سهام تسلا پس از توییت زشت ایلان ماسک 2میلیارد دلار سقوط کرد

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها به نقل از رویترز، پس از این که مدیرعامل شرکت تسلا، ایلان ماسک، یک غواص انگلیسی شرکت کننده در عملیات نجات 12 کودک تایلندی که در غار گرفتار شده بودند، را در توییتر خود مورد توهین قرار داد، سهام تسلا بیش از 3.5 درصد سقوط کرد.

سهام تسلا پس از توییت زشت ایلان ماسک 2میلیارد دلار سقوط کرد

بعضی از تحلیل گران که از رویترز خواستند نام آنها برده نشود، گفتند اظهارات ماسک آنها را نگران نموده است که این اظهار نظرها او را از تجارت اصلی تسلا، یعنی فراوری خودروهای الکتریکی، منحرف نموده است. هجوم سرمایه گذاران به فروش سهام، 2 میلیارد دلار از ارزش این شرکت را از بین برد.

سهام تسلا که روز آدینه در قیمت 318.87 دلار بسته شده بود، تنها ظرف چند ساعت از معاملات دوشنبه شب آمریکا، تا 307.20 دلار سقوط کرد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که هفته گذشته تیم نجات، پیشنهاد ایلان ماسک را برای استفاده از مینی زیردریایی فراوری شده باشرکت فراوری موشک او، اسپیس اکس، برای نجات 12 کودک عضو تیم فوتبال و مربی آنها که در غاری در استان شمالی چیانگ رای گرفتار شده بودند، رد کردند.

یکی از این غواصان به گفته سی ان ان، هفته پیش گفته بود :او (ماسک) با زیردریایی هایش به جهنم بروند. مطلقا هیچ شانسی وجود ندارد که این زیردریایی ها بتوانند کار نمایند. البته نحوه بیان و بعضی واژگانی که او در این تبادل نظر بکار برده بود، بی شرمانه بود.

یکشنبه شب ماسک در توییتر خود در پاسخ به این غواص نوشت: ما ویدیویی از این که مینی زیردریایی ما بدون هیچ مسئله ای کل راستا غار شماره 5 را تا پایین می پیماید، منتشر خواهیم کرد. ببخشید کودک آزار عزیز، خودت این طور خواستی.

این توییت بعدا پاک شد.

ماسک هیچ مدرکی برای متهم کردن آقای آنسورس به پدوفیل (بیماری کودک آزاری) بودن، ارائه ننموده است. آنسورس می گوید در نظر دارد از ایلان ماسک در این رابطه شکایت کند.

آنسورس به ناین نیوز گفت: این تمام نشده است. توجیهی در کار نیست. ما فقط اینجا بودیم که 12 پسر جوان را نجات دهیم. من واقعا او (ماسک) را درک نمی کنم. واضح است که غرور او جریحه دار شده است. من پس از بازگشت به لندن در این زمینه با مشاوران صحبت خواهم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سهام تسلا پس از توییت زشت ایلان ماسک 2میلیارد دلار سقوط کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهام تسلا پس از توییت زشت ایلان ماسک 2میلیارد دلار سقوط کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید