خبرنگاران حدود 3 حامی برای هر یتیم در آذربایجان غربی وجود دارد

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، ارومیه - خبرنگاران - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: حدود سه حامی برای هر یتیم و فرزند محسنین در استان وجود دارد و مسوولان استانی با برنامه ریزی های اجرا شده درصدد افزایش این رقم هستند.

خبرنگاران حدود 3 حامی برای هر یتیم در آذربایجان غربی وجود دارد

عزیز سهندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ فیسبوکی ها افزود: 11 هزار و پنج یتیم و فرزند محسنین در آذربایجان غربی تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات این نهاد حمایتی بهره مند می شوند.

عزیز سهندی افزود: از این تعداد پنج هزار و 64 فرزند یتیم و پنج هزار و 941 فرزند محسنین هستند که مورد حمایت کمیته امداد قرار دارند.

وی با اشاره به اهتمام این نهاد در یافتن حامی برای ایتام و محسنین اعلام کرد: هم اکنون 32 هزار حامی نیکوکار در راستای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین با این نهاد تعامل مستمر دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون سرانه هر یتیم ماهانه 400 هزار تومان و سرانه فرزندان محسنین برای هر نفر ماهانه 218 هزار تومان است.

وی افزود: علاوه بر یاری های اقتصادی، بعضی از حامیان در مورد یاری های تحصیلی، درمانی و جهیزیه ایتام و فرزندان محسنین نیز با کمیته امداد آذربایجان غربی مشارکت می نمایند.

وی اعلام کرد: طرح اکرام ایتام از سال 1378 به منظور تامین هزینه های معیشتی، درمانی، تحصیلی، مسکن و سایر احتیاجهای فرزندان محروم از نعمت پدر توسط کمیته امداد اجرا می گردد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی افزود: افراد حقیقی یا حقوقی که در این طرح حامی نامیده می شوند و با مراجعه به کمیته امداد امام (ره) یا درگاه های الکترونیک و تکمیل فرم اعلام همکاری، آمادگی خود را جهت تحت حمایت دریافت یک یا چند کودک یتیم اعلام می نمایند.

وی افزود: مدت حمایت حداقل یک سال بوده که طی آن حامی به صورت ماهیانه مبلغ تعهد شده خود را به شماره حساب کمیته امداد امام (ره) محل سکونت فرد مورد نظر با شناسه مخصوص واریز می نماید.

سهندی گفت: علاوه بر طرح اکرام ایتام، طرح محسنین نیز از سال 1390 به منظور جلوگیری از آسیب های اجتماعی در بین فرزندان بی سرپرست و زن سرپرست خانوار در کمیته امداد کشور و به تبع آن در استان اجرا می گردد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه پیامکی حامی یابی در آذربایجان غربی اعلام کرد: افرادی که قصد حمایت از ایتام و فرزندان محسنین را داشته باشند، می توانند با ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی 3000333344، با نحوه حمایت از آنان آشنا شوند.

وی ادامه داد: این سامانه به تازگی راه اندازی شده که امیدواریم در یاری به ایتام و فرزندان محسنین استان نقش پررنگی داشته باشد.

وی افزود: مردم خیر و نیکوکار استان می توانند با روش های مختلفی از جمله پرداخت اینترنتی به وسیله آدرس www. Emdad.ir، یاری به کمیته امداد سایت بانک ملت، شماره شبا شماره حساب اکرام ایتام و محسنین به شماره 12000000000451286790IR با درج شناسه حامی، نرم افزار موبایلی سکه و انتقال کارت به کارت به شماره 610433777087763 به وسیله عابر بانک ملت با شناسه خود حامی به طرح اکرام ایتام و محسنین استان یاری نمایند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: این نهاد حمایتی در راستای افزایش حمایت از ایتام و محسنین استان اقدام به افزایش تعهدات ماهیانه حامیان، اخذ یاری های مبتنی بر احتیاج از جمله درمان، پوشاک، مسکن و بسته های تحصیلی و استفاده از روش های مجازی نموده است.

سهندی ادامه داد: تمامی کوشش ما در این نهاد حمایتی در استان زدودن رنگ فقر از زندگی افراد تحت پوشش است و تمامی توان خود را در راستای توانمند کردن خانواده های مددجویان به کار گرفته ایم.

طرح های اکرام ایتام و محسنین از جمله طرح هایی است که کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور استفاده از مشارکت مردمی در رسیدگی به احتیاجمندان اجرا می نماید.

طرح محسنین نیز مربوط به بچه هایی است که یا پدر و مادر آنان از یکدیگر جدا شده اند و تحت سرپرستی مادرشان هستند یا آنکه پدرشان در قید حیات است اما به دلیل بیماری قادر به تامین معاش خانواده نیست.

فرد حامی باید ماهانه حداقل 20 هزار تومان به حساب هر یک از بچه ها تحت حمایت خود واریز کند.

بیش از یک میلیون حامی از سراسر کشور سرپرستی بچه ها یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) را برعهده گرفته اند و سایه مهربانی خود را بر سر آنان گسترانده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران حدود 3 حامی برای هر یتیم در آذربایجان غربی وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حدود 3 حامی برای هر یتیم در آذربایجان غربی وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید