رابطه تحصیل دانشگاهی با احتمال داشتن کتاب الکترونیک

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها به نقل از گودریدر، در آمریکا مردم کمتر از گذشته کتاب می خوانند و آمارها نشان می دهد تقریباً یک چهارم (23درصد) از مردم این کشور در یک سال گذشته حتی یک جلد کتاب هم نخوانده اند. به گفته موسسه تحقیقاتی پیو کتاب های چاپی و الکترونیک و انواع صوتی آنها از سوی این تعداد از مردم آمریکا به هیچ وجه خریداری نشده است. البته ظاهراً گفته می گردد به خاطر قرنطینه و شیوع ویروس کرونا مردم بیشتر از گذشته کتاب مطالعه می نمایند؛ ولی هنوز آمارهای رسمی در این مورد ثبت نشده است.

رابطه تحصیل دانشگاهی با احتمال داشتن کتاب الکترونیک

بر اساس یافته های موسسه پیو افراد تحصیل نموده نسبت به دیگران بیشتر کتاب می خوانند و نکته جالب اینجاست که این افراد تحصیل نموده دانشگاهی نسبت به بقیه افراد بدون این تحصیلات از دستگاه های هوشمند مثل تبلت و کتابخوان برای مطالعه کتاب استفاده می نمایند. به عبارتی مشتری کتاب های الکترونیک را می توان عموماً افراد بدون تحصیلات عالی دانشگاهی خطاب کرد.

در نظرسنجی موسسه پیو معلوم شده است که افراد دارای کمتر از 30هزار دلار عایدی در سال کمتر از آن دسته از افراد دارای عایدی بیشتر از 75هزار دلار کتاب مطالعه می نمایند و در میان اقلیت های کشور آمریکا نیز مهاجران اسپانیایی نسبت به سیاه پوستان و آسیایی ها بیشتر کتاب می خوانند. در این مطالعه ثابت شده است که سنین بالاتر از 50 نسبت به جوان ترها کمتر مطالعه نموده و البته اطلاعات دقیقی درباره اختلاف جنس ها در مطالعه موجود نیست.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "رابطه تحصیل دانشگاهی با احتمال داشتن کتاب الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابطه تحصیل دانشگاهی با احتمال داشتن کتاب الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید