سقوط 13 تا 32 درصدی تجارت بین الملل به دلیل کرونا

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، یک مسئول گفت: بر اساس پیش بینی سازمان تجارت جهانی (WTO) به دلیل تأثیرات شیوع ویروس کووید 19 بر فعالیت های اقتصادی در سراسر جهان، تجارت جهانی کالا در سال 2020 بین 13 تا 32 درصد کاهش خواهد یافت.

سقوط 13 تا 32 درصدی تجارت بین الملل به دلیل کرونا

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ فیسبوکی ها به نقل از وزارت صنعت، حمید زادبوم گفت: بر اساس پیش بینی سازمان تجارت جهانی (WTO) به دلیل تأثیرات شیوع ویروس کووید 19 بر فعالیت های اقتصادی در سراسر جهان، تجارت جهانی کالا در سال 2020 بین 13 تا 32 درصد کاهش خواهد یافت.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت افزود: سازمان های بین المللی برآورد می کنند در سال 2021، این رکود در تجارت جهانی بهبود یابد که این امر، بستگی به کارایی سیاست های تجاری در مقابل این پدیده و مدت زمان پایداری این رکود دارد.

وی شرح داد: بر اساس گزارش سازمان تجارت جهانی، تمامی مناطق جهان کاهش دورقمی تجارت را در سال جاری میلادی تجربه خواهند کرد، هرچند صادرات منطقه آمریکای شاقتصادی و آسیا دچار آسیب بیشتری خواهد شد.

معاون وزیر صنعت گفت: براساس این پیش بینی ها، تجارت در بخش هایی که زنجیره ارزش پیچیده تری دارند، به ویژه محصولات الکترونیک و خودروسازی ها کاهش بیشتری خواهد داشت. همچنین خدمات بازرگانی ممکن است به دلیل این بیماری و محدودیت های حمل و نقل و سفر، مستقیما تحت تاثیر بیشتری قرار گیرند.

زادبوم با اشاره به اینکه 79 کشور صادرات محصولات بهداشتی و گیاهات خوراکی را ممنوع و 57 کشور هم به علت نیاز به کالا های اساسی و بهداشتی، واردات این اقلام را تسهیل کرده اند، بیان کرد: بسیاری از کشور ها محدودیت هایی برای واردات از کشور هایی که ویروس کرونا شیوع بیشتری داشته و برخی کشور ها به دلیل نیاز داخلی خود محدودیت های صادراتی برای اقلام کالا های اساسی و محصولات بهداشتی و پزشکی اعمال کرده اند؛ ضمن اینکه محدودیت تردد مسافر و تبعا محدودیت تردد رانندگان کامیون ها در برخی کشورهاو لغو پرواز ها همه و همه موجب کاهش تجارت بین الملل شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سقوط 13 تا 32 درصدی تجارت بین الملل به دلیل کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط 13 تا 32 درصدی تجارت بین الملل به دلیل کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید