سوءاستفاده از اطلاعات بچه ها برای اینستاگرام جریمه کلان تراشید

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها به نقل از رویترز، البته سخنگوی متا (شرکت مادر اینستاگرام) اظهار داشت شبکه اجتماعی خواستار تجدیدنظر در این جریمه است.

سوءاستفاده از اطلاعات بچه ها برای اینستاگرام جریمه کلان تراشید

این تحقیقات که در 2020 میلادی شروع شد روی کاربران کودک بین 13 تا 17 سالی متمرکز بود که اجازه فعالسازی حساب های کاربری تجاری را داشتند و به همین علت انتشار شماره موبایل یا آدرس ایمیل کاربران ساده تر بود.

سخنگوی کمیسیونر حفاظت از داده ایرلند(DPC)، رگولاتور ارشد شرکت متا پلتفورمز در این باره اظهار داشت: ما روز آدینه تصمیم نهایی در این باره را گرفتیم که شامل جریمه ای 405 میلیون یورویی است.

البته جزئیات کامل تصمیم این رگولاتور اروپایی هفته آینده اعلام می گردد.

اینستاگرام بیش از یک سال است که تنظیمات خود را به روز رسانی و ویژگی های جدیدی برای ایمن نگه داشتن نوجوانان و اطلاعات خصوصی شأن ارائه نموده است. به گفته سخنگوی متا، اینستاگرام با شیوه محاسبه جریمه مخالف و با دقت مشغول آنالیز تصمیم رگولاتور ایرلندی است.

DPC مسئولیت قانونگذاری و نظارت بر فیس بوک، اپل ، گوگل و دیگر شرکت های فناوری را برعهده دارد زیرا مقر این شرکت ها در اتحادیه اروپا در ایرلند قرار گرفته است. این سازمان چند پرونده تحقیق درباره شرکت های متا از جمله فیس بوک و واتس را نیز باز نموده است.

واتس اپ سال گذشته برای ناتوانی در پیروی از قوانین داه اتحادیه اروپا در سال 2018 میلادی 225 میلیون یورو جریمه شد.

رگولاتور ایرلندی پیش از این حکم مربوط به تحقیقات را در دسامبر 2021 میلادی تکمیل کرد و با دیگر رگولاتورهای اتحادیه اروپا به اشتراک گذاشت. این فرایند بخشی از سیستم اتحادیه جهت قانونمند کردن شرکت های بزرگ چند ملیتی است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سوءاستفاده از اطلاعات بچه ها برای اینستاگرام جریمه کلان تراشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوءاستفاده از اطلاعات بچه ها برای اینستاگرام جریمه کلان تراشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید