سعید محمد: 22 هزار واحد خالی در کیش داریم

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، وی اضافه نمود: افتخارات زیادی هم ایجاد شده، ولی باید همیشه بدنبال حرکت از خوب به عالی باشیم، چراکه مردم الان از رضایتمندی قابل قبولی از مسئولین برخوردار نیستند.

سعید محمد: 22 هزار واحد خالی در کیش داریم

محمد ادامه داد: امروز از جمله معضلات کشور که حاصل بی تدبیری ها هست، این است که یکی از مریض ترین اقتصاد های جهان را داریم و رشد نقدینگی و خلق پول وحشتناک است، ولی کنترل و مهارنقدینگی و فراوری، باعث درمان این بیماری مالی خواهد شد.

دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد بیان داشت: فراورینماینده ها از قوانین بی حساب و کتاب خون گریه می نمایند و امروز یک جنگ مالی داریم که نیازمند فرمانده مالی است و هرکسی نباید تصمیم جزیره ای خود را بگیرد.

محمد با بیان اینکه منطقه ها آزاد در جهان یکی از مراجع اصلی توسعه مالی سرزمین های اصلی هستند و وظیفه این منطقه ها ایجاد فضای فراوری و رونق کسب و کار بوده که بعد از جنگ جهانی دوم ایجاد شدند، گفت: امروز بخش عمده تجارت جهان در منطقه ها آزاد کشور ها شکل می گیرد و این فکر درستی برای حراست از صادرات و فراوری است.

وی اضافه نمود: 79 مجوز منطقه آزاد در کشور صادر شده که 32 منطقه فعال است، ولی تنها 2 درصد از صادرات غیرنفتی کشور از منطقه ها آزاد است و فراوری در آن ها یک درصد و سرمایه گذاری 7 درصد است.

دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد، با بیان اینکه منطقه ها آزاد ما گرفتار مسائل زیادی هستند که اولین مسله زیرساخت هاست، بیان داشت: بعد از گذشت 39 سال هنوز کیش برق ندارد و 22 هزار واحد خالی در کیش داریم که اگر در آن سکونت نمایند با مشکل بزرگ برقی روبرو می شویم.

محمد ادامه داد: ایجاد 7 منطقه آزاد تازه که سال جاری ابلاغ شد، اشتباه بزرگی بود؛ چون ظرفیت منطقه ها آزاد فعلی هنوز بهره برداری نشده است و ولع ایجاد منطقه ها آزاد به کشور آسیب می زند.

وی با بیان اینکه در پی ایجاد بورس بین الملل در منطقه ها آزاد هستیم تا کمکی به بورس گردد، گفت: ساماندهی رمزارز ها را در منطقه ها آزاد طراحی نموده ایم، چراکه منطقه ها آزاد جای خوبی برای مدل سازی و پایلوت بودن است.

دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد با بیان اینکه یکی از مسائل کشور این است که مدیران نمی توانند تصمیم اتخاذ نمایند و توپ در زمین دیگری انداخته می گردد، گفت: طرح جامعی را در خصوص منطقه ها آزاد طراحی نموده ایم تا هر منطقه آزاد بسته به ظرفیت ها و امکاناتش فعالیت کند.

وی اضافه نمود: یکی از موصوعات که پیگیری نموده و در کیش راه اندازی کردیم، سامانه شفافیت بود که 16 خدمت را در یک سامانه گذاشتیم تا مردم ببینند و کسی نتواند تصمیمی در اتاق تاریک بگیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: فرارو

به "سعید محمد: 22 هزار واحد خالی در کیش داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعید محمد: 22 هزار واحد خالی در کیش داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید