دشت دریاسر تنکابن بر فراز دو هزار

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، استان مازندران یکی از استان های زیبای ایران است که زیبایی های فراوانی را در دل خود جای داده است. یکی از جاذبه های زیبای ایران دشت دریاسر است که در تنکابن قرار گرفته است.

دشت دریاسر تنکابن بر فراز دو هزار

دشت دریاسر تنکابن کجاست؟ دشت دریاسر به علت برخورداری از زیبایی های منحصربه فرد و طبیعتی که هر چهار فصل سال، جلوه ای برای خودنمایی دارد، مقصدی مجذوب کننده برای علاقه مندان طبیعت گردی و کمپینگ محسوب می گردد. از این دشت می توان به عنوان مرز و نقطه اتصال جنگل های سرسبز شمال ایران و یخچال های رشته کوه الموت نام برد. با وبلاگ فیسبوکی ها همراه باشید.

دشت دریاسر تنکابن کجاست؟ یکی از زیباترین منطقه ها شمال ایران که در قسمت جنوبی شهر تنکابن و در منطقه دوهزار واقع شده است دشت دریاسر است. این منطقه بین 4 کوه محصور شده است. در حقیقت این دشت مرزی است که پوشش سبز و جنگلی شمال ایران را به پوشش برفی و یخچالی کوه الموت متصل می نماید.

نحوه دسترسی

پس از رسیدن به شهر تنکابن در ناحیه غربی استان مازندران، راستا جاده دوهزار را پی بگیرید تا به دوراهی امامزاده قاسم برسید. در سمت چپ جاده راستای به سمت دره می رود که انتهای آن به روستای عسل محله خواهد رسید. پس از آن باید حدود یک تا یک ونیم ساعت کوهپیمایی نموده و بعد از عبور از تپه ها و چشمه های بین راه به دشت دریاسر می رسید. اگر به تماشای های شمال علاقه دارید، گذر از تالاب به دریا، روی پل چوبی کیاشهر را بخوانید.

تماشای های دشت دریاسر تنکابن

ارتفاع دشت دریاسر از سطح دریا حدود 2000 متر است به این خاطر در زمستان بسیار سرد خواهد شد. در بهار بسیار خوش آب و هوا است، در تابستان روزها بسیار گرم و شب ها سرد است و پاییز هم تقریبا همواره بارانی است. دشت دریاسر که از آن به عنوان یکی از زیباترین منطقه ها ایران یاد می گردد دارای یخچال های طبیعی، چشمه های فراوان، کوه های بلند و بکر و از همه مهم تر گل های زرد رنگ بابونه است که زیبایی منطقه را دوچندان نموده است.

مناسب ترین فصل سفر به دشت دریاسر تنکابن

همه ساله در اواسط اردیبهشت ماه و با روییدن گل های زرد رنگ، همایش های کوهپیمایی زیادی با حضور گروه های کوهنوردی از سراسر ایران در دریاسر برگزار می گردد. همه فصل های دریاسر زیبا است. بهار با گل ها و چشمه هایش، تابستان با شب های ستاره باران و شهاب بارانش، پاییز با برگ ریزان رویایی و زمستان با کوه های پر برفش.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از جاهای تماشای ایران، مطلب تماشای ترین سواحل شمال را از نزدیک ببینید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "دشت دریاسر تنکابن بر فراز دو هزار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دشت دریاسر تنکابن بر فراز دو هزار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید