکثر ارتفاع 2.4 متر از سطح دریا باعث شد تا مسئولین و دولتمردان آن کشور برای ممانعت از غرق شدن کشور در آب، به افزایش آگاهی مردم برای پروژه های پایداری و کاهش کربن بپردازند. بدنبال آن بستری فراهم شد تا به استفاده بیشتر از انرژی هایی که دارند، همچون باد، آب و خورشید روی آورند.

مالدیو، جزیره ای با دین اسلام

جزیره زیبای مالدیو که تحت نام پایین ترین و شلوغ ترین کشور رکورددار گینس است، کم وسعت ترین کشور مسلمان دنیا و آسیا نیز حساب می گردد. در قانون اساسی مالدیو که در سال 1997 نوشته شد، قید شد که شهروندان باید مسلمان باشند و پیروی از هیچ دین دیگری برای آنان مجاز نخواهد بود. همچنین، در آن قانون ذکر شد که برای حضور در مکان های عمومی، مردان و زنان باید زانو و شانه های خود را بپوشانند و شاید تا به امروز مردمان کمتری بدانند که دین غالب اهالی مالدیو اسلام است.

نماد اسلام در میان پرچم مالدیو

کشور مالدیو با توجه به قشر مسلمان نشین خود، در پرچم خویش نیز دارای هلال سفید رنگ بوده که این نشان حاکی از اسلام است. همچنین، رنگ سبز در پرچم این کشور از صلح می گوید و رنگ قرمز نشان از خون مبارزه با شرارت و حفظ یگانگی دارد.

ارز یا صدف، مسئله این است!

شاید اگر به شما بگویند در کشوری صدف به جای ارز قابل استفاده بوده، هرگز باور نکنید. اما، در دوران قرون وسطی در کشور مالدیو به جای سکه و اسکناس با صدف خرید و فروش ها انجام می شدند و هنوز هم به جهت محترم شمردن، صدف بر روی بسیاری از سکه ها بچشم می آید.

باسوادی 98% مردم

از سال 1978 که به آنالیز میزان تحصیلات مردم در مالدیو پرداخته شد تا به امروز، 20% نرخ سواد در آن کشور افزایش داشته و امروزه 98% مردم مالدیو با سواد هستند. برای کشوری چون مالدیو که در 200 جزیره خود ساکن دارد، همزمانی تحصیلات در جزایر و برگزاری کلاس های آموزشی کار آسانی نبود تا اینکه به یاری یونیسف، کلاس های ویژه ای تشکیل شده و به آموزش از راه دور پرداختند و اینگونه سواد را ترویج داده تا آنجایی که این مراکز مورد استقبال خانواده های زیادی در مالدیو قرار گرفتند.

کلام آخر

هر آنچه گفته شد، گزیده ای از حقایق پیرامون مالدیو بود. به شما سفارش می گردد به این جزیره زیبا سفر نموده تا با طبیعت بسیار زیبا و شگفتی های بی مثالش آشنا شوید.

منبع: همگردی

به "حقایق جالب درباره مالدیو که شاید ندانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق جالب درباره مالدیو که شاید ندانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید