در سفر با این اپلیکیشن ها مترجم خصوصی دارید!

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، اپلیکیشن های مترجم تقریبا نزدیک به یک دهه است که کار را برای همه راحت نموده اند. اگر تا به حال به کشورهای دیگر سفر نموده باشید و تسلط شما به زبان کشور مقصد کم باشد، بدون شک اولین راهی که برای خلاصی از ترجمه و انجام مکالمه راحت به ذهنتان رسیده استفاده از از اپلیکیشن ها است. این جمله البته کمی تکراری است ولی همه ما می دانیم که زبان مهمترین ابزاری است که می توان به واسطه آن با دیگران ارتباط برقرار کرد. این مقاله گشت و گذاری در دنیای فناوری های تازه و معرفی اپلیکیشن های کاربردی و مناسب برای یاری به شما در سفر است.

در سفر با این اپلیکیشن ها مترجم خصوصی دارید!

اپلیکیشن های مترجم

از جمله زمان هایی که فقدان تسلط به زبان احساس می گردد درست زمانی است که شما حتی برای سفارش یک غذا نیز قادر به برقراری ارتباط با اطرافیان خود نخواهید بود. البته منظور ما صرفا زبان انگلیسی نیست زیرا در بعضی از کشورهای لاتین و آسیایی زبان مردم انگلیسی نبوده و دقیقاً در این مکان ها شما با فقدان یک مترجم روبرو هستید. در ادامه از تکنولوژی خواهیم گفت و اپلیکیشن های مترجم را به شما معرفی می کنیم که بعضی از آنها با پرداخت هزینه هایی بسیار اندک و بعضی دیگر کاملا رایگان، می توانند کارهای شما در سفر را به راحتی انجام دهند.

  • یک اپلیکیشن پرطرفدار در تمام جهان، گوگل تِرَنسلِیت، Google Translate

در میان اپلیکیشن های مترجم ، گوگل ترنسلیت از آن اپلیکیشن هایی است که هم آن را در گوگل پلی و هم در اپ استور می توانید پیدا کنید که کاملا رایگان است و از زبان فارسی نیز پشتیبانی می نماید. این اپلیکیشن کاربردی و آشنا هم در سفر و هم در زمان خواندن یک خبر آنلاین به زبان خارجی می تواند برای شما راهگشا باشد. به همین علت بیشتر افراد عملکرد آن را می شناسند و با آن آشنا هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که زبان مبدا و مقصد خود را تعیین کنید تا کلمه به کلمه جمله ها را برای شما ترجمه نمایند.

اگر در مکانی بودید که به هیچ عنوان زبان برای شما آشنا نبود، تنها کافی است اپلیکیشن را باز نموده و عبارت، جمله و یا سوال خود را تایپ کنید تا به راحتی به معنای آن دست پیدا کنید. از ویژگی های گوگل ترنسلیت این است که از 180 زبان مختلف جهان پشتیبانی می نماید و از قابلیت هایی مانند مترجم زنده ویدیویی، حالت مکالمه و مترجم صوتی نیز در بعضی از زبان ها استفاده میکند. بیش از 100 میلیارد کلمه را در روز ترجمه نموده و از امکان تبدیل کردن یک متن به صوت نیز برخوردار است. ناگفته نماند که شما میتوانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین از گوگل ترنسلیت بهره ببرید. پیشرفت هایی که این برنامه در سال های اخیر داشته سبب شده که یکی از اپلیکیشن های مترجم معروف و کاربردی به حساب آید.

  • ترجمه ای آنی و سریع با سِی های، Say Hi

این اپلیکیشن کاربردی در گوگل پلی قابل و اپ استور عرضه شده و استفاده از آن رایگان است. ضمن اینکه از زبان فارسی نیز پشتیبانی می نماید و از جمله اپلیکیشن های مترجم است که ترجمه صوتی دارد. گفتنی است که این اپلیکیشن در میان تمام اپلیکیشن های کاربردی برای ترجمه از پشتیبان ترجمه صوتی بسیار قوی استفاده می کند. به عبارتی اگر تمایل دارید که به خارج از کشور سفر کنید بدون شک یکی از برنامه های موثر و کاربردی در گشت و گذار مترجم صوتی سِی های است. در این اپلیکیشن، مترجم صوتی به خوبی بهینه سازی شده و هوش مصنوعی آن به میزان ای عملکردی است که کوچکترین اشتباهات لفظی را تشخیص داده عبارت را به درستی نمایش میدهد.

از صد زبان مختلف جهان پشتیبانی می نماید و حتی اگر زبان انگلیسی قوی و خوبی نداشته باشید تنها کافی است با تنظیم کردن کشور مبدا و کشور مقصد، در کمتر از چند ثانیه به زبان فارسی دسترسی داشته باشید. در این اپلیکیشن شما می توانید با عکس گرفتن از یک متن آن را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید البته امکان عکس گرفتن از زبان فارسی وجود ندارد. در آخر اینکه اگر در موقعیتی قرار گرفته بودید که نیاز به مکالمه بود این برنامه می تواند نقش یک مترجم حاضر را برای شما ایفا نماید. البته هیچ نیازی به تغییر دادن مبدا و مقصد نخواهید داشت و با ترجمه کردن هر کلمه و یا جمله به راحتی می توانید با شخص مقابل خود تبادل نظر کنید.

  • سفر به آسیای شرقی با وِی گو Way Go

در میان اپلیکیشن های مترجم ، اپلیکیشن وِی گو از زبان فارسی پشتیبانی نمی نماید و اشتراک آن با پرداخت درون برنامه ای انجام می گردد. به وسیله آمازون برای اندروید و به وسیله اپ استور برای iOS قابل دسترسی است. بطور حتم آگاه هستید که زبان کشورهای کره و چین در درسته سخت ترین زبان های جهان بوده و جدا از مبحث مکالمه، نوشتن و خواندن آنها بسیار سخت است. ضمن اینکه زبان این کشورها به گونه ای نیست که بتوان آنها را به راحتی تایپ کرد و یا نوشت. اگر در سفر به کشورهای آسیای شرقی نمی توانید روی یاری شخصی به عنوان مترجم حساب کنید، برترین روش برای ترجمه کردن عبارات، واژگان و لغات این کشورها مترجم تصویری وِی گو خواهد بود.

این اپلیکیشن به صورت اختصاصی برای کشورهای آسیای شرقی طراحی شده و در عرض کمتر از چند ثانیه به راحتی می تواند جملات کره ای، ژاپنی و چینی را به زبان انگلیسی ترجمه کند. از جمله قابلیت های آن در بی نیاز بودن از اینترنت در برای ترجمه است که شما می توانید با عکس گرفتن از متن مورد نظر در کسری از ثانیه ترجمه آن را دریافت کنید. نسخه رایگان در این برنامه بسیار محدود است و با نسخه پولی شما بعد از پرداخت 12 دلار می توانید تمامی زبان ها یعنی کره ای، چینی و ژاپنی را به صورت نامحدود بهره ببرید. ضمن که امکان خرید یک زبان با قیمت کمتر و امکان خرید اشتراک هفتگی نیز در این اپلیکیشن وجود دارد.

  • آی تِرَنسلِیت iTranslate، یک مترجم حرفه ای همواره همراه

این اپلیکیشن نیز مانند بیشتر اپلیکیشن های مترجم پشتیبان فارسی دارد و با پرداخت درون برنامه ای، برای اندروید و iOS قابل استفاده است. برنامه آی تِرَنسلِیت یکی از مهمترین مترجم هایی است که حتماً باید در سفر آن را همراه داشته باشید. این برنامه در اپ استور دانلود بالای 50 میلیون بار داشته و یک برنامه کاملاً ثابت شده است. البته برای استفاده کردن از قابلیت های پیشرفته آن باید هزینه اشتراک را پرداخت کنید که مبلغ آن در حدود 40 دلار است. ناگفته نماند که نسخه کامل آن با جستجو در اینترنت بصورت رایگان قابل دریافت است. از جمله قابلیت های این برنامه رابط کاربری قابل فهم و آسان آن است که هر شخصی به راحتی میتواند به محیط آن وارد شده و از آن استفاده کند.

این برنامه از صد زبان زنده جهان از جمله زبان فارسی پشتیبانی نموده اما مترجم صوتی و متنی آن برای زبان فارسی قابل استفاده نخواهد بود. توصیه ما این است که اگر زبان انگلیسی خوبی دارید برای استفاده بهینه از این اپلیکیشن، از این زبان بهره ببرید. برای بکار گیری ترجمه تصویری نیز تنها کافیست که از متن مورد نظر عکس بگیرید تا خیلی سریع ترجمه آن را به شما ارائه دهد. واژگان مورد استفاده در این برنامه کاملا تخصصی بوده و در مکالمات روزمره مانند سفارش غذا، هتل و تاکسی گرفتن بسیار کاربردی هستند. ناگفته نماند که این برنامه نیز مانند سایر اپلیکیشن های مترجم به صورت آفلاین قابل استفاده است.

  • یک مترجم همه جانبه، تریپ لینگو Trip Lingo

اپلیکیشن تریپ لینگو نیز مانند بیشتر اپلیکیشن های مترجم از زبان فارسی پشتیبانی می نماید و اشتراک درون برنامه ای دارد. به واسطه وبسایت رسمی این برنامه، اندرویدی ها می توانند از آن استفاده نمایند، ضمن اینکه در اپ استور نیز عرضه می گردد. این برنامه تنها یک مترجم نیست بلکه می تواند در سفر تمام و کمال شما را همراهی کند. آموزش زبان دارد و خصوصا برای گردشگرانی مناسب است که به سفرهای خارجی می فرایند. ناگفته نماند که دسترسی به تمام قابلیت های آن در نسخه رایگان محدود است اما در نسخه پولی با پرداخت ماهانه 20 دلار به بالا امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می دهد.

از جمله ویژگی های آن امکان مترجم زنده است و با تلفن همراه، شخصی که کاملاً به زبان مقصد و مبدا تسلط دارد با شما تلفنی صحبت خواهد نمود. این قابلیت یک هزینه جدا داشته که تنها در مواقع اورژانسی قابل استفاده خواهد بود. در این برنامه شما با بیش از 2000 عبارت کاربردی و مهم برای سفر به کشورهای مختلف و با زبان های متفاوت روبرو هستید که به شما یاری می نماید تا واکنش لازم را در زمان درست ارائه دهید. مترجم صوتی دارد و با امکان آموزش زبان به شما یاری می نماید در صورت تمایل سطح زبان خود را در کشور مقصد ارتقا دهید. در آخر باید بگوییم که در این اپلیکیشن شما میتوانید واحدهای مختلف را نیز به یکدیگر تبدیل کنید که این قابلیت در میان اپلیکیشن های مترجم خاص و ویژه است.

  • مایکروسافت Microsoft Translate تِرَنسلِیت پر کاربرد

مایکروسافت تِرَنسلِیت در میان اپلیکیشن های مترجم ، کاربردی و سرشناس است. بد نیست بدانید که رابط کاربری این اپلیکیشن از گوگل تِرَنسلِیت نیز راحت تر بوده و به همین علت در میان کاربران به یکی از مترجم های بسیار محبوب تبدیل شده است. در این اپلیکیشن شما با ترجمه تبادل نظر، ترجمه صوتی، ترجمه متن و ترجمه تصویری روبرو هستید که به راحتی و به صورت مستقیم می توانید با استفاده از این چهار گزینه پیش رو ترجمه خود را انجام دهید. از جمله قابلیت های خاصی که در این برنامه باید به آن اشاره نمود این است که می تواند پیغام کاربر را برای مستمعین زیادی ترجمه کند به صورتی که استفاده از آن در کنفرانس ها برای زبان های مختلف و متعدد کاملا امکان پذیر است.

برای فعال کردن این قابلیت شما باید حالت تبادل نظر را انتخاب کنید و سپس به واسطه کُدی که در اختیار شما قرار داده می گردد و با به اشتراک گذاشتن آن کُد برای سایر مستمعین، به آن ها یاری کنید تا در مکالمه به شما ملحق شوند. گفتنی است که اگر شما در فضای اپلیکیشن تایپ نموده و یا صحبت کنید افراد دیگر به راحتی می توانند ترجمه گفته های شما را به زبان خود دریافت نمایند. البته تعداد زبان هایی که در مایکروسافت تِرَنسلِیت پشتیبانی می شوند از گوگل تِرَنسلِیت کمتر است اما رایگان بوده و قابلیت های منحصر به فرد زیادی را از میان اپلیکیشن های مترجم در اختیار شما قرار می دهد.

جهانیی متفاوت با اپلیکیشن های مترجم

در این مقاله ما 6 اپلیکیشن کاربردی از میان اپلیکیشن های مترجم را به شما معرفی کردیم که نصب آن ها بر روی تبلت یا تلفن همراه بسیار کاربردی خواهد بود. بد نیست بدانید که برنامه های معرفی شده به نوعی کامل نماینده یکدیگر هستند، به همین علت ما به شما توصیه می کنیم که در زمان سفر به کشور های خارجی از دو یا سه برنامه مترجم بهره ببرید. البته بد نیست بدانید که سفر کردن به مقصد های خارج از کشور به برنامه های متعدد دیگری نیز نیاز خواهد داشت که سختی سفر را برای شما مرتفع خواهند کرد. برنامه هایی که شما را با فرهنگ، سنت و حتی جغرافیای مقصد آشنا می نمایند و بسیار کاربردی هستند.

منبع: الی گشت

به "در سفر با این اپلیکیشن ها مترجم خصوصی دارید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر با این اپلیکیشن ها مترجم خصوصی دارید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید