سازمان ملل: 50 کشور فقیر دنیا در آستانه ورشکستگی هستند

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، سازمان ملل هشدار داد بیش از 50 کشور از فقیرترین کشور های در حال توسعه به علت ناتوانی در پرداخت بدهی های خود در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

سازمان ملل: 50 کشور فقیر دنیا در آستانه ورشکستگی هستند

برنامه توسعه سازمان ملل هشدار داده است که بیش از 50 کشور از فقیرترین کشور های در حال توسعه در آستانه ورشکستگی قرار دارند، مگر اینکه کشور های ثروتمند دنیا یاری فوری در این زمینه انجام دهند.

به گزارش گاردین، آخیم اشتاینر، رئیس برنامه توسعه دنیای سازمان ملل گفت: تورم، بحران انرژی و افزایش نرخ های بهره شرایطی را ایجاد نموده که در آن تعداد زیادی از کشور های دنیا در معرض خطر رکود قرار دارند و این می تواند اثر فاجعه باری بر مردم این کشور ها داشته باشد.

وی تاکید نمود: در حال حاضر 54 کشور در فهرست کشور های در حال ورشکستگی قرار دارند و اگر روند مالی دنیا به همین منوال ادامه داشته باشد نرخ تورم به همین مقدار صعودی باشد، قیمت انرژی و مواد غذایی رو به افزایش باشد اقتصاد این کشور ها دچار مشکل خواهند شد.

اشتاینر ادامه داد که این می تواند به یک سناریوی فاجعه بار تبدیل گردد و مانند سریلانکا که به درگیری های داخلی منجر شده است ادامه این روند می تواند به پیامد های اجتماعی، مالی و سیاسی منجر گردد.

او بعلاوه هشدار داد بدون یاری به این کشور ها برای پرداخت بدهی ها، نمی توان از کشور های فقیر انتظار داشت که با بحران آب و هوا مقابله نمایند، و گفت: پرداخت بدهی ها آن قدر اهمیت دارد که پرداختن به موضوع تغییرات اقلیمی را می تواند تحت تاثیر قرار دهد.

اشتاینر از کشور های ثروتمند دنیا درخواست کرد که نقدینگی هدفمندی را به این کشور ها تزریق نمایند تا بتوان در زمینه انتقال انرژی و اقدامات موثر در زمینه مقابله با تغییرات اقلیمی سرمایه گذاری کرد.

با این حال کشور های فقیر بودجه ای را که از کشور های ثروتمند وعده داده شده دریافت نمی نمایند، اما در مقابل، با خطر فزاینده طوفان، سیل، خشکسالی و موج گرما روبرو هستند.

رئیس برنامه توسعه دنیای سازمان ملل هشدار داد که بحران آب و هوا می تواند تاثیرات زیادی روی این مشکل داشته باشد، زیرا این کشور ها با اثرات زیادی از آب و هوای شدید روبه رو خواهند شد.

وبلاگ فیسبوکی ها بین الملل اقتصاد بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سازمان ملل: 50 کشور فقیر دنیا در آستانه ورشکستگی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: 50 کشور فقیر دنیا در آستانه ورشکستگی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید