خبرنگاران تئوری توطئه و انکار واقعیت ها، از تغییرات اقلیمی تا بحران کرونا

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، تهران - خبرنگاران - افرادی مثل دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که تغییرات آب و هوایی و اقلیمی را انکار می نمایند، در دوران شیوع بیماری کووید-19 نیز دست از انکار بر نداشته اند و با انتشار اخبار جعلی و تئوری های توطئه کوشش می نمایند شیوع این ویروس مرگبار را نیز کم اهمیت نشان دهند.

خبرنگاران تئوری توطئه و انکار واقعیت ها، از تغییرات اقلیمی تا بحران کرونا

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی تحت عنوان انکارنمایندگان تغییرات اقلیمی جدیت شیوع ویروس کرونا را نادیده می گیرند نوشت: در عصری که اشاعه دهندگان اخبار جعلی و تئوری توطئه با استفاده از رسانه های غیر رسمی به ترویج اطلاعات غلط می پردازند، ادعاهای نادرست و غیرعلمی از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ارائه اطلاعات غلط به مردم منجر شده است. ترامپ در حالی رسانه ها را به انتشار اخبار جعلی متهم می نماید که خود به منبعی برای انتشار چنین خبرهایی تبدیل شده است.

براساس این گزارش، افرادی همچون الکس جونز موسس تارنمای اینفووارز و از نظریه پردازان تئوری توطئه درباره همه گیری کرونا ابراز تردید نموده اند.

به گفته تحلیلگران، انکارنمایندگان تغییرات آب و هوایی که اطلاعات غلط را درباره گرم شدن زمین منتشر می نمایند اکنون جدیت و اهمیت این ویروس را زیر سوال برده اند.

تارنمای خبری اسماگ که به مسائل آب و هوایی و پیگیری افراد و گروه های اشاعه دهنده اطلاعات نادرست درباره گرم شدن زمین می پردازد دستکم 70 نفر را کشف نموده که اکنون درباره مسائل علمی در مورد کووید-19 ابراز شک و تردید نموده اند و کوشش می نمایند طرح فاصله گذاری اجتماعی را متوقف نمایند.

از جمله این افراد الکس جونز است که قبلا همه ماجرای تیراندازی در یک مدرسه در آمریکا را فریب توصیف نموده بود. جیمز دلینگ پل سردبیر بریت بارت نیوز وابسته به جناح راست در لندن نیز یکی دیگر از این افراد است.

برندا دِمِل مدیر اجرایی تارنمای اسماگ به روزنامه گاردین گفت: جنگ آب و هوایی عمدتا درباره گمراه کردن مردم و کاهش اعتماد مردم به علم و دولت بوده است. اکنون ما با یک پاندمی روبرو هستیم که به علم و همکاری جهانی احتیاج اساسی هست و این تهدیدی علیه ایدئولوژی منکران تغییرات آب و هوایی است.

وی اضافه نمود: در نهایت با تئوری توطئه ای روبرو می شویم که یک دولت عظیم کنترل زندگی ما را برعهده گرفته و ما را از آزادی ها خود محروم می نماید و مجبور به اطاعت از دستورات در خانه بمانیم می نماید که ما باید خود را از آن رها کنیم.

جونز بدنام ترین تئوریست توطئه در آمریکا از فعالیت در فیس بوک، یوتیوپ و توئیتر منع شده است و هفته گذشته با حضور در یک گردهمایی اعتراضی در تگزاس خواهان متوقف شدن طرح فاصله گذاری اجتماعی شد.

روزنامه ایندیپندنت نوشت تقریبا نیمی از جمعیت بریتانیا بر این باورند که ویروس کرونا دست ساز است.

تحقیقاتی که به رویت این روزنامه رسیده است، نشان می دهد که 8 درصد از مردم این کشور فکر می نمایند که فناوری نسل جی 5 در گسترش ویروس نقش دارد.

اوایل ماه جاری با گسترش تئوری هایی درباره ارتباط فناوری جی 5 در شیوع ویروس کرونا تعداد از مردم تلفن های همراه خود را آتش زدند.

دانشمندان بارها تاکید نموده اند که ارتباطی بین این فناوری و ویروس کرونا وجود ندارد.

در عصری که اشاعه دهندگان اخبار جعلی و تئوری توطئه با استفاده از رسانه های غیر رسمی به ترویج اطلاعات غلط می پردازند، ادعاهای نادرست و غیرعلمی از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ارائه اطلاعات غلط به مردم منجر شده است. ترامپ در حالی رسانه ها را به انتشار اخبار جعلی متهم می نماید که خود به منبعی برای انتشار چنین خبرهایی تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تئوری توطئه و انکار واقعیت ها، از تغییرات اقلیمی تا بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تئوری توطئه و انکار واقعیت ها، از تغییرات اقلیمی تا بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید