خوش بینی دیپلمات کویتی درباره حل بحران کشورهای حوزه خلیج فارس

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، معاون وزیر خارجه کویت گفت که کشورش نسبت به حل بحران در شورای همکاری خلیج فارس و بهبود اوضاع خوش بین تر است.

خوش بینی دیپلمات کویتی درباره حل بحران کشورهای حوزه خلیج فارس

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فیسبوکی ها به نقل از الرای، همزمان با سفر امیر کویت به واشنگتن برای دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، خالد الجار الله معاون وزیر خارجه کویت خاطرنشان کرد که کشورش نسبت به حل بحران در شورای همکاری خلیج فارس و بهبود اوضاع خوش بین تر است.

الجار الله گفت: کویت از روز اول این بحران تأکید نموده است تا زمانی که اختلافات در شورای همکاری خلیج فارس حل و فصل نگردد و روابط درون شورای همکاری به روال سابق برنگردد، کویت آرام نخواهد گرفت.

لارنس سیلورمن سفیر آمریکا در کویت، اواخر هفته گذشته اعلام نموده بود که بحران در شورای همکاری خلیج فارس در دستور کار نشست امیر کویت و دونالد ترامپ در واشنگتن قرار داد.

دیدار شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت با ترامپ قرار بود 12 سپتامبر(21 شهریور) انجام گردد که به دلیل کسالت شیخ صباح، این دیدار به تعویق افتاده است.

مرزوق الغانم رئیس مجلس کویت، اواخر ماه آگوست گذشته پیغامی از امیر کشورش به شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر منتقل کرد که طبق گفته ناظران، این پیغام در ارتباط با کوشش های میانجیگرانه کویت برای حل بحران در شورای همکاری خلیج فارس بوده است.

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر در ژوئن 2017 قطر را به اتهام حمایت از تروریسم، تحت محاصره سیاسی و مالی قرار داده اند. دوحه با رد این اتهام، تأکید دارد که دلیل این اقدام خصمانه تاثیر بر تصمیم گیری ملی و استقلال آن است.

پیش از این کویت چندین بار کوشش هایی به منظور برقراری صلح و آشتی میان کشورهای حوزه خلیج فارس و ایجاد یک اتحاد دوباره انجام داد؛ اما عدم همکاری این کشورها٬ رسیدن به راه حلی را که همه طرفین از آن راضی باشند٬ سخت کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "خوش بینی دیپلمات کویتی درباره حل بحران کشورهای حوزه خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوش بینی دیپلمات کویتی درباره حل بحران کشورهای حوزه خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید